فناوری

شرکت کوالکام از تراشه Snapdragon 888 رونمایی کرد

چیپست اسنپدراگون 888 معرفی شد

شرکت کوالکام از تراشه Snapdragon 888 رونمایی کرد

کمپانی Qualcomm از تراشه جدید خود یعنی تراشه Snapdragon 888 رونمایی کرد. چیپست اسنپدراگون 888 به یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و مودم جدید X60 مجهز شده که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

مشخصات ارائه شده چیپست اسنپدراگون 888

تراشه Snapdragon 888 در ساختار خود به یک پردازنده گرافیکی پرقدرت Adreno مجهز شده است که توانایی اجرای بازی ها با سرعت 144 فریم بر ثانیه را دارد و از Driver های قابل ارتقا GPU پشتیبانی می کند. به گفته شرکت Qualcomm ، یکی از پیشرفت های تاثیرگذار در تولید تراشه جدید این شرکت، بهبود و ارتقا عملکرد پردازنده گرافیکی آن خواهد بود.

از قابلیت های دیگر تراشه اسنپدارگون 888 می توان به پردازنده تصویر Spectrea ISP اشاره کرد که سرعت آن نسبت به نسل گذشته خود، 35 برابر افزایش پیدا کرده است و بر همین اساس، این تراشه قابلیت پردازش تصاویر را با سرعت 2.7 گیگاپیکسل بر ثانیه بعنی 120 عکس 12 مگاپیکسلی را دارد. این قابلیت نشان دهنده پیشرفت محاسبات یادگیری ماشین در این چیپست جدید است.

تراشه Snapdragon 888 یک چیپست شش ضلعی با 26 تاپس است. گفتنی است که اسنپدارگون 865 دارای 15 تاپس و چیپست M1 اپل دارای 11 تاپس است. تراشه جدید کوالکام از مودم اینترنت نسل پنچم 60X بهر می برد که این مودم از فناوری 5 جی زیر 6 گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می کند. همچنین این تراشه قابلیت پشتیبانی از اتصال بی سیم Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.2 را دارد. گفتنی است که هنوز خبری در خصوص پردازنده مرکزی تراشه اسنپدراگون 888 منتشر نشده است.

شرکت های مختلفی از جمله: شیائومی، لنوو، ال جی، ایسوس، موتورولا، اوپو، وان پلاس، سونی، ویوو، بلک شارک قرار است از تراشه جدید کوالکام در گوشی های پرچمدار خود استفاده کنند. به احتمالا فراوان گوشی می 11 شیائومی اولین گوشی است که از این تراشه به عنوان قلب تپنده بهره می برد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: lsm99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا