فناوریموبایل

آشنایی با گوشی های هواوی سری Y

آشنایی با گوشی های هواوی سری Y

گوشی های هواوی سری Y از جمله گوشی های هوشمند قیمت مناسب شرکت Huawei به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم به بررسی و مقایسه اعضای این خانواده بپردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

شکل ظاهری

در بخش شکل ظاهری، گوشی های Y5، Y6 و Y7 Prime از لحاظ طراحی بسیار به یکدیگر شبیه هستند، اما یک تفاوت در پنل پشتی گوشی Y5 وجود دارد و آن هم این است که این گوشی به یک دوربین مجهز است و به جای دوربین، فلش آن قرار گرفته است. ناگفته نماند که این گوشی های از لحاظ نسبت نمایشگر به بدنه، از گوشی Y5 تا گوشی Y7 Peime دارای افزایش این نسبت بوده اند. اما در یک نگاه کلی، این چند مدل از گوشی های هواوی سری Y به دلیل داشتن ناچ قطره ای و نحوه قرارگیری دوربین ها در قاب پشتی، از لحاظ ظاهری به یکدیگر شباهت دارند.

اما شرکت هواوی در نسخه های Y9 و Y9 Prime نسبت به مدل های قبلی تغییراتی ایجاد کرده است تا از لحاظ طراحی به کاربر یک تجربه جدید را ارائه دهد. در گوشی Y9 شاهد دو لنز دوربین سلفی در قسمت ناچ بالایی گوشی هستیم اما در گوشی Y9 Prime از یک دوربین سلفی پاپ آپ دار استفاده شده است که باعث افزایش نسبت نمایشگر به بدنه شده است و کاربر لذت اشتفاده از یک گوشی تمام صفحه را خواهد داشت. در پنل پشتی گوشی Y9 Prime از سه لنز دوربین استفاده شده است که این مسئله هم یک تفاوت با سایر گوشی های هواوی سری Y می باشد.

صفحه نمایش

تمام گوشی های هواوی سری Y در ساختار خود به پنل IPS مجهز هستند اما در سایز نمایشگر و کیفیت وضوح با یکدیگر تفاوت دارند. گوشی وای9 و گوشی وای9 پرایم به ترتیب دارای اندازه 6.5 و 6.59 اینچی و کیفیت وضوح 2340*1080 پیکسل می باشند، اما سه مدل دیگر دارای ابعاد کوچکتر و همچنین رزولوشن 1560*720 پیکسل هستند.

تراشه

شرکت هواوی از تراشه 12 نانومتری Mediatek Helio A22 در گوشی های وای5 و وای6 استفاده کرده است. اما گوشی وای7 پرایم از چیپ 14 نانومتری Snapdragon 450 که جزء تراشه های پایین رده شرکت کوالکام می باشد، بهره می برد. نهایتا، هواوی گوشی وای9 پرایم و وای9 را به تراشه 12 نانومتری Kirin 710 مجهز ساخته است.

دوربین

کاملا واضح است که گوشی Y5 از ضعیف ترین دوربین نسبت به سایر اعضای خانواده هواوی سری Y بهره می برد که در پنل پشتی خود تنها به یک لنز دوربین 14 مگاپیکسلی مجهز است و در بخش ناچ قطره ای خود از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می برد. در مقابل بهترین دوربین را گوشی Y9 Prime با داشتن سه دوربین 16، 8 و 2 مگاپیکسل در قاب پشتی خود و یک دوربین سلفی پاپ آپ دار 16 مگاپیکسلی در قسمت جلویی خود دارا می باشد. گوشی Y9 در بریدگی بالا نمایشگر خود از دو لنز دوربین بهره می برد که دارای لنز 16 و 2 مگاپیکسلی می باشند.

باتری

باتری استفاده شده در دو مدل Y5 و Y6 دارای ظرفیت 3020mAh می باشد، اما سه مدل دیگر از باتری 4000 میلی آمپر ساعت بهره می برند که قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 10 وات را دارا می باشند.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: relax massage
  2. بازتاب: ks quik
  3. بازتاب: look at these guys

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا