آموزشآموزش کامپیوتر

آموزش منتقل کردن عکس های گالری آیفون به Wondws10

آموزش منتقل کردن عکس های گالری آیفون به Wondws10

بازار عکاسی های فوری، این روزها بسیار داغ است و کاربران اسمارت فون ها روزانه گالری خود را مملو از ویدئو ها و عکس های مختلف می کنند و سپس به کامپیوتر و هاردشان منتقل می کنند. اما اپلی ها چه میکنند؟ آیا انتقال عکس های گالری گوشی های آیفون به کامپیوتر با سیستم عامل ویندوز نیز بسیار ساده است؟ چندین روش برای این منظور وجود دارد که البته در این میان برخی بسیار ساده و راحتتر از بقیه هستند. در این بخش از طیف نیوز به این راهکارها خواهیم پرداخت.

انتقال محتویات گالری از راه Internet Explorer

آیفون

اغلب تصور میکنند که امکان درگ و حذف فایل ها از گالری آیفون به اسمارت فون های اندروید وجود ندارد. شاید در رابطه با تمام اطلاعات نتوان صددرصد ادعایی داشت، اما در مبحث فیلم و عکس می توان به این هدف رسید. اینترنت اکسپلورر را در ویندوز ده به راه بیندازید. حالا چک کنید که آیفون تان با سیم یو اس بی به کامپیوتر وصل باشد. اگر پیام اجازه از شما درخواست شد این اعلام را تایید کنید. اگر تایید نکنید نمی توانید از Internet Explorer برای هدفتان کمک بگیرید. در فایل اکسپلورر به ترتیب گزینه های اپل آیفون و سپس درایو ذخیره داخلی را انتخاب نمایید. حالا Folder بعدی که همان DCIM است را انتخاب کنید.

میبینید که تمام عکس ها و فیلمهای آیفون تان پیش روی شماست.

آیفون

کاری که باید انجام دهید این است که عکس ها را با 100APPLE, 101APPLE, 102APPLE نامگذاری کنید.
دیگر لازم نیست مثل گذشته تمام فایل ها را با یک سری رقم و عدد نامنظم و نامشخص ببینید و متوجه نشوید کدام عکس جدید و کدام قدیمی تر است. عدد فولدر بالاتر نشان دهنده ی عکس ها و فیلم های جدید تر است.

اگر مورد خاصی مدنظرتان نیست،

در فولدر Explorer گزینه ی Home و سپس Select All را برگزینید. عکس ها را کپی کنید و سپس در قسمتی که میخواهید ذخیره کنید. می توانید به ترتیب از کلید های میان بر، Ctrl-A, Ctrl-C و Ctrl-V استفاده کنید.

آیفون

منوی Photos

اگر از ویندوز ده استفاده می کنید، حتما متوجه تفاوتهای آن با نسخه های قدیمی تر شده اید. در قسمت منوی Start در ویندوز 10 می توانید آیکون نرم افزار Photos را مشاهده کنید. این قسمت یک منوی جدید است که در نسخه های قبلی موجود نبود.
آیفون را به لپ تاپ وصل کنید. برنامه ی فوتو را باز کنید. ویندوز به گوشی شما پیامی می دهد و اجازه می خواهد که به گالری آیفون شما دسترسی پیدا کند. این مورد را در گوشی تأیید کنید. حالا گزینه ی import را در قسمت راست و بالای نرم افزار photos انتخاب کنید.

آیفون

اکمی منتظر بمانید تا تمام عکس ها و ویدئوها داخل گوشی شما پیدا شوند و آماده ی انتقال شوند.

آیفون

نکته:

ممکن است چندین دستگاه از طریق کابل به سیستم متصل باشند. در این مرحله میبایست آیفون را برای انتقال عکس ها مشخص و انتخاب کنید.

مرحله بعد

در این مرحله تمام عکس ها آماده هستند و شما باید گزینه ی Continue را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید همه عکس ها را باهم انتخاب کنید و یا همه را تیک زده و فقط تعدادی را بدون علامت رها کنید تا همه به جز آنها منتقل شوند. انتخاب با خودتان است.

انتخاب محل و نخوه ی ذخیره سازی

وقتی Continue را انتخاب کردید، حالا می توانید محلی را که میخواهید عکسها ذخیره شوند مشخص کنید. شما می توانید مشخص کنید که هر روز یا هر ماه یک Folder برای ذخیره عکس هایتان ذخیره شوند یا خیر. در قسمت tick نیز می توانید عکس ها را از طریق کامپیوتر تان از داخل آیفون پاک کنید. گام نهایی انتخاب Import است تا موارد انتخاب شده انتقال یابند.

روش آخر

آیفون

روش های بالا سرعت خوبی دارند و شما می توانید با کمک آن ها عکس ها را با همان کیفیت انتقال دهید. اما اگر برایتان خیلی آسان نیست که عکس ها را هربار با مراحل بالا از آیفون تان منتقل کنید، از یک روش آسانتر برای جابه جایی خودکار عکس ها که ما در طیف نیوز به شما معرفی خواهیم کرد، استفاده کنید. ابتدا نرم افزار Google photos را نصب کنید. با کمک این برنامه هر مقدار که میخواهید می توانید فضای ذخیره سازی بدست بیاورید. آن هم بصورت رایگان.

نکته:

در صورت استفاده از این برنامه عکس هایتان با همان کیفیت اورجینال ذخیره نمی شوند. اما نمی توان گفت کیفیت بسیار پایینی دارند.
اگر خیلی تخصصی کار می کنید و کیفیت اورجینال عکس ها را مو به مو در نظر بگیرید متوجه این تغییر کیفیت می شوید. در غیر این صورت عکس های آیفون شما با عکس های ذخیره شده در گوگل فوتو تفاوت خیلی چشم گیری نخواهند داشت.
در این برنامه می توانید هر آنچه که می خواهید سرچ کنید. برای مثال با نوشتن کلمه ی درخت، هر عکسی که در طبیعت است و درختی داخل کادر تصویر دارد در دسترستان قرار می گیرد. برنامه Google photos به شما این امکان را می دهد که در محیط ابر گوگل دنبال عکس هایتان باشید نه در حافظه ی سیستم تان. همین امر باعث می شود ذخیرهسازی نامحدود شود.

مزایا یا معایب

البته که این موضوع هم ممکن است برخی ها را خوشحال کند و هم ناراحت. اگر قصد ذخیره سازی بر روی هارد یا حافظه کامپیوتر دارید این خبر قطعا خوشحالتان نکرده. اما اگر اتفاقا به دنبال ایجاد فضای آزاد در هاردتان هستید این یک راهکار فوق العاده است.

از جمله قابلیت های این برنامه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات
امکان ویرایش عکس ها
ایجاد خودکار انیمیشن و فایلهای گیف از عکس های شما
امکان جست و جوی عکس طبق نام اشیاء داخل عکس
ورود به گالری با حساب کاربری گوگل از راه تمام مرورگر های موجود

امتیاز 3 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫80 نظرها

  1. 23 24 Acne is fairly common among anabolic steroid users, mostly due to stimulation of the sebaceous glands by increased testosterone levels how safe is viagra Be careful and be sure to specify the information on the section Undesirable effects in the instructions to the drug Tamoxifen Arcana directly from the package or from the pharmacist at the pharmacy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا