آموزشآموزش کامپیوتر

آموزش نصب هارد M.2 NVMe SSD بر روی مادربرد کامپیوتر

نحوه نصب M.2 SSD Drive

آموزش نصب هارد M.2 NVMe SSD بر روی مادربرد کامپیوتر

در این مطلب قصد داریم تا آموزش نصب هارد M.2 NVMe SSD را بر روی مادربرد سیستم کامپیوتری ارائه می دهیم. همچنین ویدئویی از نحوه نصب هارد ام 2 قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

نصب هارد M.2 NVMe SSD بر روی سیستم کامپیوتری، باعث افزایش سرعت عملکرد و اجرا ویندوز، اجرای نرم افزارها و … می شود. برای نصب این نوع از SSD Hard بر روی مادربرد، باید قطعه مادربرد از درگاه هارد ام 2 پشتیبانی کند. علت آن هم این است که هارد M.2 از طریق کابل SATA به Motherboard وصل نمی شود و دارای یک درگاه اختصاصی بر روی مادربرد است.

روش نصب هارد اس اس دی ام 2

قدم اول:

ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده و سپس کابل برق آن را از پریز خارج کنید. قبل از هر کاری الکتریسیته ساکن موجود در بدن خود را از طریق لمس یک قطعه فلزی خالی کنید تا مانع رسیدن آسیب به قطعات موجود کامپیوتر شوید.

قدم دوم:

حالا پنل جانبی کیس کامپیوتر را باز کرده تا به قطعات داخلی کامپیوتر دسترسی داشته باشید. بعد از باز کردن پنل جانبی کیس، اگر به مادربرد دسترسی ندارید، قطعات قرار گرفته در جلوی آن مانند کارت گرافیک را نیز جدا کنید.

قدم سوم:

حالا دنبال اسالات M.2 PCIe بر روی مادربرد بگردید تا بتوانید هارد M.2 NVMe SSD را بر روی Motherboard نصب کنید. پیچ مربوط به آن را از روی مادربرد باز کرده و سپس به آرامی و با دقت هارد اس اس دی ام 2 را در جایگاهش قرار دهید و پیچ مربوط به آن را ببندید تا سرجایش محکم شود.

قدم چهام:

نوبت آن است که مجددا قطعات باز شده برای دسترسی به مادربرد را دوباره سرجایشان قرار دهید و در نهایت پنل جانبی کیس را نیز بر روی کیس نصب کنید. حالا کامپیوتر را به برق بزنید و آن را روشن کنید.

نکته: ممکن است بعد از روشن شدن سیستم کامپیوتری، پیامی در خصوص پیکربندی برای افزایش سرعت NVMe SSD نمایش داده می شود. همچنین ممکن است پیامی دیگری در خصوص فعال یا غیر فعال کردن پهنای باند اشتراکی درگاه SATA و NVMe نمایش داده می شود که این پیغام ها نشانه مشکل یا خطا نیست. انجام این موارد باعث عملکرد بهتر سیستم کامپیوتری می شود.

 

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا