حافظهسخت افزار

نحوه نصب کردن هارد SSD بر روی کامپیوتر

نحوه نصب کردن هارد SSD بر روی کامپیوتر

از مهمترین دستاوردهای دنیای تکنولوژی، تولید هارد SSD است چرا که باعث افزایش سرعت عملکرد سیستم های کامپیوتری می شود. در ادامه قصد داریم نحوه نصب آن را بر روی سیستم شخصی آموزش دهیم و در همین راستا، ویدئویی از روش نصب هارد اس اس دی قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

استفاده از هارد اس اس دی چه مزیتی دارد؟

هارد SSD در مقایسه با هارد دیسک های معمولی از سرعت بیشتری برخوردار هستند و در نتیجه اجرای برنامه ها، بازی ها و انتقال فایل ها با سرعت بیشتری انجام می گیرد. شاید هارد HDD از لحاظ قیمت، ارزان تر باشد اما مانند SSD Drive توانایی بوت کردن کامپیوتر با سرعت بالا را ندارد و همچنین امکان خراب شدن هارد دیسک معمولی به علت ساختار مکانیکی آن، محتمل تر است.

روش نصب هارد اس اس دی

در ادامه قصد داریم تا روش نصب هارد SATA SSD را ارائه دهیم. گفتنی است که این نوع هارد نسبت به سایر SSD Drive ها قیمت مقرون به صرفه تری دارد و می تواند نیاز کاربر را برای افزایش سرعت اجرای برنامه ها و انتقال فایل ها بر طرف کند. همچنین نصب این نوع هارد در مقایسه با هاردهای اس اس دی دیگر راحت تر است. حالا به قسمت مراحل نصب این هارد درایو می رسیم:

مرحله اول:

ابتدا تمامی اتصالات کابل سیستم کامپیوتر را جدا کنید و همچنین منبع تغذیه را خاموش کنید. برای کاهش خطر الکتریسیته ساکن، کیس را بر روی یک میز قرار دهید و از گذاشتن آن بر روی زمین خودداری کنید.

مرحله دوم:

برای جلوگیری از ایجاد جریان استاتیک که باعث آسیب رسیدن به قطعات کامپیوتر می شود، از یک بند ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید و آن را به خود و کیس کامپیوتر وصل کنید. حتما در هنگام انجام نصب هارد SSD و برای جلوگیری از جریان الکتریسیته، کفش ها پلاستیکی به پا کرده باشید و حتما به طور دوره ای، قسمت فلزی شاسی کامپیوتر را لمس کنید.

مرحله سوم:

نوبت آن است که پنل جانبی را از کیس جدا کنید تا به داخل آن دسترسی داشته باشید.

مرحله چهارم:

به دنبال مکان داریو 2.5 اینچی در داخل کیس بگردید. معمولا این جایگاه در قسمت جلویی کیس قرار گرفته است. همچنین می توانید با استفاده از خود هارد SSD و ابعاد آن، به دنبال جایگاه این هارد درایو بگردید.

مرحله پنجم:

بعد از پیدا کردن مکان قرارگیری هارد اس اس دی ، آن را با استفاده از پیچ به مکان خود خوب پیچ کنید تا ثابت شود.

مرحله شش:

هارد SATA SSD از دو کابل پشتیبانی می کند که یکی مربوط به برق بوده و دیگری مربوط کابل داده است. این دو کابل از لحاظ شکلی یکی بوده اما از لحاظ ابعاد با هم تفاوت دارند. کابل بزرگ تر مربوط به برق بوده و باید آن را به منبع تغذیه متصل کرد. کابل دیگر را از یک طرف به هارد درایو SSD متصل کنید و از طرف دیگر آن را به شکاف موجود در مادربرد اتصال دهید.

نکته: در هنگام نصب یک هارد درایو جدید بر روی یک کامپیوتر، حتما پس از نصب BIOS آن را چک کنید تا توسط سیستم شناسایی شده باشد. در غیر اینصورت نیاز است تا اتصالات را مجددا چک کنید.

 

امتیاز 4 از 4 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. بازتاب: 호두코믹스
  2. بازتاب: bonanza 178
  3. بازتاب: Probiotic
  4. بازتاب: click for info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا