فناوریموبایل

مقایسه A72 با M51 ؛ بررسی ویژگی ها

مقایسه گوشی گلکسی A72 سامسونگ با گلکسی M51 سامسونگ

یکی از ابزارهای پرکاربرد در حال حاضر گوشی‌های تلفن همراه است. کمتر کسی را می‌شود پیدا کرد که تا به حال از گوشی‌های تلفن همراه به‌خصوص نسل هوشمند آن استفاده نکرده باشد. این وسیله به گونه‌ای در داخل زندگی رخنه پیدا کرده‌ است که ممکن است دوری از آن برای افراد بسیاری ترسناک یا حتی غیرممکن باشد.

کمپانی‌های برتر دنیا در حوزه تکنولوژی با دانستن این مطلب و برای رقابت با یکدیگر این گوشی‌ها را هرروزه با امکانات و ویژگی‌های بیشتری به بازار عرضه می‌کنند. از همان نسل اولیه گوشی‌های تلفن همراه تا الان هرساله گوشی‌های زیادی در رنگ‌ها و انواع مختلف تولید شده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را داشته‌اند.

یکی از کمپانی‌های برتر در حوزه ساخت و طراحی گوش‌های تلفن همراه، شرکت سامسونگ است. این شرکت سالیانه تعداد زیادی گوشی تولید و روانه بازار می‌کند به صورتی که شما برای خرید هر نوع گوشی با هر ویژگی اقدام به خرید کنید، یکی از گوشی‌هایی که تمام آنچه شما نیاز دارید را درون خود جای‌داده، حتماً ساخت همین شرکت است.

در این مقاله با مقایسه A72 با M51 ساخته شده توسط این شرکت در خدمت شما عزیزان هستیم. لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی و نمایشگر

در نگاه اول برای مقایسه A72 با M51 چیزی که بیشتر مخاطب را به خود جذب می‌کند، ابعاد گوشی و نوع صفحه نمایشگر استفاده‌ شده در آن است که در اینجا این دو مورد را در رابطه‌ با این دو گوشی با هم بررسی می‌کنیم.

A72: این گوشی دارای صفحه‌نمایش به ابعاد 165 در77.4در 8.4 است. جنس بدنه از پلاستیک بوده، دارای وزن 203 گرم و دارای تأییدیه مقاومت IP67 است. (یعنی مقاومت در داخل آب در عمق یک متر به مدت 30 دقیقه)

M51: این گوشی دارای صفحه‌نمایش به ابعاد 163.9 در 76.3 در 9.5 است. جنس بدنه از پلاستیک بوده و دارای وزن 213 گرم است ولی برخلاف گوشی A72 این گوشی دارای تأییدیه مقاومت IP67 نیست.

گوشی A72 دارای پنل SuperAmoled و گوشی M51 دارای پنل SuperAmoled Plus است. هر دو دارای رزولوشن 1080 در 2400 و تراکم پیکسلی 393 و نرخ فرش 90 و 60 هرتز هستند.

از لحاظ مشخصات نمایشگر در کل هر دو دارای صفحه نمایشگر خوبی هستند ولی نداشتن استاندارد مقاومت در برابر آب و گردوخاک باعث برتری جزئی A72 نسبت به M51 می‌شود.

گوشی M51 فاقد استاندارد IP67 است

گوشی M51 فاقد استاندارد IP67 است

سخت‌افزار

در قدم بعدی مقایسه A72 با M51 سخت‌افزار آنها را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم. گوشیA72  دارای اسنپ دراگون 720 جی، واحد پردازش 2.3 گیگاهرتزی، گرافیک Adreno618، پشتیبانی از نسل 4 اینترنت همراه و سیستم‌عامل اندروید 11 است.

گوشی M51 دارای اسنپ دراگون 730 جی، واحد پردازش 2.2 گیگاهرتزی است و در بقیه مشخصات همانند گوشی A72 به شمار می‌آید. رم و حافظه هر دو نیز مانند یکدیگر است، شامل ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه می‌شود. ولی M51 دارای نسخه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه نیست.

با توجه ‌به ویژگی‌های هر دوگوشی از لحاظ سخت‌افزاری نیز فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

مقایسه A72 با M51 تولیدات شرکت سامسونگ

مقایسه A72 با M51 تولیدات شرکت سامسونگ

دوربین

در این قسمت از مقایسه A72 با M51 به بحث مربوط به کیفیت دوربین‌های دوگوشی می‌پردازیم چون یکی از ملاک‌های اصلی برای خرید گوشی همین کیفیت دوربین است. گوشی M51 دارای چهار دوربین در پشت گوشی است؛ دوربین 5 مگاپیکسل حسگر عمق میدان، 64 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسل فوق عریض و لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو که این قابلیت را به گوشی داده که می‌تواند تا 30 برابر زوم کند.

گوشی A72 دارای چهار لنز دوربین، 12 مگاپیکسل فوق عریض، 64 مگاپیکسل اصلی، 5 مگاپیکسل ماکرو و 8 مگاپیکسل تله فوتو است. هر دو دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسل هستند.

به‌طورکلی در کیفیت دوربین نیز تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ولی اگر برای شما دوربین مهم است، گوشی A72 پیشنهاد خوبی است.

دوربین گوشی M51 سامسونگ

دوربین گوشی M51 سامسونگ

باتری و شارژدهی

یکی از مواردی که باید در خرید تلفن همراه به آن توجه داشته باشید، میزان ظرفیت باتری و نحوه شارژدهی تلفن همراه است که ما در این قسمت مقایسه A72 با M51 به این موضوع می‌پردازیم.

گوشی A72  دارای ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپری است که ظرفیت خوبی دارد، اما گوشی M51 سامسونگ دارای ظرفیت 7000 میلی‌آمپری است که تقریباً 1.5 برابر ظرفیت A72 به حساب می‌آید و به‌تبع مدت ‌زمان بیشتری شارژ نگه می‌دارد.

هر دو گوشی دارای تکنولوژی شارژ سریع هستند و توسط شارژر 25 واتی کمتر از نیم ساعت حدود 50 درصد گوشی شارژ می‌شود. لازم به ذکر است که هر دو گوشی دارای اقلام شارژر 25 واتی هستند.

اگر برای شما ظرفیت باتری تلفن همراه از اهمیت بالاتری برخوردار است، پیشنهاد ما به شما گوشی M51 سامسونگ است که این امکان را برای شما به بهترین شکل فراهم می‌کند.

ظرفیت بالای باتری M51 سامسونگ

ظرفیت بالای باتری M51 سامسونگ

نتیجه‌گیری

قبل از خرید تلفن همراه بهتر است که اطلاعات کلی از گوشی که می‌خواهید بخرید به دست آورید، تا هم بتوانید بهترین گوشی موجود برای هدف خود را بخرید و هم هزینه اضافی برای خرید همان گوشی نکنید. در بازار گوشی‌های زیادی موجود هستند که بسیار مشخصات نزدیک به یکدیگر دارند و انتخاب بین این گوشی‌ها بستگی به مطالعه دقیق درباره آنها و بررسی اینکه کدام ‌یک از این گوشی‌ها به هدف شما نزدیک‌تر هستند، دارد.

در این مقاله ما مقایسه A72 با M51 را با هم انجام دادیم. این دو گوشی تفاوت چندانی با هم ندارند، شما باید اولویت‌های خود را در خرید گوشی انتخاب کرده باشید. اگر دوربین گوشی برای شما اهمیت دارد پیشنهاد ما به شما گوشی A72 است و اگر میزان ظرفیت باتری برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد ما به شما گوشی M51 سامسونگ است.

 از نظر سخت‌افزاری و نمایشگر این دو با هم فرق چندانی ندارد و هر دو دارای ویژگی‌های خیلی خوبی هستند. در کل اگر بین این دوگوشی صفحه‌نمایش برای شما مهم است M51 دارای صفحه‌نمایش بهتری است.

همیشه سعی کنید قبل از هزینه برای خرید گوشی میزان بودجه خود و هدفی که از خرید گوشی دارید را تعیین کنید تا در ادامه از خرید خود راضی باشید. امیدوارم این مقاله برای شما سودمند باشد و بتواند شما را برای یک خرید هوشمندانه راهنمایی کند. از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید سپاسگزاریم.

حتما ویدئوی مقایسه M51 با A72 رو ببینید

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫71 نظرها

  1. بازتاب: Kompiuteriu remontas
  2. بازتاب: useful source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + دو =

دکمه بازگشت به بالا