نرم افزار و اپلیکیشن

شبکه اجتماعی تیک تاک چیست و چه قابلیت هایی دارد

شبکه اجتماعی تیک تاک چیست و چه قابلیت هایی دارد

شبکه اجتماعی تیک تاک یکی از برنامه های بسیار جذاب و پرطرفدار در میان کاربران جهان برای ارسال ویدئو های کوتاه است. در ادامه با مشخصات بیشتر این برنامه آشنا می شوید. با طیف نیوز همراه باشید… .

آیا شما نیز با برنامه TikTok آشنا هستید؟

اخیرا ویدئو های زیادی در فضاهای مجازی از رقص و داب اسمش منتشر شده است که حتما شما نیز یکی از این فیلم های کوتاه را دیده اید. این کلیپ های کوتاه سه تا 15 ثانیه ای همگی در برنامه تیک تاک بارگذاری میشوند و البته جذابیت و محبوبیت زیادی نیز نزد کاربران دارد. سرعت پیشرفت و ترقی شبکه اجتماعی Tiktok بسیار زیاد بوده و ویدئو ها در یک تایم کوتاه در فضای مجازی منتشر می شوند. در ادامه این بخش از طیف نیوز به معرفی بیشتر قابلیت ها و ویژگی های tiktok خواهیم پرداخت.

تیک تاک

آشنایی با TikTok

شبکه اجتماعی تیک تاک در واقع سرویس Douyin است. البته جالبت است بدانید چینی ها بر خلاف تمام کاربران کشور های جهان فقط به این سرویس دسترسی دارند و نمی توانند در برنامه تیک تاک ویدئو های خود را آپلود کنند. Tiktok هم اکنون یکی از بهترین برنامه های شبکه های اجتماعی به حساب می آید.

نحوه استفاده و به اشتراک گذاری

کاربران شبکه اجتماعی تیک تاک می توانند با کمک این برنامه کلیپ های کوتاه پانزده ثانیه ای بسازند، علاوه بر این می توانند ویدئو ها را در فضای tiktok استوری کنند و تایم فیلم ها را به یک دقیقه برسانند. تفاوت های اپلیکیشنTiktok با Vine در این است که ویدئوها تنها محدود به شش ثانیه نبوده و می توانند داخل فضای گوشی اقدام به آپلود فیلم ها کنند.

نکات قابل ذکر دیگر اینکه شما می توانید دو نوع حساب کاربری معمولی و ویژه در تیک تاک داشته باشید که در گزینه ویژه قابلیت های تحلیلی کاربردی جهت تست بهتر عملکرد مخاطبین در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین tiktok محدودیت سنی نیز دارد و افراد بالای سیزده سال می توانند از آن استفاده کنند. همچنین والدین می توانند با تنظیمات خاص تایم استفاده فرزندانشان را در بازه های زمانی 40،60،90،120 دقیقه در طول روز تنظیم کنند.

از دیگر خصوصیات مثبت اپلیکیشن Tiktok می توان به امکان ریپورت و گزارشات اشاره کرد. کاربران تیک تاک چنانچه مشاهده فعالیت نامناسب کاربران دیگر باشند می توانند از قسمت سه نقطه بالای پیج کاربر تخلف را به بخش مديريت برنامه گزارش دهند تا تمام اقدامات نامناسب آنها گزارش داده شوند. همچنین می توانید اکانت خود را شخصی سازی کنید و با کمک گزینه Privacy and Safety و انتخاب گزینه Private Account اکانت خود را خصوصی کنید.

چگونه از TikTok استفاده کنیم

تیک تاک

استفاده معمول از تیک تاک احتیاجی به ثبت نام ندارد اما با انجام فرآیند ثبت نام می توانید دیگر کاربران را نیز دنبال کنید و فایل های ویدئویی ایجاد کنید. اگر برای بار اول وارد tiktok شده اید سیل عظیمی از ویدئو ها را مشاهده خواهید کرد. با توجه به انتخابات و سلایق شما که در طول استفاده از TikTok مشخص می شود، پیشنهادات محتواهای ویدئویی برای شما مشخص می شود. علاوه بر این می توانید کاربرانی که ویدئو های آپلودی آنان بیشتر با سلایق شما همخوانی دارد را دنبال کنید.

شبکه اجتماعی Tiktok به علت جذابیت هایی که دارد افراد زیادی را جذب خود کرده است و بر همین اساس نیز توسعه دهندگان برنامه ویژگی را در فضای برنامه نهادینه کرده اند که حداکثر تایم حضور کاربر در برنامه یک ساعت و نیم باشد و پس از آن پیام استراحت را دریافت خواهند کرد. شما می توانید همانند اسنپ چت در تیک تاک نیز برای شروع ضبط و ثبت فیلم ها دکمه قرمز ضبط را بزنید و از جذابیت های بصری و فیلتر های مختلف و محیط های پس زمینه متنوع نیز استفاده کنید، البته برخلاف اسنپ چت این ویدئو ها قابلیت ادیت و ویرایش را نیز خواهند داشت.

تیک تاک

بررسی خصوصیات بیشتر

جالب است بدانید در شبکه اجتماعی tiktok می توانید عکس های گالری گوشی خود را به صورت یک کلیپ کوتاه منتشر کنید جذابیت کلیپ های انتشار شده در تیک تاک با استفاده از موسیقی های جذاب بسیار زیاد می شوند و بیشتر دیده خواهند می شوند.

از دیگر قابلیت های جذاب برنامه تیک تاک این است که کاربر می تواند بسیار هدفمند به شماهده ویدئو ها بپردازد و از قسمت دسته بندی ها گزینه ای از میان رقص، طنز، تناسب اندام، زیبایی و سلامت انتخاب کنند و علاوه بر این از قسمت آیکن جست و جو فیلم مورد علاقه شان را سرچ کنند. اگر شما نیز به یک برنامه سرگرم کننده و البته چالش بر انگیز علاقه دارید وارد تیک تاک شوید و از فضای متنوع آن لذت ببرید.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: สล็อตbetflik
  2. بازتاب: coway
  3. بازتاب: lucky charms strain

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا