برنامه اندرویدنرم افزار و اپلیکیشن

بهبود کیفیت عکاسی با ارتقای اپلیکیشن Google Camera Go

بهبود کیفیت عکاسی با ارتقای اپلیکیشن Google Camera Go

گوگل در حال کار بر روی قابلیت HDR برای Camera GO است که که بتواند با امکانات جالب عکاسی جذابیت و کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی های ارزان قیمت را دوچندان کند. با طیف نیوز همراه باشید… .

چندی پیش کمپانی گوگل خبر از پرده برداری از اپلیکیشن Google Camera Go داد. این نسخه از نسخه ی معمولی کم حجم تر است و خاص گوشی های اندرویدی ساخته شده است. در Google Camera Go ویژگی عکاسی پرتره نیز برای گوشی های اندروید گو ارزان قیمت طراحی شده است. نسخه جدید گوگل کمرا علاوه بر این به میزان حجم اشغال کردن عکس ها جهت ذخیره سازی در حافظه نیز توجه داشته است.

HDR

گوگل در ابتدا با معرفی Google Camera Go اعلام کرد که این اپلیکیشن از استاندارد HDR پشتیبانی نمی کند. اما با این وجود مدتی پیش یکی از عضو های انجمن XDA-Developers به بررسی دقیق کد فایل APK برنامه به اطلاعاتی از آن دسترسی پیدا کرد. بنا به گفته وی، قسمت هایی از کد اپلیکیشن پس از بررسی خبر از بهبود و ارتقای برخی جزئیات تصاویر می دهد که می تواند همان HDR باشد. در توضیحات بخش در برنامه Google Camera Go میبینیم که این ویژگی امکان ترکیب می کند تا عکس ها در نهایت با بهترین جزئیات و رنگ ثبت شوند.


لازم به ذکر است که عبارتی که در کد برنامه‌ به آن اشاره شد مربوط به HDR است و ارتباطی به HDR+ ندارد. پس طبیعتا با این وجود از گوشی های اندروید گو نمی توان انتظار تصاویر با کیفیتی همچون تصاویر ثبت شده در گوشی های گوگل پیکسل را داشت چرا که این گوشی ها HDR+ هستند و جهت بهبود کیفیت تصاویر پردازش های پیشرفته ای دارند. با این وجود توقع داریم گوگل از اچ دی آر پلاس به عنوان یک قابلیت ویژه در Google Camera Go استفاده کند چون نتیجه ای جز تصاویر فوق العاده و جذاب دربر نخواهد داشت.

مشکلات و موانع مربوط به استفاده از HDR+

البته این امر برای گوشی های ارزان قیمت و پایین رده چندان ساده نیست و کمپانی ها را در تولید کمی محدود می کند. مشکل دیگر اینکه مدت زمان پردازش تصاویر اچ دی آر نیز اهمیت دارد. تصاویر HDR روند کندی را در هنگام پردازش در گوشی های پایین رده طی می کنند چرا که، تراشه ها ضعیف تر و درنتیجه قدرت پردازش در آنها نیز ضعیف تر می باشد.

Camera Go

یک مانع دیگر در مقابل افزودن قابلیت HDR+ این است که گوشی های ارزان قیمت دوربین اصلی قدرتمندی ندارند. وقتی عکس ها با کیفیت بالا ثبت نشوند فرآیند ترکیب چند فریم کنار هم و نتیجه نهایی چندان جالب نخواهد بود. گوشی های پرچمدار گوگل با داشتن قابلیت HDR+ می توانند تا هشت فریم از یک صحنه را ثبت کنند و با ترکیب این فریم ها بهترین نتیجه را پس از پردازش تصاویر ثبت کنند. قابلیت HDR در اپلیکیشن Google Camera Go فریم های کمتری از یک صحنه ثبت می کندکه البته به قابلیتذهای پردازشی و سخت افزاری گوشی های پایین رده نیز مربوط می شود. این محدودیت ها و همچنین عدم وجود لرزش گیر اپتیکال در گوشی های پایین رده همگی باعث می شود تا کاربران هنگام عکاسی مجبور شوند تایمی را بدون حرکت متوقف شده تا بتوانند تصویری ثبت کنند که تار و مات نباشد.

مزیت

با تمام این اوصاف نباید فراموش شود که اغلب گوشی های هوشمند اندروید گو دوربین های اصلی ضعیفی دارند و تصاویر باکیفیتی ثبت نمی کنند. بر همین اساس اقدامات شرکت گوگل بسیار جالب توجه و کاربردی بوده و تجربه یک عکاسی لذت بخش با وجود قابلیت HDR را به کاربران گوشی های پایین رده خواهد بخشید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − چهار =

دکمه بازگشت به بالا