نرم افزار و اپلیکیشن

آموزش باز کردن فایل RAW در فتوشاپ

آموزش باز کردن فایل RAW در فتوشاپ

این روزها تقریبا تمام دوربین های عکاسی دیجیتال تصاویر ثبت شده را به صورت فایل RAW نیز ذخیره می کنند. اما کاربران زیادی با نحوه استفاده از این فایل ها در فتوشاپ مشکل دارند. در این بخش به آموزش راهکار رفع این مشکل خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

برای برطرف کردن مشکل بازکردن فایل RAW در فتوشاپ به طور کلی می توانید از دو روش این مشکل را دور بزنید. روش اول استفاده از Adobe Camera Raw و راهکار دوم تبدیل فایل Raw به فرمت ساده تری به نام JPEG. در ادامه به آموزش هردو روش برای بازکردن فایل RAW در فتوشاپ خواهیم پرداخت.

Adobe Camera Raw

جهت سهولت در امر باز کردن این فایل در فتوشاپ ساده ترین کار استفاده از افزونه ای کاربردی به نام Adobe Camera Raw است که از بسیاری فرمت ها از جمله: های DNG, CRW, CR2, ERF, RAF, GPR, 3FR, FFF, DCR, KDC, MRW, MOS, NEF پشتیبانی می کند.

فایل RAW

برای استفاده ابتدا این افزونه را دانلود کنید و آن را از حالت زیپ خارج کرده یا اصطلاحا اکسترکت کنید. حالا فایل AdobePatchInstaller.exe را برای نصب اجرا کنید. بعد از اتمام مراحل نصب خیلی راحت می توانید اقدام به باز کردن فایل Raw در فتوشاپ کنید. ناگفته نماند که ترجیحا جهت حصول نتیجه عملکردی بهتر، از آخرین نسخه های نرم افزار فتوشاپ و افزونه ادوبی کمرا استفاده کنید.

تبدیل به فرمت JPEG

چنانچه در روش قبلی به هر دلیلی موفق نبودید، راه حل بعدی برای باز کردن فایل ram در نرم افزار فتوشاپ استفاده از فرمت JPEG است. البته در این روش به صورت مستقیم نمی توان فایل با فرمت Raw را ویرایش کرد و احتمال دارد هنگام تبدیل فرمت تصویر مقداری فشرده سازی شود و از کیفیت اصلی خود خارج شود. اما با این وجود یک روش برای ادیت تصاویری که با فرمت raw ضبط شده اند، می باشد

برطرف کردن ارور Fatal هنگام بازکردن فایل CR2

چنانچه هنگام باز کردن فایل CR2 در فتوشاپ با خطا و ارور بسته شدن برنامه مواجه می شوید راهکار زیر را امتحان کنید.

در نرم افزار فتوشاپ وارد منوی Preferences >Camera Raw شوید. حالا گزینه Use Graphics Processor را غیر فعال کنید. مشکل برطرف خواهد شد، در غیر این صورت،

در نرم افزار فتوشاپ به قسمت های زیر بروید:

Preferences > General > Reset Preferences on Quit.
پس از طی این مراحل برنامه را یکبار بسته و دوباره اجرا کنید و چنانچه احتیاج بود روش اول را دوباره پیش بگیرید. با این اقدامات مشکل ارور Fatal برطرف خواهد شد.

امتیاز 3.8 از 4 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا