آموزشآموزش کامپیوتر

آموزش تبدیل فایل PDF به پاورپوینت و برعکس

آموزش تبدیل فایل PDF به پاورپوینت و برعکس

PDF و پاورپوینت فرمت های پرطرفداری هستند که در زمینه آموزشی کاربرد دارند. در این بخش قصد داریم نحوه تبدیل این دو فایل به یکدیگر را آموزش دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

تبدیل PDF به پاورپوینت با دو روش برنامه وب و دسکتاپ

برنامه وب SmallPDF

استفاده از این ابزار منتخب در طیف نیوز نه تنها هیچ هزینه ای دربر ندارد بلکه، هیچ فایلی را در حافظه خود ییش از یک ساعت و آن هم برای احتمال رجوع دوباره کاربر به آن فایل، نگاه نمیدارد. این برنامه تبدیل کننده فایل پی دی اف به پاور پوینت مبتنی بر وب است، و این یعنی هیچ احتیاجی به نصب روی سیستم ندارد.

شروع مراحل

ابتدا وارد سایت SmallPDF شوید، از قسمت بالای صفحه All tools را انتخاب کنید و حالا بر روی گزینه Convert from PDF کلیک کنید. در ادامه یک جعبه زرد رنگ پیش رویتان میبینید. یک روش را جهت انتقال فایل PDF و تبدیل آن به فایل PPT استفاده کنید.

PDF

توجه داشته باشید، چنانچه فایل مدنظرتان را از دراپ باکس یا گوگل دراید بخواهید انتقال دهید میبایست در ابتدا تاییدیه را برای دسترسی این ابزار تحت‌ وب صادر کنید. البته می توانید ب ای عدم صدور این تأییدیه ابتدا فایل را در کامپیوتر خود ذخیره کرده و سپس آنرا در برنامه بارگذاری کنید. حالا مراحل تبدیل فایل pdf به پاور پوینت آغاز شده و بنا بر حجم فایل تایم متفاوتی را به طول می انجامد.

PDF

نهایتا می توانید فایل PPT آماده شده را از قسمت صفحه نتایج مشاهده کرده و در رایانه خود و یا گوگل درایو و دراپ باکس ذخیره نمایید. برای شروع دوباره‌ تمام مراحل بالا کافیست Start Over را انتخاب کنید.

Wondershare PDFelement

iLovePDF و Adobe Pro DC ازجمله برنامه های قابل قبول برای تبدیل فایل PDF به پاورپوینت هستند. اما به پیشنهاد طیف نیوز iLovePDF می تواند ابزار مناسب تری باشد ولی این مورد در رابطه با آن وجود دارد که مستلزم پرداخت ماهانه پانزده دلار نیز می باشد. در اینجا جایگزین کم هزینه تر یعنی، Wondershare PDFelement را به شما معرفی می کنیم، که برای استفاده از امکانات آن تنها برای یک بار باید 60 دلار پرداخت کرد.

نحوه استفاده

جهت تبدیل فرمت pdf به PPT در ابتدا لازم است تا برنامه را اجرا کنید وفایل مد نظرتان را در برنامه باز کنید. حالا روی زبانه در صفحه اصلی کلیک کنید و سپس از قسمت سمت راست گزینه To Others را انتخاب کنید. متنی را مشاهده می کنید. فایل PPT را در منو کشویی Save as type انتخاب کنید و در نهایت گزینه Save را بزنید. تبدیل فرمت بنا به حجم فایلی که انتخاب کرده اید متفاوت می باشد.

تبدیل فایل پاورپوینت به پی دی اف

این مرحله فرآیند بسیار ساده ای دارد. برای تبدیل فایل های پاورپوینت به PDF ابتدا باید فایل مدنظرتان را باز کنید، سپس به قسمت بالا و سمت چپ صفحه بروید و گزینه فایل را انتخاب کنید. حالا با کلیک بر روی گزینه Export به قسمت تنظیمات وارد شوید.

وقتی به قسمت Create PDF/XPS Document وارد شدید، گزینه Create PDF/XPS را جهت تبدیل فرمت PPT به pdf انتخاب کنید. در پنجره جدید محل ذخیره سازی فایل جدید را معین کنید. در این مرحله. در قسمت save as type دو گزینه پیش روی شما قرار خواهد گرفت. گزینه های استاندارد و مینیمم سایز.

PDF

استاندارد: انتخاب این گزینه موجب میشود فایل ذخیره شده با کیفیت فوق العاده ذخیره شود و برای انتشار آنلاین فایل یا پرینت گرفتن از آن مناسب است.

مینیمم : اگر گزینه minimum size را انتخاب کنید فایل ذخیره شده کیفیت پایین تری خواهد داشت، حجم پایین فایل نهایی میتواند برای اشتراک گذاری آنلاین مناسب باشد.

در انتها نیز برای پایان مراحل گزینه Publish را انتخاب کنید تا فایل در همان محلی که در ابتدا معین کردید ذخیره شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. بازتاب: qiuqiu99 slot
  2. I do agree with all the ideas you have offered to your post.
    They are very convincing and can certainly work.
    Still, the posts are too brief for novices. Could you please extend them a bit from next time?
    Thank you for the post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا