نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل لنز به قابلیت کپی و خواندن نوشته های اسکن شده مجهز شده است

گوگل لنز به قابلیت کپی و خواندن نوشته های اسکن شده مجهز شده است

در تازه ترین آپدیت اپلیکیشن گوگل لنز ، امکان کپی کردن متن های اسکن شده و همچنین خواندن آن ها توسط این نرم افزار به وجود آمده است. این قابلیت جدید در برنامه Google Lens ، باعث افزایش سرعت کار کردن با این اپلیکیشن شده است. در ادامه به بررسی این ویژگی جدید خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

ویژگی جدید نرم افزار Google Lens

افراد زیادی هستند که به دنبال یادگیری زبان خارجی به طور خود خوان هستند اما ممکن است تلفظ درست بسیاری از لغات را ندانند. اکنون برنامه گوگل لنز با آپدیت جدید خود این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند مطالب یک متن را کپی کنند و این نرم افزار شروع به خواندن آن کند؛ در نهایت کاربر با نحوه تلفظ صحیح کلمات آشنا می شود.

برای انجام این کار تنها کافی است تا دوربین گوشی را بر روی یک نوشته بگیرید و بعد از این کار، گزینه Listen را لمس کنید. این قابلیت جدید نرم افزار Google Lens تنها برای خواندن یک یا چند لغت نیست، بلکه توانایی خواندن یک پاراگراف به طور کامل را دارد.

از دیگر قابلیت های اپلیکیشن گوگل لنز می توان به سرچ کردن کلمات و یا یک پاراگراف در گوگل اشاره کرد. مثلا اگر جمله ای برای کاربر نامفهوم باشد، کاربر می تواند با انتخاب آن جمله و سرچ آن در گوگل به یک سری منابع از جمله Wikipedia، فیلم و موارد دیگر دسترسی پیدا کند تا به مفهوم جمله پی ببرد.

از ویژگی دیگر نرم افزار گوگل لنز که می توان اشاره کرد، امکان تبدیل نوشته های دست نویس به کپی های دیجیتالی است که می توان این کپی ها را در کامپیوتر و گوشی ذخیره کرد. این قابلیت در گذشته هم در برنامه Google Lens وجود داشت اما با آپدیت جدید می توان متن ها دست نویس را بعد از کپی ذخیره کرد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 4 =

دکمه بازگشت به بالا