فناوریلپ تاپ

کامپیوتر خود را با ارتقای قطعات سخت افزاری به روز کنید

کامپیوتر خود را با ارتقای قطعات سخت افزاری به روز کنید

همیشه به روز رسانی و ارتقای قطعات کامپیوتر های شخصی طرفداران زیادی دارد، این کار می تواند علاوه بر به روز کردن رایانه میزان هزینه ها با هدف بهبود عملکرد را نیز کاهش دهد. با طیف نیوز همراه باشید… .

وقتی تصمیم میگیریم که به جای خرید یک کامپیوتر جدید با هزینه های هنگفت، سیستم خود را به روز رسانی کنیم با گزینه های مختلفی همچون ارتقای قطعات سی پی یو، حافظه ذخیره سازی، رم و غیره مواجه می شویم. پس برای انجام بهترین انتخاب مشکلات و محدودیت های سیستم خود را کاملا شناسایی کنید. به علاوه، این مهم است که چه هدفی برای ارتقای قطعات دارید و قرار است چه استفاده هایی از کامپیوترتان داشته باشید. آیا قرار است سایتی طراحی کنید، گیم بازی کنید، یا فقط قصد تماشای فیلم و عکس و وبگردی دارید.

پنج گزینه جهت ارتقای قطعات سخت افزاری رایانه های شخصی

درایو ذخیره ساز SSD

ارتفای درایو ذخیره سازی ssd به راحتی قابل انجام ویکی از رایج ترین ارتقای قطعات سخت افزاری در شخصی و به خصوص قدیمی می باشد، همچنین هم برای کامپیوتر های رومیزی و هم لپتاپها قابل اجرا می باشد. اگر سیستم شما در حال حاضر با هارد درایو فعالیت می کند استفاده از Drive دو و نیم اینچی SSD بسیار تأثیر گذار خواهد بود. با این درایو تجربه کاربری بسیار بهتر و بازدهی کامپیوتر شخصی بسیار بالا تر می شود.

ارتقای قطعات
برای ارتقا سیستم های با درايو 2.5 اینچی ساتا باید از درایو های NVMe M.2استفاده کرد. سرعت سیستم در این فرآیند بیشتر می شود اما نه به اندازه ارتقا از HDD به SSD. چنانچه قصد دارید در روند ارتقای قطعات از درایو های M. 2 استفاده کنید، باید کامپیوتر مجهز به پورت درگاه M.2 PCIe باشد.

حافظه RAM

این مورد از ارتقای قطعات رایانه ها نیز بسیار ساده و قابل اجرا هم در رایانه های رومیزی و هم در لپتاپ هاست. قطعات این تغییرات و به روز رسانی ها نیز با نحوه عملکرد شما و نوع نیازتان از سیستم رتبطه مستقیم دارد.برای مثال استریم ویدئو، ویرایش عکس کار با اسناد در مایکروسافت عملکردهایی هستند که هشت گیگابایت حافظه رم برای آنها کافیست، اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید حد اقل دو برابر این میزان فضا نیاز دارید. اما اگر قصد ویرایش حرفه ای و ادیت تخصصی فیلم های با کیفیت بالا را دارید تا 32 گیگابایت نیز نیاز پیدا خواهید کرد.


توجه داشته باشید، پردازنده مرکزی و مادربرد قسمت هایی هستند موجب محدودیت در افزایش حافظه رم دستگاه می شوند. ظرفیت این سخت افزار ها در پشتیبانی از RAM و به روز رسانی سیستم محدود است. نکته دیگر که باید به آن دقت شود اینکه همه ماژول های رم باید به مگاهرتز سرعتی برابر داشته باشند.

گرافیک کارت

ارتقای قطعات گاهی تنها در کامپیوتر های رومیزی قابل انجام است که تغییر کارت گرافیک نیز یکی از همین موارد است. اور حافظه رم سیستم شما کافی باشد و بازی ها نیز از درایو اس اس دی اجرا می شوند، حالا می توانید با ارتقای گرافیک کارت کیفیت و کارایی سیستم را افزایش دهید. اما طبیعتا باید به همه موارد نیز دقت و توجه لازم داشته باشید. برای مثال رزولوشنی که در مانیتور پشتیبانی می شود، باید با رزولوشن گرافيک کارت هم خوانی داشته باشد.

برای تغییر این قطعه کافیست گرافیک کارت قدیمی را از برق و از مادربرد جدا کنید و کارت جدید را در رایانه رومیزی خود جایگذاری کنید.

CPU

ارتقای قطعات سخت افزاری رایانه ها همیشه هم چندان ساده نیست. تغییر پردازنده مرکز یکی از همین موارد است که البته در لپتاپ ها نیز به طور این فرآیند پشتیبانی نمی شود. ابتدا و به عنوان مهم ترین قدم پردازنده ای که با مادربرد شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. سوکت مادربرد نیز باید از CPU پشتیبانی کند.

ارتقای قطعات
در کل ارتقای سی پی یو همزمان با مادربرد پیشنهاد می شود. یعنی اگر سیستم شما به ارتقای قطعات از جمله پردازنده مرکزی احتیاج پیدا کرد باید سیستم را کامل تعویض کنید. در غیر این صورت ممکن است از برخی قابلیت ها محروم بمانید.

سیستم تعدیل دما

یکی از بزرگترین دغدغه های مهندسان و تعمیر کاران قطعات مختلف سخت افزاری در کامپیوتر ها افزایش دمای داخلی سیستم است. درست است که این مورد از ارتقای قطعات سخت افزاری سیستم بسیار ارزشمند است و بر افزایش عمر مفید تجهیزات بسیار تأثیر گذار است ولی نیازمند تبحر و مهارت خاصی نیز میباشد. سیستم همه فن حریف All in One یک خنک کننده رایانه شخصی است که مناسب ترین اقدام برای خنک کردن دمای داخلی سیستم می باشد. در این دستگاه یکپارچه مایعی در جریان قرار میگیرد که با عبور از روی پردازنده موجب خنک شدن دما میشود.


این کولر ها ابعاد گوناگونی دارند که باید باتوجه به ابعاد کیس سنجیده و تهیه شوند. برای مثال در یک سیستم 120 میلی متری باید از فن 120 میلی متری استفاده کرد و همینطور به ترتیب در دیگر ابعاد. یا برای مثال در یک سیستم 280 میلی متری می توان از دو فن 140 میلی متری استفاده کرد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: that site
  2. Magnificent beat ! I wish to apprentice while you amend your
    site, how can i subscribe for a blog site?
    The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of
    this your broadcast provided bright clear concept

  3. بازتاب: ข่าวบอล
  4. بازتاب: DevOps consultancy
  5. بازتاب: แทงบอล Lsm99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا