اینترنت و اشیاءفناوری

اینترنت اشیا چه کاربردهایی دارد؟

اینترنت اشیا چه کاربردهایی دارد؟

اینترنت اشیا یا IOT برای ایجاد سهولت هرچه بیشتر در زندگی بشر به میان آمده است. در این بخش قصد داریم با کاربردهای مختلفی که این فناوری دارد آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

تکنولوژی و سلامت

فناوری اينترنت اشیا می تواند با ارتقای خدمات خدمات سلامت موجب ایجاد نوآوری های زیادی در این حوزه شود به این صورت که عملکرد های مرتبط با مراقبت پزشکی تسهیل پیدا کرده و خدمات در حوزه درمان نیز با وجود اینترنت اشیاء و وجود سیستم های هوشمند رشد و ترقی پیدا خواهند کرد. با وجود پیشرفت های حاصله در در عرصه سلامت الکترونیک زندگی برای معلولان و افراد با بیماری های صعب العلاج و مزمن ساده تر خواهد شد. از همه مهمتر دریافت خدمات درمانی ساده تر و ارزان تر نیز خواهد شد.

زندگی در شهر هوشمند

با وجود IOT و پیشرفت علوم مرتبط با آن، تمام مسائل مربوط به خدمات شهری می توانند با کارایی و کیفیت بالاتری انجام شوند و ارتباط بین شهروندان و نهاد های مختلف بی دغدغه تر و ساده تر شده و علاوه بر این مصرف منابع، هزینه ها و تایم اتلاف شده کاهش می یابد.

اینترنت اشیا

در راستای این امکانات و قابلیت های ایجاد شده، اینترنت اشیا قادر است در حوزه شهر های هوشمند میان افزاری مشترک جهت بهبود عملکرد سرویس های آینده گرا باشد. از دیگر امکانات و قابلیت های آن می توان به، جمع آوری داده ها از سنسور های ناهمگن و مختلف، دسترسی به فناوری های مختلف IOT و موقعیت یابی ها در دسترس قرار دادن اطلاعاتی یکدست و یکنواخت مثل نقشه هایی که لیبل گذاری می شوند، اشاره کرد.

امنیت در شهر

بستری ابر در مبحث نظارت تصویری پیش زمینه های ضروری جهت ذخیره حجم های ویدئویی و مدیریت و پردازش آنها را فراهم می سازد. سیستم های این جنینی در کاربردهای امنیتی مختلفی دارند و ویدئو ها در این مدل در برخی موارد تحت عنوان سرویس VaaS شناخته می شوند.

پوشیدنی های هوشمند

تصور کنید یک لباس بسیار شیک از برندی معتبر خریداری کرده اید، با کمک فناوری‌های مرتبط با اینترنت اشیا می تواندی تنها با اسکن کد پشت لباستان با گوشی هوشمند خود اطلاعات کاملی راجع به پارچه، جنس، کارخانه تولید کننده و جزئیات اینچنینی را دریافت کنید و علاوه بر این به آهنگ هایی که این کمپانی برای شما تدارک دیده است گوش داده و لذت ببرید.

خودروها

تجزیه و تحلیل اطلاعات اخذ شده از سنسور های خودروها با کمک فناوری IOT در حوزه خدمات خودرویی کاربردهای زیادی از جمله بهبود و ارتقای امنیت در جاده ها، کنترل نحوه پارک خودروها و از همه مهمتر مدیریت ترافیک و حتی تعمیرات و نگهداری های خودرو را در بر خواهد داشت. در حوزه توسعه بستر ابر خودرویی فعالیت های مختلفی در طول سال های گذشته انجام گرفته است که اهدافی همچون ایجاد سرویس های فوری، امن و کم هزینه را دربر داشته اند.

پیشرفت بصری

در آینده ای نه چندان دور تمام اشیاء و وسایلی که بشر با آنها در تماس است و از آنها خدمات می گیرد قادر به تجهیز شدن به قدرت دیداری می شوند. وقتی این ابزارات هوشمندانه تر رفتار کنند و بتوانند دنیای اطراف را درک کنند و ببینند زندگی برای انسان رفاه و آسایش بسیار بیشتری را به ارمغان می آورد. دوربین های هوشمند می توانند به عنوان چشم بصری این وسایل عمل کنند و اینگونه اینترنت اشیا می تواند در این زمینه ها نیز زندگی را برای بشر تسهیل کند.

خانه های هوشمند

فعالیت‌های خانگی با ترکیب امکانات مختلف تجهیزات نهفته در خانه و بستر ابری می توانند به صورت خودکار انجام گیرند. اینترنت اشیاء می تواند با فرآیند هایی منجر به مانیتورینگ و کنترل از راه دور وسایل منزل جهت مدیریت هوشمند آنها شود. جالب است بدانید حدود 19 درصد مصرف برق خانگی به میزان روشنایی مربوط می شود که این میزان با مدیریت هوشمند IOT تا چهل و پنج درصد کم می شود.

برق

اینترنت اشیاء و بستر ابری امکانات مختلفی را در زمینه مدیریت هوشمند توزیع انرژی امکان پذیر می سازند. غالبا توانایی حسگری و پردازشی و همچنین قابلیت های شبکه ای سنسور های حوزه اینترنت اشیا محدود است و بر همین اساس اخذ تصمیمات کامل و پردازش اطلاعات مستلزم بهره مندی از بستر ابری نیز می باشد.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫30 نظرها

  1. بازتاب: 방콕푸잉
  2. naturally like your website but you have to check the spelling on several of your
    posts. Several of them are rife with spelling issues and
    I find it very bothersome to inform the truth on the
    other hand I will certainly come back again.

  3. Hello very nice web site!! Man .. Beautiful .. Amazing ..

    I will bookmark your blog and take the feeds also? I am glad to search out numerous helpful
    info here within the post, we need work out extra strategies on this regard, thank you for sharing.
    . . . . .

  4. I was very happy to find this great site. I want
    to to thank you for your time for this particularly fantastic
    read!! I definitely liked every little bit of
    it and i also have you book marked to look at new things in your site.

  5. Unquestionably believe that which you stated. Your
    favorite reason seemed to be on the internet the simplest thing to be aware of.
    I say to you, I definitely get irked while people think about worries that they plainly don’t know about.
    You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal.

    Will probably be back to get more. Thanks

  6. Please let me know if you’re looking for a article writer for your weblog.

    You have some really good articles and I feel I would
    be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to
    write some content for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please shoot me an e-mail if interested. Regards!

  7. Today, while I was at work, my cousin stole
    my iphone and tested to see if it can survive a twenty five foot drop, just so she
    can be a youtube sensation. My iPad is now broken and she has 83
    views. I know this is totally off topic but I had to
    share it with someone!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا