اینترنت و شبکهفناوری

آشنایی با انواع رک دوربین مداربسته

آشنایی با انواع رک دوربین مداربسته

رک، محفظه ای از جنس فلز است که تجهیزات شبکه مختلف در آنها قرار می گیرند. در این بخش قصد داریم با انواع رک دوربین مداربسته آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

آشنایی با رک

تجهیزات مداربسته هر کدام با توجه با نوع کارکردی که دارند نوع و نحوه استفاده متفاوتی دارند. ممکن است در محیط های بسیار سرد یا بسیار گرم و به طور کل در شرایط جوی نامساعدی قرار گیرند. در چنین شرایطی رک دوربین مداربسته به عنوان یک محافظ عمل میکند. واحد اندازه گیری در رکها یونیت بوده و هر یونیت معادل 5 سانتیمتر می باشد. عرض رکمونت ها تقریبا همیشه ثابت و برابر با 60 سانتیمتر می باشد و تجهیزاتی که عرض کمتر دارند رکمونت محسوب نشده و برای قرار گیری در رک باید به سراغ استفاده از سینی مختص به رک رفت. عمق و ارتفاق رک دوربین مداربسته و به طور کل رک ها با یکدیگر متفاوت است.

بخش های مختلف رک

فن

فن ها به طور معمول در کف یا سقف رک قرار میگیرند و نقش بسیار مهمی در تعدیل دما، تهویه و خنک کنندگی دارد.

درب

درب این رکها بنا به شرایط مورد استفاده و موقعیت های مختلف می توان کاملا شیشه ای باشد و یا قاب فلزی داشته باشد که طبیعتا مدل دوم مستحکم تر و ایمن تر است.

شلف یا سینی

سینی ها در رک دوربین مداربسته دو نوع ثابت و کشویی دارند که معمولا برای قرار گیری تجهیزاتی که عرض کمتر دارند مانند مانیتور و یا سوئیچ استفاده می شوند.

پاور ماژول

پاور ماژول مشابه با یک پاور عمل می کند که برای تأمین انرژی اعضای داخلی مثل یک چندراهی عمل می کند.

بلنک پنل

بلنک ها صفحه هایی هستند که در داخل رک جلوی تجهیزات حساس نصب می شوند و از آنها محافظت میکنند و دسترسی به آنها را محدود می کنند. بلنک پنل ها نمونه های مختلف 1، 2، 3 یا چهار یونیتی دارند.

لایت

لایت یک لامپ فلورسنت است با هدف روشن کردن فضای داخلی رک در قسمت محفظه بالای رک دوربین مداربسته یا سایر رک ها قرار می گیرد.

انواع رک دوربین مداربسته

این رک ها در دو نوع ایستاده و دیواری در بازار موجود هستند. در این بخش از طیف نیوز به بررسی هر دو مدل خواهیم پرداخت… .

رک دیواری

همانطور که از نام این گروه از رکها پیداست بر روی دیوار نصب می شود و برای شبکه های کوچک یا بخشی از شبکه های بزرگ مناسب هستند و به طور معمول ارتفاع پنج، شش، هفت و یا نه یونیتی دارند. عمق رک دوربین مداربسته دیواری می تواند بین 35، 45 یا 65 سانتی متر متغیر باشد. در حالی که عمق رک ایستاده کمی بیشتر است. رکهای با ارتفاع 9 یونیتی متنوع تر هستند و پنل های کناری در آن ها باز می شوند و از کناره ها نیز می توان به تجهیزات دسترسی داشت. برخی نمونه ها نیز تا صد درجه قابلیت چرخش دارند و می توان به راحتی به فضای پشت رک نیز دسترسی پیدا کرد.

رک ایستاده

رک دوربین مداربسته مدل ایستاده، بر روی زمین نصب می شود و امکان قرارگیری پچ پنل های مختلف، سوئیچ، سرور، یو پی اس و دیگر تجهیزات رکمونت نوزده اینچی برای مدیریت بهتر در آن وجود دارد. هم در قسمت سقف و هم کف برای کابل های با سایز مختلف ورودی دارند و از هر چهار سمت نیز می توان به راحتی به بخش داخلی دسترسی داشت. رک دوربین مداربسته ایستاده می تواند ارتفاع 16، 21، 28، 36، 40 و 44 یونیتی داشته باشد. این مدل با عمق های 60، 80 و 100 سانتی متر در بازار موجود می باشد. درب این رک های ایستاده تلقی فریم دار و یا شیشه ای می باشد.

ویژگی های رک دوربین مداربسته استاندارد

1. مرسوم ترین اندازه رک ها 19 اینچی می باشد اما در اندازه های مختلفی تولید می شوند و در تجهیزات مداربسته استفاده می شون

2. از قسمت پایینی و بالایی ورودی های مختلفی برای کابل ها تعبیه شده است.

3. سیستم تهویه یا فن مناسب دارد که به طور معمول در قسمت بالایی قرار داده می شود.

4. رک دوربین مداربسته ایستاده میبایست چرخ و یا پایه جهت حرچت و جابجایی آسانتر داشته باشد. همچنین میبایست برای عدم دسترسی افراد مختلف دارای قفل امنیتی باشد.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: you can find out more
  2. بازتاب: faw99 สล็อต
  3. بازتاب: Anya Belcampo scandal
  4. بازتاب: Weather in Latvia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 4 =

دکمه بازگشت به بالا