فناوریموبایل

امنیت گوشی های هوشمند با فناوری تشخیص پوست بالا می رود

امنیت گوشی های هوشمند با فناوری تشخیص پوست بالا می رود

به تازگی کمپانی آلمانی trinamiX دست به اقدامی زده تا با کمک گوشی هوشمند بتوان سلول های پوست انسان را تشخیص داد. فناوری تشخیص پوست موجب می شود تا امنیت گوشی های هوشمند تا حدی افزایش پیدا کند. با طیف نیوز همراه باشید… .

این روز ها گوشی های زیادی را می بینیم که مجهز به سیستم تشخیص چهره کاربر می باشند. این نوع تنظیمات برای امنیت گوشی چندان هم غیرقابل نفوذ نیست. به همین علت کمپانی آلمانی الاصل trinamiX اقدام به ایجاد Beam Profile Analysis جهت افزایش ایمنی کاربران، کرده است.
این قابلیت پوست واقعی را از پوست پلاستیکی تشخیص می دهد و به مراتب ایمنی بالاتری نسبت به تشخیص چهره دارد.

نحوه عملکرد فناوری BFA

فناوری تشخیص پوست یا Beam Profile Analysis که توسط شرکت آلمانی trinamiX طراحی و تولید شده است، قادر است اجسام مختلف را از هم تمییز دهد. برای مثال به راحتی می تواند اجسامی مانند، چوب، سیلیکون، پلاستیک و پوست را ازهم تشخیص دهد.

نحوه عملکرد این فناوری جهت تأمین امنیت گوشی به این صورت است که می تواند با تابش نور روی جسم مورد نظر و سپس اسکن آن بازتاب نور را بررسی می کند، این فناوری به این صورت است که قادر به تشخیص تفاوت نوع بازتاب بین پوست و اجسام دیگر را دارد. پس می توان گفت این سیستم هوشمند نه تنها پوست را تشخیص می دهد، بلکه قادر است تا صد جسم دیگر را با همین روش ساطع کردن نور تشخیص دهد.

جزئیات بیشتر

جالب است بدانید فناوری تشخیص پوست هیچ مشکلی با رنگ پوست افراد، سیاه و سفید بودنشان ندارد، بازتاب نور از سطح هر نوع و رنگ پوستی مشابه است و در نتیجه کمپانی trinamiX هیچ مشکلی با این قضیه جهت تأمین امنیت گوشی هوشمند نخواهد داشت. علاوه بر این جالب است بدانید این فناوری حتی در یک محیط کم نور و تاریک نیز قابل اجرا می باشد.

این کمپانی آلمانی با شرکت کوالکام همکاری کرده و انتظار می رود که از Beam Profile Analysis و سلول های پوستی در گوشی های هوشمند آینده استفاده شود. علاوه بر این، این تکنولوژی فقط به امنیت گوشی های هوشمند مربوط نمی شود و می تواند استفاده های صنعتی مختلف مثل انتخاب بن به وسیله ربات ها نیز داشته باشد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: bandardarat
  2. بازتاب: anchor
  3. بازتاب: fazele lunii 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا