دیجیتال مارکتینگ

استارتاپ و مسیر پیشرفت و منع پیشرفت آن را بیشتر بشناسید

آیا می دانید چه عواملی می توانند جلوی پیشرفت استارتاپ ها را بگیرند؟

استارتاپ ها مسیری برای موفقیت هستند که بسیاری از افراد با یک شروع موفقیت آمیز تصور می کنند تا انتها می توانند مسیر موفقیت را بی هیچ دست اندازی طی کنند. البته که برای افراد با اطلاعات و آمادگی کامل از تمام این دست انداز ها این امر میسر خواهد بود. ولی اگر دست اندازهای رشد و موفقیت یک استارتاپ را از همان ابتدای کار نشناسیم قطعا در یکی از مراحل کار متوقف خواهد شد. پس پیشگیری بهتر از درمان است! این موانع را در طیف نیوز بررسی می کنیم تا بتوانید از وقوع آنها پیشگیری کنید. با ما همراه باشید….

بررسی یک نمونه

قطعا تمام شما می دانید که آدیداس برند پرقدرتی و معروفی در سرتاسر جهان است. حتی نامدار ترین فوتبالیست ها نیز از محصولات این برند بزرگ استفاده می کنند. فروش محصولات این برند در قاره آمریکا چشم گیر بوده؛ اما دست اندازهای مانع رشد بر سر راه تمام شرکت ها قرار دارند.
این برند نیز امسال اعلام کرده که به علت کاهش فروش محصولات در قاره آسیا میزان درآمد سالانه با نزول همراه خواهد شد. پس رعایت برخی نکات برای رشد پیوسته و بی وقفه اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این امر در کمپانی ها و استارتاپ های کوچک، محلی و تازه تاسیس شده چندین برابر اهمیت دارد.

اهمیت توجه به دست اندازهای موفقیت

قطعا هر موسس و مدیری پیش از شروع هر استارتاپ و فعالیتی با خود فکر هایی دارد. وی میبایست تمام موارد از جمله افراد گروه کاری خود و تمام سرمایه های نقدی لازم برای شروع را بررسی و مورد توجه قرار دهد. پایه ریزی کار باید محکم و قابلیت اتکا داشته باشد؛ به طور کل می بایست به تمام مشکلات احتمالی پیشرو فکر کرد و با داشتن یک برنامه هوشمندانه به رشد و ترقی پرسرعت و ممتد و با دوام رسید در غیر این صورت و با چشم پوشی از موانع گره ها در کار نه تنها از بین نمیروند بلکه بزرگتر نیز خواهند شد.

بررسی عوامل دردسرساز در سیر موفقیت یک کسب و کار

پس برای یک استارتاپ موفق نباید تنها به آینده امید بست. پس گره های مادی و دست اندازهای جانبی را در همان ابتدای کار ازمیان بردارید تا چرخه ی موفقیتتان متوقف نشود.

اهمیت مدیریت تایم

مدیران و تمام پیش گامان فعالیت های استارتاپ باید نگاهی ویژه به زمان پیش رو دارند. آنان باید بتوانند یک برنامه ی کوتاه مدت داشته باشند. در این برنامه لازم است عوامل دست اندازی و کاهنده ی سرعت پیشرفت شناسایی شوند. بازدهی بالا در زمان مناسب رمز موفقیت است. اگر موردی باعث اتلاف بیجهت تایم شما می شود باید بطور کامل کنار گذاشته شود. در صنعت هر کسب و کاری استانداردهای ویژه خود را دارد؛ شما نیز می توانید فرآیند کاریتان را با این استانداردها قیاس کنید و پیش بیرید. با کمک ابزارهای مختلف در عرصه فناوری سرعت فرآیند کاری را افزایش دهید.

استفاده از دستاوردهای مختلف دنیای علم و فناوری

در هر مسیر و مرحله ای از یک فعالیت استارتاپ که هستید سعی کنید از پیشرفت علم و ابزارهای یاری دهنده تان در این مسیر استفاده کنید. شبکه های مختلف مدیریتی، ابزارهای و ماشین های هوشمند و گجت های مختلف، قطعا می توانند در ذخیره تایم و بازدهی پربارتر به سیر موفقیت شما کمک کنند. پس باید ذکاوت به خرج داد و با سرعت عملی بیشتر از رقیبان اقدام به استفاده از تمام امکانات و قابلیت های پیشرفت کرد.

سرمایه

پول پس از تدبیر از اهمیت بسیار زیادی در طی یک پروسه ی موفق استارتاپ برخوردار است. چراکه در هر کسب و کاری مشکلی موجود هست؛ اما با کمک یک سرمایه کافی می توان مشکلات را با راهکارهای متفاوت و مشاوره های پربار و تهیه سیستم های هوشمند و نرم افزارهای باقابلیت از میان برداشت. اسپانسر ها نیز در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردارند. شاید در ابتدا با کمک دوستان و آشناهایتان یک تیم فعال تشکیل داده باشید؛ اما این تیم قطعا برای ادامه سیر موفقیت به یک منبع درآمدزای قوی تری نیاز دارد؛ پس از سرمایه گذاران و وام های مختلف با برنامه ریزی دقیق برای بهبود سیر رشد کاریتان استفاده کنید.

نظم کاری

شروع استارتاپ با اداره و حفظ آن دو بحث کاملا مجزا از هم است. حفظ یک کسب و کار با حضور رقبا، برنامه ها، سرویس ها و رسانه های مختاف بیش از پیش دشوار خواهد شد. توجه داشته باشید؛ گامهای خارج از دایره ی توان تیم کاری تان می تواند به مسیری پوچ بینجامد. پس فقط در صدد درخشیدن و مورد توجه قرار گرفتن نباشید.
میل به شناخته شدن شما را از مسیر اصلی دور خواهد کرد. تجربه ثابت کرده بسیاری از کمپانی های مشهور پس از جلب توجه های فراوانشان توسط رسانه ها و حتی با وجود دریافت سرمایه های کلان تنها در دوره ی کوتاهی موفق بوده و پس از آن سقوط کرده اند.

چه باید کرد

هر شخص در یک تیم روی تک تک مسئولیت های فردی خود باید تسلط کامل داشته باشد. با این کار جزء به جزء گروه مدیریت خواهد شد. همچنین مشکلاتی که در هر قسمت بوجود می آید توسط مسئول آن بخش و مدیریت تیم برطرف خواهد شد. این خواه ناخواه شهرت را به ارمغان خواهد آورد. پس مسیر رشد را ذره به ذره هموار کنید و سپس گام بردارید.

شبکه ای از بنیان گذاران

ابتدا نوع فعالیتتان را مشخص کنید. اگر استارتاپ کوچک و محلی دارید و فروش و کسب و کارتان تنها در منطقه ای خاص است، موقعیت های محلی همان منطقه را بررسی کنید. پشتیبان، اسپانسر و هرگونه پشتوانه خود را در همان محدوده انتخاب کنید. کم کم می توانید شبکه کاری تان را وسعت ببخشید.

پیشرفت و ترقی در مدت زمان کم

هر کمپانی، کسب و کار و بطور کل هر نوع استارتاپ می تواند با حداکثر سرعت رشد کند و توسعه یابد. اما مشکلات چه خواهند شد؟ بالطبع موانع و مشکلات نیز وسعت پیدا خواهند کرد. برای انتخاب بهترین مسیر پیشرفت تحقیقات زیادی لازم است. تنها سرعت پیشرفت مهم نیست. پس اگر کسب و کار کوچک دارید آهسته در حال پیشرفت هستید نه تنها نگران نباشید بلکه می توانید امیدوار نیز باشید.
رهرو آن نیست که گهی تند و گه آهسته رود، رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.

یک نمونه

برای مثال در یک جریان کسب و کار و استارتاپ کمپانی گروپان با سرعت رشد بالا ولی ناموفق را می توان نام برد. این شرکت در سیر موفقیت کوتاه مدت خود را با اهدای تخفیفات آنلاین توانست مشتریان زیادی را به خود جذب کند. اما برای حفظ آنها اقدامی نداشت. این شرکت با سرعت بالا شروع به رشد کرد اما گره های متعددی را بدون بازگشایی پشت سر گذاشتند و در نهایت این گره ها سنگی بزرگ شدند و جلوی موفقیت آنها را گرفتند. به گونه ای که سهام این شرکت حدود 11 دلار سقوط کرد.

پس آگاهی کامل از مشکلات، دست اندازها و موانع به سیر رشد و موفقیت کمک بسزایی خواهد کرد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: blue magnolia shrooms
  2. بازتاب: 뉴토끼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 10 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا