آموزش گوشی هوشمند و تبلت

چگونه عمر باتری گوشی خود را طولانی کنیم

چگونه عمر باتری گوشی خود را طولانی کنیم

باتری گوشی در شرایط متنوعی میتواند به بهترین شکل عمل کند. نکات زیادی در این رابطه وجود دارند. معدوم نشدن گوشی به سبب تحلیل و تخریب باتری یکی از مواردی است که اغلب کاربران از این بابت نگرانی دارند. در این بخش از طیف نیوز بیشتر به این مسئله خوایم پرداخت. با ما همراه بمانید… .

باتری های لیتیوم یونی

دیگر اغلب کاربران با این باتری کاملا آشناییت دارند. این باتری ها بخاطر عدم امکان خروج از گوشی و ثابت بودنشان نیاز به توجه بیشتر دارند، هرچند اغلب از قدرت و طول عمر بالایی برخوردارند.
عوامل گوناگونی در طول عمر باتری تأثیر گذارند که شامل دمای بالا، اندازه و سایز باتری می شوند. برخی باتری ها به علت طراحی بدنه گوشی بسیار نازک هستند و برخی بلعکس. نور بسیار بالای صفحه نمایش ها، پردازنده های سریع و برنامه هایی که در بک گراند اجرا می شوند همگی تأثیرگذارند.

پرهیز از گرم شدن و افزایش دمای گوشی

یک گوشی برای امنیت خاطر و حفظ سلامت باتری میبایست همیشه در دمای متعادل باقی بماند. یک عامل تخریبی باتری گوشی استفاده بیش از اندازه و در نتیجه افزایش دماست.

بگذارید اینگونه مطلب را شفاف سازی کنیم.

اگر در سال اول استفاده از گوشی به طور میانگین دمای گوشی بین بیست و پنج الی سی درجه باقی بماند این گوشی میتواند تا حدود هشتاد درصد ظرفیت اولیه باتری خود را حفظ نماید.
در صورتی که این دما در طی یک سال اول میانگین چهل درجه باشد در نتیجه حدود 65 درصد قابلیت های ظرفیتی اولیه را خواهد داشت.

عمر باتری گوشی

توصیه
اجازه ندهید دمای گوشی شما به راحتی بالا برود. پس وضعیت همیشه صددرصدی شارژ باتری گوشی شاید همیشه مطلوب نباشد. اگر گوشی خود را شب تا صبح در شارژ باقی میگذارید به هیچ عنوان روی آن را نپوشانید یا زیر متکای خود قرار ندهید. همچنین از قرار دادن گوشی در زیر آفتاب یا مکان های در بسته و گرم مثل داشبورد به شدت پرهيز کنید.

فناوری شارژ پرسرعت

ولتاژ بالایی که در این فناوری وارد باتری گوشی ها می شود می تواند یک عامل مخرب نیز در کنار مزیت هایی که دارد محسوب شود.
توصیه
اگر گوشی هوشمند شما از چنین فناوری و قابلیتی برخوردار است سعی کنید نهایت زمانی که گوشی را در شارژ میگذارید تا بیست دقیقه باشد. چرا که در طول این مدت گوشی داغ نمی شود و عمر باتری به سادگی کاهش پیدا نمیکند.

گوشی خود را چند در صد شارژ کنیم؟
شارژ باتری گوشی خود را زیر نظر داشته باشید. اجازه ندهید شارژ از سی درصد کمتر و از هشتاد درصد بیشتر شود.

یک تفکر غلط

یک تفکر غلط که در گذشته معقول بوده این است که اجازه دهیم هربار باتری کاملا شارژ خالی کند و سپس آنرا فول شارژ کنیم. در واقع این موضوع در گذشته برای گوشی های با باتری اسیدی معقول بود ولی امروزه برای گوشی های با باتری لیتیوم یونی این عمل کاملا نامطلوب است.
پس به جای اینکه باتری که از نوع لیتیوم یونی است را فول شارژ کنید حواستان باشد که هربار شارژ از سی درصد کمتر شد به برق بزنید و تا هشتاد درصد شارژ را متوقف کنید.

شارژ از شب تا صبح

اینکه قبل از خواب گوشی را به شارژ بزنیم و پس از بیداری آنرا خارج کنیم صد در صد اشتباه است. چرا که در طول این مدت طولانی ورقه های فلز لیتیوم در بخش قطب مثبت باتری جمع می شوند و و این به مرور عملکرد باتری را کاملا مختل می کند.

استفاده از گوشی همزمان با شارژ باتری

این یک عمل فرسایشی است که به باتری گوشی بسیار آسیب می رساند. اینکه ما بخاطر بازی های طولانی مدت مجبور شویم گوشی را به شارژ زده و همزمان از آن استفاده کنيم انرژی زیادی از گوشی میگیرد و گردش شارژ را دچار اختلال می کند. همچنین اگر باتری صد در صد شارژ شود و همچنان در شارژ باقی مانده و استفاده شود عملکرد باتری کاملا به مرور دچار اخلال شده و علاوه بر آن دمای باتری نیز بالا خواهد رفت.

خاموش کردن چند مورد

در صورتی که از گوشی استفاده‌ نمی کنید داده تلفن و وای فای را هاموش کنید همچنین اگر تماس ضروری ندارید آنرا در حالت پرواز نگاه دارید. اینکار انرژی زیادی را برای باتری گوشی ذخیره می کند. پس تا می توانید این موارد و بخصوص داده را روشن نکنید. وای فای میزان کمتری انرژی مصرف میکند.

همچنین بهتر است ان اف سی، لوکیشن، بلوتوث و موارد اینچنینی نیط تا جایی ک امکان دارو خاموش شوند.از جمله موارد دیگر می توان نور بالای صفحه نمایش و حالت ویبره را نام برد که به مراتب انرژی بیشتری را مصرف میکنند.

توصیه

به طور کل برای اینکه همیشه از بهترین امکانات نرم افزاری برخوردار شوید، به آپدیت های نرم افزاری گوشی خود توجه کنید، برنامه ها را تماما به روز نگاه دارید تا گوشی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: Web Hosting
  2. بازتاب: house for sale pattaya
  3. بازتاب: sidegra
  4. بازتاب: Web Site
  5. بازتاب: LOTTO88WIN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هفده =

دکمه بازگشت به بالا