سخت افزار

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت با پی سی

تفاوت تین کلاینت و زیرو کلاینت با پی سی

موضوع مهمی که پس از راه اندازی VDI قابل توجه است این است که دسکتاپ های مجازی روی چه سخت افزاری در اختیار کاربران قرار داده می شوند. در این بخش قصد داریم به مقایسه مینی پی سی های تین کلاینت و زیرو کلاینت با پی سی بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

مینی پی سی

برای انتخاب از میان گزینه های سخت افزاری مختلف، کاربر موارد متنوعی همچون، زیرو کلاینت یا Thin Client و اسمارت کلاینت و حتی گجت هایی مثل موبایل و تب لت ها را پیش رو خواهد داشت. پردازش های تین کلاینت ها اغلب متمایل به سرور است و بیشتر از طریق شبکه به سرور مرکزی متصل هستند. جالب است بدانید که این نوع مینی پی سی ها عملکردی متفاوت با PC های قدیمی دارند که تنها روی دسکتاپ خود دستورات سرور را اجرا می کردند. این دیوایس تمام پردازش ها را روی سخت افزار خود عملی نمی کند.

بررسی جزء به جزء موارد سخت افزاری VDI

پی سی ها

تعداد زیادی از شرکت های بزرگ با وجود امکان استفاده از کیس های کامپیوتری جهت مجازی سازی دسکتاپ ها، اقدام به استفاده از این قابلیت نمی کنند چرا که تنها سخت افزار نیست که اهمیت دارد، در این شرایط نرم افزار ها نیز حائز اهمیت هستند و باید بتوان از تمام نکات مثبت وی دی آی، یعنی پایین آوردن میزان مصرف انرژی، بالابردن میزان امنیت و مدیریت مرکزی بهره برد.

تین کلاینت ها

دسکتاپ های مجازی در مینی پی سی های Thin Client در نقش میزبان در مراکز داده اجرا می شوند و همچون یک ترمینال در این قسمت عمل میکنند. از ویژگی های مثبت این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.
راه اندازی و نصب آسان، امکان دسترسی آسان به برنامه ها، امنیت بالا و کم شدن نیاز های نگهداری سخت افزاری. این دیوایس ها به اندازه ای ساده هستند که حتی مهندسان بسیار مبتدی آی تی و یا کارمندان شعبه های دورتر نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

مقایسه و دقت پیش از خرید

Thin Client ها نسبت به PC ها سادتر و دارای سایز و ابعاد کمتری نیز هستند اما در عین حال برخلاف زیرو کلاینت ها گران قیمت تر هستند چرا که قابلیت های شایسته تری نسبت به سایر دیوایس ها دارند. یک نکته جهت راهنمایی شما در خرید این است که قبل از خرید دقت کنید که دستگاه از قابلیت های پشتیبانی از چندین نمایشگر و یا امکان برقراری ویدئو کنفرانس و امکاناتی مثل سه بعدی بودن برخوردار باشد.

زیرو کلاینت ها

در بالا به این مسئله اشاره‌ شد که تین کلاینت ها ساده اما گران قیمت هستند. در این قسمت جالب است بدانید که زیرو کلاینت ها هم ساده تر هستند و هم قیمت خرید کاملا به صرفه تری دارند و به همین دلیل است که بازار را تاحدودی از آن خود کرده اند. این مینی پی سی داده ای را در خود ذخیره نگاه نمی دارد و به پیکربندی و config نیاز خواهد داشت.

مزیت ها

از مزیت های مینی پی سی VDI زیرو کلاینت می توان به قیمت ارزان در عین کم مصرف بودن اشاره کرد. اما طبیعتا این دستگاه نیز کمی ها و کاستی هایی دارد. زیرو کلاینت اغلب به عنوان یک سخت افزار که هیچ احتیاجی به مدیریت و محافظت ندارد به فروش می رسد در حالی که این اشتباه است و هر دیوایسی نیاز به حافظه و تجهیزات سخت افزاری جانبی دیگر دارد.

استفاده از دیگر تجهیزات سخت افزاری به جای PC و مینی پی سی

تب لت ها و آی پد ها در سالهای اخیر به علت داشتن کیفیت تصویر و وضوح بالای نمایشگر و سرعت بالای شبکه مانند یک دسکتاپ عمل کرده اند تا جایی که در خیلی مواقع جهت اتصال به وی دی آی مدیران سازمان ها و کاربران موبایل ها از آی پد ها به جای بهره مندی از تین کلاینت و زیرو کلاینت استفاده می کنند. اما به هر حال این نیز نمی تواند انتخاب و نظریه ای صحیح باشد چرا که بسیاری از فرآیند ها و کارکردها با نرم افزارهای مختلف نیاز به حرکت ماوس دارد و با تاچ نتیجه خوب و ظریفی حاصل نخواهد شد. تب لت ها به طور کل برای استقرار وی دی آی تکنولوژی پیشرفته ای به حساب می آیند.

اما جالب است بدانید کاربران می توانند با بازیافت PC ها و کامپیوتر های قدیمی خود به عنوان یک تین کلاینت هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و هم پول خود را ذخیره نمایند.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기
  2. بازتاب: go to the website
  3. بازتاب: tv size
  4. بازتاب: ข่าวบอล

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا