اینترنت و شبکهفناوری

مزیت های طراحی و استفاده از مرکز داده ماژولار

مراکزداده ماژلار چه قابلیت هایی دارند؟

مزیت های طراحی و استفاده از مرکز داده ماژولار

مرکز داده ماژولار در اندازه های مختلف، به صورت کانتینری، در ابعاد و اندازه های مختلف و کاملا قابل حمل ساخته می شوند و طبق نیاز های مختلف پیکربندی می شود. در ادامه چند مورد از مزیت های استفاده از مراکزداده ماژولار را بررسی خواهیم کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

مدیران و سرمایه گذاران سازمان ها و شرکت های مختلف باید بدانند که چرا از زیر ساخت های همگرای جدید، استاندارد، منعطف و محبوب استفاده کرد. مرکز داده ماژولار یک انتخاب بسیار خوب برای تشکیل این زیر ساخت هاست که در ادامه به چند مورد از مزیت های آن خواهیم پرداخت.

منعطف بودن مراکزداده ماژولار

مراکزداده ماژولار را می توانید در هر مکانی راه بیندازید و از هر مکانی به مکانی دیگر تغییر موقعیت دهید. علاوه بر این می توانید یک مرکز داده ماژولار را چنانچه احتیاج باشد به مرکزداده اصلی و متمرکز شرکتتان بیفزایید. هردو قابلیت ادغام و کار تکی در این دیتاسنتر ها وجود دارد. همچنین شما خود می توانید سیستم های سرمایشی، فضای ذخیزه سازی، حافظه رم، پردازنده و منبع تغذیه را انتخاب کنید و یا با دیگر مدل ها تعویض کنید.

مرکز داده ماژولار با ویژگی ها و شرایط کسب و کار شما و ترافیک های شبکه سازمان شما تطبیق می یابد و امکان سفارش سازی در آن وجود دارد. اندازه ها و تعداد رک ها نیز انعطاف دارند و می توانید مراکزداده ماژولار را یک یونیتی و یا با چند رک متصل به هم انتخاب کنید.

چطور سازگاری و تطابق در مرکز داده ماژولار افزایش می یابد؟

سهولت دریافت مجوز ها و گواهی نامه های لازم از مراکز معتبر یکی از دلایل استقبال از مراکز داده ماژولار است. این دیتاسنتر سیستمی است که که با مرکز داده متمرکز یا سیستم های چندگانه توزیع شده تفاوت دارد. راه اندازی و اخذ مجوز های مورد نیاز توسط کسب و کار های مختلف آسان تر و پرسرعت تر انجام می گیرد.

شاید یک سازمان احتیاج به پردازش آنی در محل داشته باشد ولی سود حاصله از آن کسب و کار به قدری نباشد که یک مرکزداده مستقل اجاره و راه اندازی کند، این امر در گذشته هیچ راه چاره ای نداشت ولی امروزه با وجود مرکز داده ماژولار احتیاجی به این هزینه های زیاد نیست و این سیستم منعطف می تواند خود پاسخگوی نیاز های پردازشی، ترافیک شبکه و برنامه های کاربردی آن باشد.

چرا پرداخت هزینه های گزاف برای مراکزداده ماژولار لازم نیست؟

با خرید یک مرکزداده ماژولار تمامی تجهیزات و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه و خریداری می شوند. سنسورهای نظارتی و برنامه های امنیتی، سیستم عامل سرور، تجهیزات ذخیره سازی، منبع تغذیه و غیره همگی در یک خرید در دسترس خواهند بود که به مراتب هزینه کمتری نسبت به راه اندازی صفر تاصد یک مرکز داده توسط خودتان است.

علاوه بر این چون مراکز داده ماژولار احتیاج به یک فضای خاص فیزیکی ندارند، به مراقبت و نگهداری بیست و چهار ساعته و استخدام تیم پشتیبانی نیز نیازی ندارد و معمولا در شرایط خرابی یا بروز مشکل تیم خدمات پس از فروش اقدام به رفع مشکل می کنند.

پهنای باند، سیستم های امنیتی با هزینه های خرید گزاف و سیستم های خنک کننده بزرگ و یا ژنراتور هایی برای تأمین انرژی نیز نیازی نیست و شاید تنها موردی که لازم به تهیه باشد یک دستگاه ذخیره ساز اطلاعات باشد.

تایم استقرار دیتاسنترهای ماژولار

امروزه شرکتی موفق تر است که بیشترین استفاده را از زمان طلایی خود داشته باشد. داشتن یک مرکزداده با کمترین زمان نصب و راه اندازی و استقرار یک قابلیت رقابتی بالا محسوب میشوند. سرعت نصب مرکزداده ماژولار امتیاز ویژه ای است که مدیران شرکت ها را به خود جذب می کند.

حتی سفارش یک سیستم دیتاسنتر با پیکربندی های مدنظر خودتان نیز هزینه و تایم کمتری نسبت به اجاره و راه اندازی مرکز داده مستقل دارد.

سازگاری و یکپارچگی بالا

این نکته را فراموش نکنید که همیشه سیستمی که همه بخش ها و قطعات آن توسط یک کمپانی و برند مونتاژ شده باشد بی ایراد تر و استانداردتر از این است که هر قطعه مختص به یک شرکت باشد. زمانی که یک مرکزداده ماژولار از یک کمپانی خریداری می کنید خیالتان راحت است که تمام قطعات باهم سازگار هستند و نرم افزارهای نصب شده نیز با بخش های سخت افزاری همخوانی دارند.

در برخی موارد نیز می توانید خدمات نرم افزاری مختلف جانبی را هنگام خرید مراکز داده ماژولار از فروشنده دریافت کنید و از سرویس های ابری، برنامه های مجازی سازی، و برنامه مربوط به هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با دیتاسنتر تان استفاده کنید. با این وجود هیچ دغدغه ای در رابطه با عدم یکپارچگی و ناسازگاری های ایجاد شده هنگام ترافیک بالای شبکه نخواهید داشت.

کمترین فاصله نسبت به لبه شبکه با دسترسی به محاسبات در لبه

بعضی سرویس ها احتیاج به پردازش سریع و در محل دارند که از این بابت و برای دسترسی سریع به نتایج و تجزیه و تحلیل داده ها و یا پاسخ به نیازهای مشتریان از دیتاسنتر هایی با کمترین فاصله نسبت به لبه شبکه بهره مند می شوند.

مرکزداده ماژولار با نصب سریع و امکان جابجایی در لبه شبکه کاملا منعطف و پاسخگوی نیازهای آنی می باشد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫22 نظرها

  1. بازتاب: buy fryd carts
  2. بازتاب: 토렌트
  3. بازتاب: phuket legal firm
  4. بازتاب: magic boom bars
  5. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and everything. But think of
    if you added some great images or video clips to give your posts more,
    “pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this blog could definitely
    be one of the best in its field. Fantastic blog!

  6. بازتاب: special info
  7. Its like you read my mind! You seem to know a lot about this,
    like you wrote the book in it or something.
    I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this
    is excellent blog. An excellent read. I will certainly be back.

  8. I do not know whether it’s just me or if everybody else
    encountering issues with your blog. It appears as if some of
    the written text on your content are running off the screen. Can someone else please
    provide feedback and let me know if this is happening to them too?

    This could be a problem with my web browser because I’ve had this happen previously.
    Thanks

  9. بازتاب: ข่าวบอล
  10. بازتاب: buy Blackberry Dream

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا