فناوریموبایل

مقایسه A72 و A52

تکنولوژی به ‌سرعت افزایش پیدا می‌کند و به ‌مرور زمان همه چیز روز به‌ روز پیشرفته‌تر می‌شود. یکی از این تکنولوژی‌ها که در دهه اخیر پیشرفت چشمگیری را شاهد بوده، تکنولوژی گوشی‌های همراه یا همان موبایل‌ها است.

چند سال پیش چه کسی تصور می‌کرد که یک روزی با چند لمس ساده از طریق گوشی بتواند با هر کسی از هر جای جهان ارتباط تصویری برقرار کند یا بتواند با بهترین کیفیت‌ها عکاسی و فیلم‌برداری کند و یا حتی فیلم و آهنگ‌ها را با کیفیت بالا گوش کند.

کمپانی‌های بزرگ دنیا امروزه سر فروش این محصول پرکاربرد با هم رقابت می‌کنند و هر روز تکنولوژی‌های تازه‌ای به محصول خود اضافه می‌کنند تا از رقبای خود جا نمانند. شرکت سامسونگ یکی از کمپانی‌های معروف در تولید این محصول است که سهم زیادی از بازار تلفن‌های هوشمند همراه دارد.

این گوشی‌ها به حدی هوشمند شدند که شرکت‌ها برای پیشی گرفتن از رقبا نیاز به ایده و طرح نو دارند تا بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. طرح‌هایی مانند افزایش تعداد دوربین، استفاده از هوش مصنوعی، اضافه‌کردن حسگرهای مختلف، افزایش کیفیت صفحه‌نمایش و… . در این مقاله با مقایسه A72 و A52 محصولات این شرکت در خدمت شما عزیزان هستیم. لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

در نگاه اول برای مقایسه A72 و A52 چیزی که مخاطب را بیشتر به سمت خود جذب می‌کند، ابعاد گوشی و نوع صفحه نمایشگر استفاده‌ شده در آن ها است که در اینجا این دو مورد را در رابطه ‌با این دوگوشی با هم بررسی می‌کنیم.

A72؛ این گوشی دارای صفحه‌نمایش به ابعاد 165 در 77.4 در 8.4 است. جنس بدنه از پلاستیک بوده و دارای وزن 203 گرم و دارای تأییدیه مقاومت IP67 است. (یعنی مقاومت در داخل آب در عمق یک متر به مدت 30 دقیقه)

A52؛ این گوشی نیز دقیقاً تمام مشخصات قبلی را با تفاوت‌های اندکی دارد. این گوشی دارای صفحه‌نمایش در ابعاد 159 در 75.1 در 8.4 است که کمی از گوشی A72 کوچک‌تر و وزنی معادل 189 گرم دارد که از آن گوشی در حدود 14 گرم سبک‌تر است ولی همانند گوشی بالا از جنس پلاستیک و دارای تأییدیه مقاومت IP67 است. (یعنی مقاومت در داخل آب در عمق یک متر به مدت 30 دقیقه)

از طرفی هر دو دارای پنل Super  Amoled و رزولوشن 1080 در 2400  و نرخ رفرش 90 هستند. تراکم پیکسلی A52 برابر 407 است که نسبت به A72  که تراکم پیکسلی معادل 394 دارد بیشتر است، ولی در کل از لحاظ طراحی و نمایشگر فرق چندانی با هم ندارند.

مقایسه A72 و A52

مقایسه A72 و A52 دو تلفن همراه ساخته شرکت سامسونگ

سخت‌افزار

قدم بعدی برای مقایسه A72 و A52  سخت‌افزار آنها است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند سخت‌افزار به‌کار رفته در آن است. هر دوگوشی از سخت‌افزار مشابه اسنپ دراگون 720 جی استفاده می‌کنند.

این پردازنده ۸ هسته‌ای از ۲ هسته قدرتمند ۲.۳ گیگاهرتزی و ۶ هسته کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی تشکیل شده است و قدرت پردازش قابل قبولی را در اختیار شما قرار می‌دهد. رم و حافظه هر دو نیز مانند یکدیگر است، شامل ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه می‌شود. ولی گلکسی A52 دارای نسخه با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه است کهA72  این نسخه را ندارد.

توان پردازشی هر دو تقریباً در یک حدود است. تا اینجای بررسی این دو با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند پس اگر فقط قدرت و نمایشگر برای شما مهم است، فرقی نمی‌کند کدام محصول را خریداری کنید.

سخت‌افزار A72 و A52 تقریباً مشابه یکدیگر است

دوربین

تا اینجا مقایسه A72 و A52 هر دو گوشی دارای ویژگی‌های یکسانی بودند و در این قسمت دوربین این دو را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. هر دوگوشی دارای دوربین چهارگانه هستند.

هر دوگوشی از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم  f/1.8، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه‌ای و ماکرو مگاپیکسلی برای عکاسی از فاصله بسیار نزدیک استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی این دوگوشی در دوربین چهارم است که در گلکسی A52 یک حسگر ۵ مگاپیکسلی عمق‌سنج اما در گلکسی A72 شاهد استفاده از دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی هستیم که قابلیت زوم اپتیکال بدون افت کیفیت تا ۳ برابر و بزرگ‌نمایی تا ۳۰ برابر را در اختیار شما قرار می‌دهد و هر دو به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

تنها تفاوت این گوشی‌ها با یکدیگر در زوم دوربین A72 است و اگر شما گوشی را برای عکاسی می‌خواهید، این گوشی برای شما مناسب‌تر است.

مقایسه A72 و A52

برتری دوربین  A72 نسبت به A52

باتری و مدت‌زمان شارژدهی

در قسمت آخر مقایسه A72 و A52 به مبحث مربوط به باتری و طول مدت زمانی که با یک‌بار شارژ کردن از گوشی می‌توانیم استفاده کنیم، با هم ‌صحبت می‌کنیم.

ظرفیت باتری A72 5000 و A52 ،4500 میلی‌آمپر بر ساعت است. هر دو با پشتیبانی از شارژر سریع 25 واتی در نیم ساعت 50 درصد شارژ می‌شوند. شارژر همراه گوشی A72 ، 25 واتی و گوشی A52 ، 15 واتی است.

با توجه ‌به نکات بالا می‌توان گفت که به‌صورت محسوس باتری A72 از باتری A52  بهتر است و مدت‌زمان بیشتری شارژ را در خود نگه می‌دارد.

شارژ سریع 25 واتی برای دوگوشی A72 و A52

نتیجه‌گیری

قبل از خرید گوشی همراه به ‌خوبی در رابطه ‌با گوشی که قصد خرید آن را دارید تحقیق کنید تا هنگام خرید دچار سردرگمی و هیجان‌زدگی نشوید که باعث شود خریدی کنید که بعداً از آن پشیمان شوید. اولویت‌های خود در خرید گوشی را در نظر داشته باشید که می‌خواهید از این گوشی در چه راستایی و با چه اهدافی استفاده کنید.

مثلاً اگر برای شما بازی‌کردن مهم است دنبال گوشی با سخت‌افزار قوی بگردید که بتواند قابلیت اجرای بهترین بازی‌ها با سخت‌ترین گرافیک‌ها و بالاترین حجم‌ها را داشته باشد. یا مثلاً اگر دنبال خرید گوشی مناسب فیلمبرداری هستید، دنبال گوشی با کیفیت دوربین بالا باشید تا بتوانید لحظات خود را با بهترین کیفیت ثبت کنید.

این دو گوشی که با هم مقایسه کردیم، فرق چندانی با یکدیگر ندارند و تقریباً از لحاظ سخت‌افزاری با هم برابر هستند. اما اگر برای شما دوربین مهم است و با بیشتر هزینه ‌کردن در حدود 1 میلیون تومان مشکلی ندارید، پیشنهاد ما به شما گوشی A72 سامسونگ است که از لحاظ کیفیت دوربین برتری نسبی نسبت به گوشی هم‌رده خود دارد.

در این مقاله با مقایسه A72 و A52 در خدمت شما عزیزان بودیم. امیدوارم که این مطالب برای شما سودمند باشد و بتواند شما را در خرید یک گوشی خوب راهنمایی کند. از این‌که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید سپاسگزاریم.

حتما ویدئوی مقایسه A52 با A72 رو ببینید

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. بازتاب: sahabatkartu
  2. بازتاب: Golden Teacher Mushrooms
  3. بازتاب: Codeless testing tools

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا