سخت افزارفناوریلپ تاپ

چطور مانع از داغ شدن لپتاپ شویم؟

چطور مانع از داغ شدن لپتاپ شویم؟

لپ تاپ ها به دلایل مختلفی همچون قابل حمل و سبک بودنشان نسبت به کامپیوترها طرفداران بیشتری دارند. اما خرید هر لپتاپی نیز نمی تواند انتخاب درستی باشد. یکی از مشکلات مربوطه داغ شدن لپتاپ است که در این بخش علل و روش های رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

چرا دمای لپ تاپ بالا می رود؟

نرم افزار ها و برنامه های سنگین با توجه به مشغول کردن سی پی یو و جی پی یو باعث داغ شدن لپتاپ می شوند و این امری طبیعی است و فن در حال فعالیت جهت خنک کردن دستگاه است . ولی چنانچه شما کار سنگینی انجام نمیدهید و باز هم شاهد افزایش دمای لپ تاپ هستید باید مشکل را جویا شوید و شاید فن بخوبی کار نمی کند و یا کلا از کار افتاده باشد. اما نگران نباشید با مطالعه این بخش از طیف نیوز می توانید مشکلات را برطرف کنید.

1. تعمیرات داخلی

چنانچه شما قبلا تجربه کافی در رابطه با باز کردن کیس ها و اقدامات اینچنینی را داشته بودید حتما می دانید که در هنگام بروز مشکل باید قاب کناری کیس را باز کنید و در اغلب مواقع نیز با یک گردگیری ساده و تمیز کردن تک تک قطعات می توانید فن کامپیوتر را از وجود گردوغبار ها و در نتیجه بروز مشکلات احتمالی در امان نگاه دارید..

مشکل داغ شدن لپتاپ نیز می تواند چنین دلیلی داشته باشد و تجمع گردو غبار و ذرات خارجی مشکلاتی را به دنبال داشته باشد که البته با اقداماتی برطرف خواهد شد. شما می توانید در صورتی که از مهارت کافی برخوردار هستید ابتدا دستگاه را کاملا خاموش کنید، باتری و شارژر را جدا کنید و سپس قاب پشتی را باز کنید و فن دستگاه را بررسی کنید، اگر ذرات خارجی مشاهده شد با یک دستمال بدون پرز کاملا تمیز شروع به پاکسازی کنید.

همچنین می توانید برای جلوگیری از افزایش دمای لپ تاپ و تمیز کردن فن، با یک پنبه الکلی فن را تمیز کنید و سپس اجازه دهید تا کاملا خشک شود. پنبه نباید زیاد آغشته به الکل شود. علاوه بر این می توانید از جاروبرقی نیز برای مکش ذرات گردوغبار استفاده کنید اما کاملا دقت کنید که در این زمان فن هیچ حرکتی نکند و آن را کاملا با انگشتتان نگاه دارید و میزان قدرت مکش جارو را کم کروه و با فاصله اینکار را انجام دهید پس از اتمام کار قاب را ببندید.

موقعیت مناسب

اجازه دهید هوا به داخل و بیرون دستگاه مجالی برای چرخش داشته باشدو احتمالا توجه کرده اید که حرارت از سمت چپ خارج میشود و گردش دارد ولی در واقع باید گفت اکثر لپتاپهای امروزی به میزان زیاید حرارت را از قسمت زیر دستگاه به بیرون خارج می کنند. پس برای جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ به هیچ عنوان آن را روی میز، پتو یا قالی و زمین نگذارید. حتما زیر آن یک سطح با فاصله ایجاد کنید تا هوای داغ فن اجازه خروج داشته باشد. سعی کنید از میز های استاندارد استفاده کنید.

پد خنک کننده

تقریبا همیشه بعد از مطرح کردن مشکل داغ شدن لپ تاپ با پیشنهادات گوناگونی مبنی بر استفاده از کولینگ پد مواجه میشوید که اغلب نیز نه تنها مناسب نیست بلکه تخریب کننده نیز می باشد. اگر در یک ظهر تابستان در یک محیط گرم با افزایش دمای لپتاپ مواجه شده باشید استفاده از کولینگ پد اثرات مخربی به دنباا خواهد داشت چون فقط ورود و خروج هوای گرم به لپتاپ را سرعت می بخشد. پس اول مطمئن باشید که محیط موجب افزایش دمای لپ تاپ نشده باشد و یعد به سراغ پد خنک کننده بروید.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: greasy pink strain
  2. بازتاب: Chiang mai Muay Thai
  3. When I originally commented I seem to have clicked the -Notify me when new comments
    are added- checkbox and from now on each time a comment is added I recieve four emails with the
    same comment. Is there an easy method you are able to remove me from that
    service? Kudos!

  4. I have been exploring for a bit for any high-quality articles or weblog posts in this
    sort of area . Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this web site.

    Reading this information So i’m happy to exhibit that I have a very
    just right uncanny feeling I found out just what I needed.
    I so much definitely will make certain to don?t put out
    of your mind this website and provides it a glance regularly.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا