آموزشآموزش کامپیوتر

اگر با کامپیوتر کار میکنید حتما بخوانید (قسمت دوم)

اگر با کامپیوتر کار میکنید حتما بخوانید (قسمت دوم)

در قسمت اول از مطلب اگر با کامپیوتر کار میکنید حتما بخوانید در طیف نیوز چند راهکار ساده برای رفع خستگی هنگام کار با کامپیوتر و حفظ سلامت جسم را بررسی کردیم. در ادامه با نکاتی دیگر با طیف نیوز همراه باشید…

6. سلامت گردن

شما میتوانید همزمان با کار کردن با تلفن نیز صحبت کنید.

اما دقت کنید نگه داشتن گوشی موبایل با گردن ممنوع!

برای این منظور تنها از گوشی استفاده کنید. با هدست هم میتوانید به راحتی صحبت کنید و هم تسلط بیشتر روی کار هایتان داشته باشید، ضمن اینکه از درد گردن شبانه نیز خلاص می شوید.

7. قوز نکنید

وضعیت نشستن شما بسیار اهمیت دارد. هنگام نشستن با تکیه گاهتان فاصله ایجاد نکنید. خم نشوید و سعی کنید همیشه نشیمن گاهتان با صندلی فاصله ای نداشته باشد. پس صاف بنشینید تا از مشکلات کمردرد و گردن درد در امان باشید. مورد مهم دیگر ارتفاع صندلیتان است. آنرا طوری تنظیم کنید تا پاهایتان نه آویزان باشند و نه زیادی خم شوند. کف پای شما میباست خیلی آسان به زمین برسد و روی سطح زمین قرارگیرد.

8. ثابت نمانید

کامپیوتر

اغلب فعالیت های کامپیوتری تایم بسیار طولانی را نیاز دارند و کارمندان قطعا لازم است که مدت طولانی را پشت میز کامپیوتر شان به سر ببرند. اما هیچ اجباری نیست که سرجایتان بمانید و تمام تایم کاری را بی تحرک بگذرانید. پس از یک ساعت فعالیت از روی صندلی برخیزید، چند قدم بردارید، چند حرکت کششی انجام دهید و تحرک داشته باشید تا عضلاتتان استراحت کنند و همانند پیج های مختلفی که با آنها سروکار دارید به اصطلاح رفرش شوند!

9. به صفحه کلید تکیه ندهید

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، روی صندلی خود صاف قرار گیرید، حالا برای استفاده از کیبورد لازم نیست خم شوید و به صفحه کلید تکیه دهید. برای این منظور خیلی از کیبورد فاصله نگیرید. به طور معمول فاصله استاندارد کیبورد از زمین حدود هفتاد سانتی متر میباشد. اگر زیاد تایپ میکنید بر روی کیبورد نکوبید چون علاوه بر اینکه هیچ تفاوتی در نتیجه ندارد مچ دستتان و دکمه های کیبورد نیز آسیب خواهند دید. پس برای حفظ سلامت مچ دستتان هم آرنج ها را هنگام کار با کامپیوتر به پهلوها یتان نزدیک کنید مچ را خم نکنید.

10. لپ تاپ فقط برای مواقع ضروری

کامپیوتر

لپ تاپ ها امکان تغییر وضعیت های مختلفی را برایتان ایجاد میکنند. پس گول راحتی کار با لپتاپ را نخورید، چرا که هیچ خط قرمزی هنگام کار با آن نمیتوانید داشته باشید و ثابت پشت میز کامپیوترتان نمیمانید. همچنین به علت شرایط کیبورد لپتاپ شما قادر به رعایت استادندارد های استفاده از کیبورد نخواهید بود و مجبور میشوید دستهایتان را خیلی به هم نزدیک کنید. پس تنها برای فعالیت های کوتاه مدت از لپتاپ استفاده کنید.

11. انتخاب صندلی

یک صندلی استاندارد نباید ثابت باشد. صندلی می‌بایست قابلیت چرخش داشته باشد و دارای پنج چرخ متحرک باشد. ارتفاع میز کامپیوتر نیز بهتر است قابلیت تنظیم داشته باشد. به طوری که بتوانید آنرا در وضعیت استاندارد یعنی حدود سی سانتی متر پایینتر از میز کامپیوتر تان قرار دهید. همچنین به پشتی صندلی خود نیز دقت کنید تا بتوانید آنرا در بهترین شرایط تنظیم کنید.

12. از نظافت مانیتور غفلت نکنید

کامپیوتر

شاید به نظر میرسد که نظافت به ظاهر به جز رعایت بهداشت اهمیت دیگری دیگری نداشته باشد اما در واقع حتی سلامت چشمانتان مدیون همین پاکیزگیست. ذرات گرد و غباری که روزانه بر سطح صفحه نمایش می نشینند ارتباط مستقیمی با وضوح دید شما و در نتیجه سلامت چشمانتان دارد. پس روزانه مانیتور تان را با دستمال های مخصوص تمیز کنید تا از تاری دید و سوزش چشم نیز در امان بمانید.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − نه =

دکمه بازگشت به بالا