اینترنت و اشیاءفناوری

شبکه اینترنتی 5G چه اهمیتی در اینترنت اشیاء دارد؟

شبکه اینترنتی 5G چه اهمیتی در اینترنت اشیاء دارد؟

اینترنت اشیاء می تواند آینده اینترنتی جهان باشد و در این مسیر شبکه اینترنتی 5G از اهمیت زیادی برخوردار است. با طیف نیوز همراه باشید… .

شبکه اینترنتی 5G تنها خاصیت افزایش سرعت دانلود و آپلود های ما را ندارد. روز به روز میزان استفاده ما از اینترنت اشیاء در بسیاری از وسائل و گجت ها مثل، ساعت های هوشمند، گوشی ها، پهبادها و حتی وسایل خانگی مثل ماشین لباسشویی و یخچال و خودروهای بدون سرنشین. این وسایل همگی به داده زیادی نیاز دارند و ارتباطات اینترنتی و بازدهی آن ها زیاد است و البته میزان مصرف انرژی کم.

آینده تکنولوژی

شبکه اینترنتی 5G کمک می کند که با خیالی راحت در آینده از تمام این تجهیزات استفاده کنیم و هیچ نگرانی بابت محدودیت ارتباطات‌ نداشته باشيم.

حقیقتا باید به این نکته اشاره کرد که اگر اینترنت 5G نباشد، اینترنت اشیاء نیز نخواهد بود. شاید شما نیز با خواندن اين جمله تعجب کرده باشيد اما در آینده ای نه چندان دور قطعا میلیارد ها دستگاه به هم وصل میشوند و ارتباطات اینترنتی تقویت پیدا می‌کند. آن زمان دیگر این گفته بعید نخواهد بود.

در حال حاضر غالب شبکه های اینترنتی موجود 4G و 3G هستند و اینترنت اشیاء پیشرفت خارق العاده ای نداشته در چنین شرایطی زمان تأخیر در ارتباطات اینترنتی اهمیت چشم گیری نخواهد داست. اما در آینده حتی تأخیر ده میلی ثانیه نیز در شبکه اینترنتی 5G مؤثر و مخرب خواهد بود.

آینده ای که ارتباطات بسیار قوی بین خودروهای خودران، مسافران، عابران پیاده، چراغ های راهنمایی رانندگی و بسیار موارد دیگر خواهد داشت. برخی شرکت ها مانند تسلا نیز در حال حاضر بر روی تکنولوژی هایی فعالیت دارند که اینترنت اشیاء در آن ها نقش بسزایی را دارد در نتیجه میزان تصادفات و متعاقبا کشتار های آن نیز کاهش می یابد.

اینترنت اشیاء امروزه نیز مصداق هایی دارد و این امر تنها مربوط به آینده نمی شود. برای مثال شرکت HUAWEI به تازگی از این تکنولوژی‌ با باند باریک یا همان NB-IoT از اطلاعات کاربران استفاده کرده است.

در مثال دیگر می توان به تله متری اشاره کرد که می تواند با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیاء میزان مصرف و هدر رفت انرژی را تعدیل و کنترل نماید. این شرکت ها با مديريت ارتباطات سیستم آب شهری، نشتی ها، مشکلات آب رسانی را مشخص می کنند. NB-IoT شبکه ای با میزان مصرف انرژی کم در محیط های بزرگ است.

زمان تأخیر

زمان تأخیر در واقع نحوه ای از اندازه گیری است که مشخص می کند اطلاعات از یک نقطه به نقطه ای دیگر چه مدت تأخیر ارسال و انتقال دارند. این میزان هم اکنون حداقل ده میلی ثانیه است که شبکه اینترنتی 5G این میزان را به یک میلی ثانیه کاهش می دهد. پس استفاده از این شبکه در اینترنت اشیاء علاوه بر افزایش سرعت دانلود و آپلود ها، این امکان برقرار می شود که هر دیوایس هر وقت که احتیاج بود به شبکه وصل شود و یا اتصال را قطع کند. در نتیجه این یک شبکه بسیار پربازده خواهد بود.

امتیاز 4 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. May I simply just say what a comfort to find someone who genuinely understands
    what they are talking about on the internet. You certainly realize how to bring
    an issue to light and make it important. More and more people really
    need to look at this and understand this side of your story.
    I was surprised that you’re not more popular because you
    surely have the gift.

  2. بازتاب: ufabtb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا