کنسول بازی

PS4 و چند ترفند برای شارژ کردن دسته های پلی استیشن چهار

PS4 و چند ترفند برای شارژ کردن دسته های پلی استیشن چهار

پلی استیشن چهار از جمله پرطرفدارترین کنسول های بازی هست که البته به دسته نیز نیاز دارد. یکی از دغدغه های گیمر ها عدم شارژ شدن این دسته هاست. در این بخش طیف نیوز چند ترفند برای شارژ کردن دسته های PS4 را بررسی خواهیم کرد….

ترفندها

گاهی اوقات دسته ها در PS4 حتی با وجود اتصال به دستگاه و هر منبع تغذیه دیگر نیز شارژ نمی شوند. این گلایه ای است که افراد زیادی آنرا اعلام کرده اند. گاهی شاید این مشکل یک ایراد سخت افزاری پیچیده در دسته پلی استیشن چهار باشد. اما برخی اوقات می تواند دلیل ساده و قابل حلی داشته باشد.

ترفند اول: یکبار دسته را ریست کنید.

PS4

ابتدا سعی کنید درگاه بسیار کوچک ریست را پشت دسته ی PS4 پیدا کنید. اگر نتوانستید آن را مشاهده کنید کمی پایین تر از دکمه ی L2 پشت دسته می توانید آنرا پیدا کنید. حالا یک شی ء باریک مانند یک خلال دندان را به آرامی وارد کنید. سعی کنید دکمه ی ریست را لمس کنید، حالا مدتی دکمه را بفشارید تا دسته از نو تنظیم و به راه انداخته شود. این مرحله به پایان انجامید. حالا یک بار دیگر دسته را شارژ کنید.

ترفند دوم: وضعیت کابل ها را بررسی کنید.

PS4

اینکه کابل USB ایراد داشته باشد نیز یکی از احتمالات عدم شارژ شدن دسته ی PS4 است. اما تشخیص این مسئله کمی مهارت لازم دارد که شما کاربران طیف نیوز می توانید آنرا بدست آورید.

نکته اول:

اگر در منزل دسته ی دومی هم دارید که از سالم بودن آن اطمینان دارید، دسته را با همان کابل مورد بررسی امتحان کنید در غیر این صورت سعی کنید یک دسته پلی استیشن چهار دیگر فقط برای تست تهیه کنید.
حالا می توانید به این نتیجه برسید که اگر دسته شارژ شد پس سیم شارژر ایرادی ندارد ولی اگر کماکان دسته PS4 دوم نیز شارژ نشد پس مشخص میشود که کابل ایراد دارد.

نکته دوم:

سعی کنید از شارژر های متفرقه استفاده نکنید. گاهی دسته تنها با کابل شارژ اصلی خود شارژ می شود.
این به این خاطر است که گاهی کابل ها ویژگی های سخت افزاری مختلفی دارند با اینکه تعداد Connector ها در آن ها یکسان است.

ترفند سوم: بررسی وضعیت درگاه پلی استیشن چهار

این روش بسیار ساده است. زیرا تنها لازم است دسته ی سالم دیگری را به این درگاه در دستگاه PS4 متصل کنید.
واضح است که اگر دسته همچنان شارژ نشد به دسته ی خودتان هیچ ایرادی وارد نیست و می بایست پورت دستگاهتان تعمیر شود. توجه داشته باشید که این کار بسیار حرفه ای می باشد و مستلزم این است که حتما توسط یک شخص کاربلد انجام شود.

ترفند چهارم: حالت قرار گیری دسته PS4 را تغییر دهید.

شاید ترفند پیش رو از نظرتان بسیار ساده و حتی غیر باور باشد. ولی جالب است بدانید بارها این روش توسط افراد مختلف تست شده و نتیجه ی خوبی نیز بدست آمده است. تنها کاری که در این ترفند لازم است انجام شود این است که دسته را پشت و رو بگذارید و آنرا شارژ کنید. گاهی همین برعکس گذاشتن دسته پلی استیشن چهار می تواند کارساز باشد.

ترفند پنجم: باتری دسته پلی استیشن چهار خود را عوض کنید.

شاید خیلی ها با اولین برخوردشان با مشکل عدم شارژ شدن دسته PS4 ذهنشان سمت تغییر باتری کشیده می شود. درحالی که به این سرعت اینکار لازم نیست. در صورتی که تمام مراحل و ترفند های ساده ی بالا را تست کردید و نتیجه ای نگرفتید حالا میتوانید به این موضوع فکر کنید. خالا زمان استراحت دسته پلی استیشن چهار شما فرا رسیده. پس یک باتری نو تهیه کنید و بدون اینکه نگران از دست رفتن ضمانت نامه ی کنسول بازی خود باشید باتری را عوض کنید. توجه داشته باشید این کار نیز مانند تعمیر درگاه یا همان پورت که در ترفند قبل گفته شد نیاز به مهارت دارد.

امتیاز 4.3 از 12 رای

نوشته های مشابه

‫30 نظرها

  1. اگر دسته با کابل اصلی شارژ نشود یا کابل خراب شود میتوانیم با کابل های موبایل آن را شارژ کنیم و ضرری به دسته دارد؟

    1. نکته اول : اگر کنسول پلی استیشن 4 دارید بهتر است با خود کنسول شارژ کنید اما اگر کنسول ندارید و دسته را برای لپتاپ خود خریداری کرده اید میتواید با شارژر موبایل خود شارژ کنید . بدلیل اینکه باطری دسته پلی استیشن 4 با موبایل برابر است آسیبی به دسته نمیرساند

  2. بازتاب: qiuqiu99 link
  3. بازتاب: Kardinal Stick
  4. بازتاب: ข่าวบอล
  5. بازتاب: payday loan
  6. بازتاب: ai nude

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا