اینترنت و شبکهفناوری

VoIP ،Voice Over IP یا ویپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

VoIP ،Voice Over IP یا ویپ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

با وجود تکنولوژی Voice Over IP امکان برقراری مکالمات تلفنی بر بستر شبکه IP فراهم می شود. در این بخش قصد داریم به معرفی ویپ بپردازیم و با کاربردهای آن آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

از گذشته تا حال…

ارتباطات در نسل گذشته تفاوت های بسیار زیادی با حال داشت و می توان گفت هیچ خبری از شبکه اینترنت نبود. داده ها در فواصل دور با هزینه بسیار بالا قابل انتقال بودند و و ارتباطات محاوره ای فقط از طریق شبکه عمومی تلفنی ممکن بود. به مرور نسل جدید با روی کار آمدن کامپیوتر های شخصی، فناوری های ارتباطی جدید و امکان برقراری ارتباط با چت و پست الکرونیکی هم چون ایملی تحولی در دنیای تکنولوژی برقرار شد. تبادل داده های مختلف تصویری، صوتی و سند ها از طریق نرم افزار های مفید و کاربردی و همچنین اینترنت به سهولت انجام می شود.

حال با این مقدمه باید بگوییم همه این عملکرد ها و گسترش روز افزون آنها و قدرت بخشی ارتباطات با وجود تکنولوژی VoIP ، Voice Over IP یا ویپ انجام میگیرد.

بررسی چند مزیت ویپ

1. مدیریت هدفمند

مراکز تلفن که بر پایه VoIP شکل گرفته اند برای کاربران خود محیطی ایجاد می کنند که با کمک آن امکان ایجاد تغییرات در تنظیمات داده ها گزارش گیری ها و یا افزودن کاربران برقرار است. از دیگر قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

رساندن هزینه های مرتبط با پشتیباین به حداقل، به دلیل ترکیب شبکه تلفن و دیتا
به علت وابسته نبودن به راهکارهای پیاده سازی و بهره مندی از استانداردهای جهانی محصولات تولید کنندگان مختلف قابلیت ترکیب شدن دارند.
از دیگر موارد قابل ذکر در رابطه با خصوصیات مثبت Voice Over IP پویا بودن و پیشرفت هر روزه ی شبکه های وب است
مزیت دیگر امکان برنامه نویسی آسانتر و قابل توسعه و در نتیجه آن یک پارچه سازی با دیگر سیستم ها می باشد
تکنولوژی‌ ویپ از تمامی امکانات مخابراتی و خدمات قابل ارائه جدید با هزینه های کم و امکان اجرای قابل قبول پشتیبانی می کند.

2. وضعیت سیم کشی

تکنولوژی VoIP جهت برقراری ارتباطات تلفنی از بستر شبکه استفاده می کند و این خود موجب می شود نیازی به سیم کشی مجرا وجود نداشته باشد و بلطبع هزینه های مصرفی نیز کاهش پیدا کنند. علاوه بر این تغییر وضعیت مکانی و جا به جایی کاربران دیگر مستلزم تغییرات سیم کشی نخواهد بود و به علت بهره مندی از بستر شبکه محدودیت ها به حداقل می رسند.

3. ترکیب تلفن و کامپیوتر

نرم افزار های تلفنی این روز ها در شرکت ها و حتی منازل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند که این نرم افزار ها خود جایگزینی برای IP-Phone محسوب می شوند و فقط به تنظیمات دستی نیاز دارند. اینگونه می توان با استفاده از Voice Over IP یا همان ویپ هزینه ها را کاهش داد.

4. کنفرانس های تصویری و صوتی

آنچه به وضوح مشهود است کاهش هزینه های ناشی از برقراری کنفرانس های صوتی و تصویری در قالب VoIP است که بخصوص در مسافت های طولانی تر و ابعاد بین المللی اهمیت دارند.

مورد دیگر برقراری تماس های رایگان کاربران در بستر ویپ با سازمان های مدنظرشان است که علاوه بر تعدیل هزینه ها موجب تسهیل تماس ها و ارتباطات نیز می شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. That is really attention-grabbing, You are an overly professional blogger.

    I’ve joined your rss feed and look forward to seeking
    more of your wonderful post. Also, I have shared your website in my social networks

  2. بازتاب: aksara178
  3. “Introducing the ultimate game-changer in WhatsApp marketing – our ‘WhatsApp Open Group Blaster’! Supercharge your promotional efforts by effortlessly posting advertisements to millions of public WhatsApp groups every day. With lightning-fast speed and precision targeting, our software takes your marketing strategy to new heights. Reach a vast audience and boost your brand exposure like never before. Harness the power of WhatsApp hash channels, available for purchase directly from us, to ensure maximum efficiency and delivery. Our user-friendly interface makes it easy to navigate, and with the ability to post to non-private groups, you’re in control of your campaign’s success. Elevate your outreach, increase engagement, and drive results with the WhatsApp Open Group Blaster. Don’t miss out on this opportunity to transform your marketing game. Get started today and watch your brand soar to new heights!”
    website http://www.cdodatabase.com

  4. بازتاب: links

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا