دسته‌بندی نشده

آشنایی با وای فای دایرکت و کاربرد های آن

آشنایی با وای فای دایرکت و کاربرد های آن

وای فای دایرکت این روز ها برای انواع مختلفی از دستگاه ها قابل استفاده است و بسیار کاربرد دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی WiFi Direct و کاربرد های آن بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

با استفاده از وای فای دایرکت می توان بدون نیاز به مودم و روتر شرایطی برقرار کرد که دو دستگاه مختلف به هم وصل شوند. این ارتباط مستقیم را امروز در طیف نیوز بررسی خواهیم کرد.

تعریف کلی

وای فای دایرکت همان گونه که در بالا نیز بدان اشاره شد به دو دستگاه این اجازه را می دهد تا بدون اتصال به هیچ دستگاه دیگری همچون مودم، تنها به وسیله وای فای با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این یک راه ارتباطی درست شبیه بلوتوث است اما به به وسیله Wifi انجام می گیرد می توان گفت مشابه با ad-hoc اما از لحاظ یافتن دیوایس های مجاور راهکاری آسان تر دارد.

موارد استفاده

WiFi Direct کاربردهای زیادی دارد و علاوه بر این در دستگاه های مختلفی همچون Rocu Miracast، صفحه کلید، پرینتر ها و ماوس قابلیت استفاده دارد. ناگفته نماند که، وای فای دایرکت توسط سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی می شود. هر دستگاهی که از wifi داخلی پشتیبانی می کند با وای فای دایرکت نیز سازگاری دارد.

وای فای دایرکت

نحوه فعالیت

با کمک قابلیت WiFi Direct می توان نقطه ای قابل دسترسی ایجاد کرد که دیگر دیوایس ها نیز بتوانند به آن وصل شوند و در نهایت فضای ارتباطی ایجاد شود. دقیقا یک اتصال مستقیم و بی واسطه و بدون نیاز به دستگاه‌هایی همچون روتر و مودم. همچنین در این مسیر از دیگر قابلیت ها نیز کمک گرفته می شود:

Wi-Fi Direct Device and Service Discovery

با این ویژگی هر دستگاهی که از وای فای دایرکت پشتیبانی می کند روشی ساده می یابد تا سایر دستگاه ها را نیز پیدا کند. یک دیوایس می تواند به همه دستگاهذهای سازگار دیگر و یا تنها به لیست مورد نیاز دستگاه های قابل دسترس تعیین شده از قبل دسترسی پیدا کند.

Wi-Fi Protected Setup

اتصال دو دستگاه از طریق Wi-Fi Protected Setup برقرار می شود.

WPA2

نوعی کد گذاری برای افزایش امنیت است که به عنوان امن ترین روش رمزگذاری برای wifi شناخته شده است.

کاربرد Wi-Fi Direct در ویندوز 10

جهت فعال کردن وای فای دایرکت در ویندوز ده می توان از روش زیر استفاده کرد.

برای اتصال به شبکه وای فای کامپیوتر ابتدا دیوایس مورد نظرتان را برای اتصال روشن کنید. از قسمت تنظیمات به بخش Network و سپس Internet بروید و گزینه wifi settings را انتخاب کنید.

در فهرست جایگزین وای فای دایرکت را پیدا کنید. با توجه به دستور العمل پیش رو، Wi-Fi Direct را فعال کنید. قسمت های Network Name (SSID) و Passcode را برای استفاده دوباره در جایی که فراموش نکنید یادداشت کنید.

حالا در رایانه خود و در قسمت سرچ ویندوز، وایرلس را وارد کنید. در نتایج پیش رو Manage Wireless Networks را انتخاب کنید. در نهایت روی Add کلیک کنید و wifi مدنظرتان را انتخاب و تعیین کنید. این کار به رمز ورودی احتیاج خواهد داشت. با وارد کردن روز اتصال بین رایانه شما و دیوایس مورد نظر برای جابجایی اطلاعات برقرار خواهد شد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫69 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 4 =

دکمه بازگشت به بالا