فناوری

به روز رسانی فیسبوک باتوجه به شرایط کرونایی خانه نشينان

به روز رسانی فیسبوک باتوجه به شرایط کرونایی خانه نشينان

ویروس کرونا در تمام بخش های مجازی و حقیقت سرتاسر جهان تغییرات ایجاد کرده است. شرکت فیسبوک در شرایط مذکور در سرویس استریم خود به روز رسانی هایی را انجام داده است که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

تأثیرات کرونا بر فیسبوک

ویروس کرونا ماندن در خانه را به میزان بسیار زیادی در سرتاسر جهان افزایش داده است به دنبال آن نیز استفاده از فضاهای مجازی و سرویس های ارتباطی مختلف افزایش چشمگیری داشته است. در این میان فیسبوک نیز به عنوان یکی از فضاهای بسیار پرطرفدار بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال آمار ها و گزارشات به دست آمده نشان می دهد، Facebook به طور کل در کشور ایتالیا تا هفتاد درصد بیشتر استفاده می شود و استفاده از بخش پیام رسانی آن نیز تا دوبرابر افزایش یافته. ایتالیا کانون شیوع و انتشار کرونا می باشد و به همین دلیل به فاصله گذاری های اجتماعی توجه ویژه ای دارد.

قسمت های مختلف فیس بوک به ویژه سرویس استریم آن به شدت استفاده می شود و همین امر موجب شد تا سرویس استریم زنده توسط Facebook ارتقا داده شود.

قابلیت ها

جالب است بدانید فیسبوک حتی به فکر افرادی که در اینش شبکه حساب کاربری ندارند نیز بوده است. یکی از ویژگی های جدید Facebook امکان استفاده از استریم های زنده حتی برای غیر کاربران می باشد. اگر شما نیز به سرویس استریم زنده فیسبوک علاقه مند هستید و در شرایط قرنطینه خانگی کرونا به سر می برید کافی است به کمک یک گوشی اندرویدی فعالیتتان را آغاز کنید، حتی اگر در این شبکه اجتماعی صفحه رسمی ندارید.
قبلا این قابلیت تنها با استفاده از کامپیوتر امکان پذیر بود اما در حال حاضر با گوشی های اندرویدی نیز می توانید از آن بهره مند شوید. بنا به اطلاعات موجود کاربران ای او اس نیز تا هفته آینده قادر به استفاده از استریم زنده Facebook خواهند بود.

شرایط ویژه

شبکه اجتماعی مذکور برای مدارا کردن با کاربران خود در شرایط خانه نشینی حاکم توسط ویروس کرونا قابلیتی جدید را نیز اضافه کرد. اشخاصی که گوشی هوشمند یا اینترنت قابل اتکا در دسترس ندارند، یک اقدام جدید برای گوش دادن به لایو استریم ها فراهم ساخت است. به این ترتیب که کاربران می توانند با تماس به یک شماره رایگان به استریم های زنده گوش دهند. علاوه بر این کاربران فیسبوک می توانند از قسمت Audio Only صدای ویدئو ها را بدون پخش تصویری گوش دهند.

شرکت Facebook پیشتر، اعلام کرده بود که افزایش ترافیک در این شبکه اجتماعی زیر ساخت های شرکت را تحت فشار قرار می دهد، تماس های تصویری و لایو استریم های ویدئویی نیاز منبع زیرساختی زیادی دارد. به همین دلیل فیسبوک کیفیت ویدئو ها را در اروپا کاهش داده بود. حالا با افزوده شدن قابلیت صوتی استریم زنده منابع زیرساختی می توانند بیش از پیش محفوظ بمانند.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫78 نظرها

  1. Unquestionably consider that that you stated. Your favorite reason appeared to be on the web the
    simplest factor to take into accout of. I say to you, I definitely get annoyed
    even as people think about issues that they just
    do not recognize about. You managed to hit the nail upon the highest as well as
    outlined out the whole thing with no need side effect , folks can take
    a signal. Will probably be again to get more. Thanks

  2. بازتاب: 늑대닷컴
  3. It’s a shame you don’t have a donate button! I’d most certainly
    donate to this superb blog! I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed to
    my Google account. I look forward to fresh updates and
    will talk about this blog with my Facebook group. Chat soon!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا