فناوری

پردازنده جدید اینتل P5900 سری اتم معرفی شد

پردازنده جدید اینتل P5900 سری اتم معرفی شد

کمپانی اینتل در رویداد MWC امسال یک پردازنده جدید به نام P5900 Atom برای گوشی های هوشمند جدید رونمایی کرد. این قطعه با استفاده از روش ساخت و تولید ده نانومتری تولید شده است. با طیف نیوز همراه باشید… .

محصول جدید شرکت اینتل از خانواده اتم با هدف گیری شبکه های دسترسی رادیویی Radio Access Network معرفی شد. مراکز ارتباط بی سیم و سایر دیوایس های مشابه هم می توانند از تمام امکانات این پردازنده Intle بهره مند شوند.
این کمپانی در P5900 Atom جدید تولید شده، از هسته های اختصاصی ترمونت اتم و همچنین تعدادی سخت افزار سرعت دهنده استفاده کرده است.

اینتل

پیشتر پردازنده اتم اینتل جدید با نام Snow Ridge شناخته می شد که با بهره مندی از فناوری تولید ده نانومتری ارتقا یافته است. علاوه بر این نسخه Tremont می تواند نسخه جدید هسته های Atom ‌Intle باشد که نسبت به نسل های قبلی کارایی و قابلیت های بیشتری نیز خواهد داشت. تراشه جدید طبق بازار اهداف، قابلیت های شتاب دهی شبکه ای متفاوتی دارد، برای مثال یکی از کارکرد ها مدیریت پردازشی یکپارچه پکت است. این نوع پردازش، پردازنده جدید اینتل را یک تراشه بسیار کارآمد در شبکه مبدل کرده است.

اینتل

کدام شرکت ها مشتریان Atom P5900 خواهند بود

پردازنده Intle اتم P5900 بیشترین کارایی را در ایستگاه‌های سلولی دارد. همچنین به خاطر بهره مندی از شتاب دهنده ها در این تراشه کارایی بسیار بیشتر نیز خواهد شد. علاوه بر این ها این قطعه جدید Atom مسئولیت تخصصی پردازش لبه را هم به عهده دارند. وجود کارایی های زیاد و انعطاف پذیر بودن این قطعه اینتل و همچنین بازارهای مورد هدف قرار گرفته ی این شرکت موجب می شود تا انتظار برای رؤیت آن در بازار های بسیار متنوع به وجود آید.

کمپانی هایی همچون نوکیا، اریکسون و ZTE از این پردازنده جدید در محصولات خود استفاده خواهند کرد. شرکت Intel قصد دارد تا با توزیع وسیع و عرضه P5900 Atom به صورت گسترده بازار Radio Access Network را در دست بگیرد.

یک تصور اشتباه

قبلا تصور می شد که Snow Ridge اسمی متعلق به یک درایو برای پروژه فوروس شرکت اینتل می باشد، اما با اثبات همان شرکت مشخص شد که P5900 به هیچ گونه EMIB مربوط به Feveros تجهیز نشده است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: aksara178
  2. بازتاب: mooie blote borsten
  3. بازتاب: read here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − دو =

دکمه بازگشت به بالا