آموزشآموزش کامپیوترآموزش گوشی هوشمند و تبلتدیجیتال مارکتینگ

آیا می دانید واتساپ بیزینس چیست؟

آیا می دانید واتساپ بیزینس چیست؟

در این بخش از طیف نیوز قصد داریم به بررسی مفهوم یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه اشتغال و تجارت به نام واتساپ بیزینس بپردازیم و با کاربردها و البته تفاوت های آن با پیام رسان معروف و محبوب واتس اپ آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ در حال حاضر حدود یک و نیم میلیارد کاربر دارد که روز به روز بر تعداد آنها نیز اضافه می شود. اما برخی تنها تمایل دارند برای کار و فعالیت های تجاری خود از چنین برنامه ای استفاده کنند. در چنین شرایطی واتساپ بیزینس به کمکشان می آید. توسعه دهندگان اپلیکیشن واتس اپ با معرفی Whatsapp Business برای کسب و کارهای کوچک و خانگی گرفته تا بزرگ و تجاری مجالی برای افزایش ارتباطات و سهولت فعالیت ها باز کرده است.

آشنایی کلی

به طور خلاصه بگوییم واتساپ بیزینس یک اپلیکیشن پیام رسان رایگان است که امکان ارتباط ساده و مستقیم شرکت ها با مشتریانشان را فراهم می کند. حساب تجاری Whatsapp Business قابلیت ثبت دارد و مشتری ها می توانند به راحتی و با آسایش خاطر کامل ارتباط برقرار کنند. هر فردی با داشتن یک کسب و کار بزرگ یا حتی معمولی می تواند API Whatsapp Business از امکانات شخصی سازی بیشتری بهره مند شود. برای این منظور به حساب کاربری فیسبوک بیزینس منیجر نیاز خواهید داشت.

واتساپ بیزینس در کل به واتس اپ بسیار شباهت دارد و از لحاظ قابلیت هایی چون ارسال و دریافت پیام، فایل ها، تصاویر و فیلم ها، برقراری تماس و چت های گروهی کاملا عملکرد یکسانی دارند. علاوه بر این امکانات بیشتری همچون قابلیت خودکار سازی و مرتب سازی پیام ها را نیز دارا می باشد. شما می توانید Whatsapp Business را هم برای اندروید و هم آی او اس وهم برای نسخه وب استفاده کنید.

چگونه حساب کاربری بسازیم و از این پیام رسان استفاده کنیم؟

ابتدا و قبل از هرکاری اگر اپل استور برای اپلی ها و گوگل پلی استور برای اندرویدی ها را ندارید، نصب کنید و اپلیکیشن واتساپ بیزینس را دانلود و اجرا کنید. مراحل مربوط به ثبتنام در برنامه را انجام دهید. توجه کنید پس از وارد کردن شماره تلفن و نام و نماد تجاری خود دیگر قادر به تغییر آن نخواهید بود پس در انجام این مراحل دقت کنید.

بعد از ساخت حساب کاربری به قسمت More options > Settings > Business settings > Profile رفته و اطلاعاتی که از شما خواسته شده، ازجمله، آدرس و نشان اینترنتی،، بیوگرافی، ساعت کاری و ایمیلتان را وارد کنید. با مشاهده یک علامت سبز رنگ متوجه می شوید که یک حساب تجاری واتس اپ برای شما تشکیل شده است. حالا می توانید از این حساب استفاده کنید و با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. مشتری های شما وقتی با شما چت کنند با پیام، این چت با یک حساب تجاری است یا This chat is with a business account مواجه می شوند و این خود می تواند وجهه عملکردی بسیار مناسبی برای شما باشد.

بررسی ویژگی ها و تفاوت ها

خوش آمد گویی:

یا این قابلیت هنگامی که مشتری های شما برای نخستین بار برای شما یک پیام ارسال می کنند و یا پس از یک مدت طولانی یک بار دیگر با شما شروع به چت کردن میکنند، یک پیام خودکار خوش آمد گویی ارسال می شود که ظاهر و حس خوشایندی دارد.

ارسال پیام در شرایط خاص:

اگر بسیار درگیر کار خود هستید یا وقت ندارید تا همه روزه و همه ساعته به مشتریان خود پاسخ دهید. می توانید پیام خودکاری که مدنظرتان است را به افراد مشخص یا همه مخاطبان خود ارسال کنید و یا زمان بندی کنید تا در یک تایم مشخص این ارسال پیام انجام گیرد. این کار به حفظ و ماندگاری مشتریانتان در واتساپ بیزینس کمک می کند.

پاسخگويی سریع:

هر کسب و کار و تجارتی روزانه با تعدادی سوالات و درخواست های تکراری و از پیش مشخص روبرو می شود. در چنین شرایطی میتوانید تعدادی پاسخ از پیش نوشته شده برای سوالات تکراری تنظیم کنید تا در مواقع مورد نیاز تنها آنها را انتخاب کرده و ارسال کنید. شما می توانید تا پنجاه پاسخ را از قبل مشخص کنید.

لیبل ها:

شما می توانید در اپلیکیشن پیام رسان Whatsapp Business از لیبل ها برای سامان دهی پیام ها استفاده کنید. برای مثال اجناسی که با تأخیر می رسند را با لیبل مشخص کنید و پس از آن نیز با فیلتر کردن این برچسب ها یک پیام خاص به مخاطبان خود ارسال کنید.

واتساپ بیزینس

آمار:

در اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ بیزینس شما می توانید به منظور جمع بندی و نتیجه بهتر از فعالیت های خود و تصمیم گیری های هدف مند تر و در نتیجه تعامل و ارتباطات قدرتمند تر با مشتری ها به بعضی آمار های اولیه دسترسی داشته باشید. برای مثال می توانید تعداد مسیج های ارسال شده، دریافت شده، تحویل داده شده و یا خوانده شده را بررسی و رد یابی کنید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. فوق العاده بود . خیلی سپاسگزارم از اطلاعات مفیدتون، همیشه بهترین مطالب رو در سایت شما پیدا میکنم . شغل من هم تولید تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ، عمده فروشی تم تولد و فروش عمده لوازم تولد با بهترین شرایط .همراهان شما هم میتوانند عضوی از خانواده نامبروان تم شوند. فقط کافیست به آدرس http://www.number1theme.ir مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا