اینترنت و شبکهفناوری

بازرس یا اسکنر امنیت شبکه، NMAP چیست؟

بازرس یا اسکنر امنیت شبکه، NMAP چیست؟

NMAP مخفف عبارت Network Mapper می باشد. این ابزار رایگان و اوپن سورس جهت بازرسی امنیت شبکه است که امروز قصد بررسی آن را داریم. با طیف نیوز همراه باشید… .

آشنایی با اسکنر امنیت شبکه

بازرس رایگان NMAP به بررسی امنیت شبکه می پردازد، ابزار اسکنر بسیار کاربردی، قابل حمل و انعطاف، ساده و در عین حال قدرتمند برای مدیران و کارشناسان بخش امنیت شبکه است که از این ابزار برای بدست آوردن داده های مفید و کاربردی استفاده می کنند. اطلاعات مذکور که به وسیله اسکنر NMAP بدست می آیند، در رابطه با مانیتورینگ شبکه و بررسی آپتایم سیستم ها و بسیاری موارد دیگر می باشند.

بررسی خصوصیات و قابلیت ها

اول از همه لازم است بدانید این بازرس امنیت شبکه از بسته های اطلاعاتی خام Ip جهت شناسایی اهداف عملکردی خود کمک می گیرد. فرآیند هایی همچون شناسایی نرم افزار ها و نسخه های مختلف قابل استفاده، نوع سیستم عاملی که استفاده می شود. اسکنر مذکور حتی نوع دیوار آتشی و سیستم پکت فیلترینگ موجود در سیستم هدف را نیز اسکن می کند و به نمایش می گذارد.

نحوه عملکرد

این ابزار به نوبه خود یک ابزار فوق حرفه ای و قدرتمند است، که قابلیت های خاص بیشماری دارد، اما وظیفه اصلی آن اسکن شبکه ها و مجموعه تعداد زیادی از کامپیوترها می باشد. قابلیت ها و توانایی های این اسکنر برای امنیت شبکه به قدری زیاد است که برخی عقیده دارند جهت اسکن توسط این ابزار تنها کافی است که محدوده 0،0،0،0، را برای IP و اسکن قرار داده تا شاهد اسکن کل کامپیوتر باشیم، از طرفی این کارایی مفید را برای یک سیستم نیز دارا می باشد.

مشخصات فنی

NMAP را می توان برای تمام سیستم عامل ها استفاده کرد، اما برای لینوکس و مک خیلی راحت در دسترس می باشد.
به غیر از رابط کاربری و قابلیت هایی که در این ابزار دارد، شما قادر خواهید بود که تمام عملیات های مورد نیاز را با خط فرمان یا لاین کامند انجام دهید. این اسکنر امنیت شبکه قادر است تا اطلاعات خود را مستقیما برای دیباگ شدن به برنامه Ncat می فرستد. و برنامه دیگر بنام Ndiff نتیجه های بدست آمده را تحلیل و مقایسه می کند. علاوه بر این Nping نیز می تواند به تحلیل و ایجاد بسته های اطلاعاتی برگشتی را به انجام رساند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: paito singapura
  2. بازتاب: ufabtb
  3. بازتاب: Douceur Beauty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا