آموزشآموزش کامپیوتر

رجیستری ویندوز را تا چه اندازه می شناسید؟

رجیستری ویندوز را تا چه اندازه می شناسید؟

حتما ما نیز تا به حال بارها با پیام لزوم ویرایش Registry مواجه شده اید در این بخش با مفهوم رجیستری ویندوز و تنظیمات و ویرایش آن بیشتر آشنا خواهیم شد. با طیف نیوز همراه باشید… .

ویرایش رجیستری ویندوز تا زمانی که بدانیم دقیقا چه مواردی نیاز به تنظیمات دارند ساده است اما با این وجود نیز باید احتیاط کرد تا اخالالات و مشکلات ناخواسته در سیستم به وجود نیاید.

تعریف و مفهوم کلی

ویندوز رجیستری پایگاهی برای اطلاعات است که تنظیمات پیکربندی مختلفی را ذخیره می کند، می توان گفت تمام تنظیمات پیکربندی ویندوز در این بخش ذخیره سازی می شوند. عللوه بر این برنامه های مختلف نیز می توانند از Registry برای ذخیره سازی تنظیمات استفاده کنند. تعداد زیادی از موارد موجود در این بخش در سایر قسمت های ویندوز وجود ندارند و تنظیمات ادونس زیادی وجود دارند که قابل تغییر نیستند مگر با ویرایش رجیستری ویندوز.

در قسمت Windows Group Policy available بعضی از تنظیمات ساده را می توان انجام داد اما Windows Group Policy Editor فقط در نسخه های حرفه ای به چشم می خورد. پس در نسخه های غیر حرفه ای ویرایش ویندوز رجیستری احتمالا تنها روش برای ادیت برخی تنظیمات خواهد بود. این ویرایشگر یک رابط کاربری گرافیکی است که امکان ویرایش و مشاهده محتوا را می دهد.

توجه داشته باشید…

اگر شروع به ویرایش Windows Registery کرده اید، بخش های مختلف را حذف نکنید. بدون اطلاع دقیق از محتوایی که قصد رجیستری آنرا دارید هیچ ورودی را تغییر ندهید. و اگر می دانید هدفتان دقیقا چیست در وارد کردن و ویرایش مقادیر بسیار دقت عمل بخرج دهید. دقت کنید این کار بسیار محتاطانه انجام شود چون حذف تنظیمات و ویرایش هابه ویندوز آسیب می رساند و تنها راه رهایی از مشکلات پیش آمده نیز نصب دوباره سیستم خواهد بود.
برای ورود به ویرایشگر در کادر جستجوی منوی استارت کلمه regrdit را وارد کنید و گزینه اول را انتخاب نمایید.

سرچ و تنظیمات رجیستری ویندوز ده و regedit در ویندوز 8

ساختار درختی می تواند برای تغییر یک مقدار خاص کمک کننده باشد. برای ورود به شاخه بعدی پوشه ها میبایست روی فلش ها کلیک کنید تا بتوانید آنچه مدنظرتان است را بیابید.

افزودن مقادیر جدید به رجیستری ویندوز ۱۰ و regedit در ویندوز ۷

اگر احتیاج به افزودن یک مقدار رجیستری جدید باشد می توانید خودتان آن را ایجاد کنید. دقت کنید قبل از ایجاد یک مقدار جدید حتما در همان پوشه رجیستری مربوطه قرار دارید. وقتی در مکان درست ویرایشگر رجیستری قرار گرفتید روی صفحه راست کلیک کرده و برای مشخص کردن نوع مقدار رجیستری ویندوز گزینه New را انتخاب کنید. نام آن مقدار را تایپ کنید و به هر ویژگی که لازم است اختصاص دهید و در نهایت ok کنید.

ورود و خروج فایل ها به ویرایشگر رجیستری ویندوز ده و رجیستری ویندوز 7

خروج فایل ها

جهت تهیه یک نسخه پشتیبان از کلید های Registry می توانید پرونده های reg. را ایجاد کنید. تهیه نسخه پشتیبان برای ویرایشگر رجیستری تقریبا ضروری است. Windows Registery برای اغلب افراد صد ها مگابایت خواهد بود. در پنل سمت چپ بر روی کلید رجیستری کلیک راست کنید و گزینه اکسپورت را برگزینید. با این کار محتوای کلید در یک فایل reg. در کامپیوترتان ذخیره می شود.

ورود فایل ها

کافیست دوبار روی پرونده  reg. کلیک کنید تا محتوا به Windows Registery شما اضافه شود. اینکار ادامه فرآیند برای ویرایشگر رجیستری را ساده و بدون خطا می کند. در بسیاری موارد در وارد کردن فایلهای رجیستری احتیاج است تا سیستم ریستارت شود

پرونده های reg. به صورت آنلاین در اینترنت وجود دارند. و شمانباید پرونده قدیمی را دانلود و اجرا کنید. چنانچه گزینه مخربی افزوده شود کل تنظیمات سیستم شما برهم زده می شود. قبل از اجرا روی پرونده راست کلیک کرده و اقدام به ویرایش آن کنید. محتویات پرونده را در نوت پد مشاهده خواهید کرد تا متوجه شوید دقیقا چه چیزی نصب می شود. سرچ اینترنتی برای کلید ویندوز رجیستری مدنظر از نصب فایل های مخرب جلوگیری می کند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: ข่าวบอล
  2. بازتاب: payday loan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا