اینترنت و شبکهفناوری

چگونه می توان ابعاد رک را محاسبه کرد؟

محاسبه اندازه ابعاد رک

چگونه می توان ابعاد رک را محاسبه کرد؟

پیش از خرید رک باید شرایط و موقعیت نصب آن را بررسی کرد و متناسب با فضای موجود بهترین انتخاب را انجام داد. در این بخش به محاسبه ابعاد رک خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

آشنایی با رک ها

انواع مختلفی از رک ها وجود دارند که در سه گروه ایستاده، سقفی، و دیواری دسته بندی می شوند. رک های دو پست و چهار پست به ترتیب برای قرارگیری تجهیزات مخابراتی و تجهیزات شبکه ای استفاده می شوند.
هنگام خرید رک میبایست به نکات و دستورالعمل ها توجه داشت.

اندازه گیری ابعاد رک (ارتفاع)

برای اندازه‌گیری ابعاد رک و ارتفاع آن از یک واحد اندازه گیری صنعتی به نام یونیت U یا RU استفاده می‌شود. هر یونیت مساوی با 4.4 سانتی متر است. برای نمونه رک های 23  یونیتی ارتفاع شش فوتی دارند. رک های متوسط و نیمه بلند هجده تا 22 یونیت ارتفاع داشته و رک های دیواری و ایستاده به ترتیب 5 تا 12 و 12 تا 47 یونیت می باشند

اندازه گیری ابعاد رک (عرض)

عرض تجهیزات به طور معمول اندازه ای ثابت دارند و 60 سانتی متری می باشند که چهل و پنج سانتی متر آن مختص بستن تجهیزات و پانزده سانتی متر آن شامل اطراف و کناره ها می شود.

اندازه گیری ابعاد رک (عمق)

رک ها با اعماق مختلفی وجود دارند و عمق رک با توجه به تولید و ساخت هر شرکت متفاوت است و اندازه مشخصی وجود ندارد. ولی به‌طور معمول ارتفاع رک های دیواری 40، 45 و 60 سانتی متر است و رک های ایستاده دارای عمق 60، 80 و 100 سانتی متر هستند. چنانچه رک ها عمق یک متری داشته باشند مناسب برای نصب سرور ها می باشند.

توجه

نصب یک کنسول مجزا برای هر دستگاهی که روی یک رک قرار می گیرد تقریبا ممکن نیست. رکها معمولا دارای یک یا چند سوییچ KVM می باشند که متصل به یک کنسول تکی می باشند. KVM این امکان را برای اپراتور فراهم می کند که با کنترل مرکزی بر دستگاه های داخل رک نظارت و کنترل انجام گیرد.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. Its like you read my thoughts! You appear to know a lot about this, such as you wrote the book in it
    or something. I believe that you just can do with some p.c.
    to force the message home a little bit, however instead of that, this is fantastic blog.
    A great read. I will certainly be back.

  2. Hiya! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in trading links or maybe guest
    authoring a blog post or vice-versa? My website goes over a lot of the same topics as yours and I think we could greatly benefit from each other.
    If you happen to be interested feel free to shoot me an e-mail.

    I look forward to hearing from you! Terrific blog by the way!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا