بازیبازی های ویندوزیپردازندهسخت افزارگرافیکمادربرد

راهنمای خرید کامپیوتر مناسب برای اجرای بازی

راهنمای خرید کامپیوتر مناسب برای اجرای بازی

معمول ترین درخواستی که اغلب کاربران رایانه ها دارند اجرای بازی های کامپیوتری بدون دغدغه و مشکل است. در این راهنمای خرید کامپیوتر به چند نکته مهم در این باره اشاره شده است. با طیف نیوز همراه باشید…. .

حتی قوی ترین رایانه ها نیز احتمال دارد با اجرای بازی های کامپیوتری مدرن و بهره مندی از رشته های چندگانه پردازنده و ایجاد اختلال در ویدئو کارت ها و وجود از رزولوشن بالای تصاویر، آسیب ببینند. به راهنمای خرید کامپیوتر در این بخش دقت کنید، توجه داشته باشید کامپیوترهای گیمینگ گاهی بیشتر از ارزشی که دارند تبلیغ می شوند.

پیش از خرید کامپیوتر به چه مواردی باید دقت کنم؟

گرافیک کارت

مهمترین بخش که باید در این راهنمای خرید کامپیوتر برای اجرای بازی های کامپیوتری به آن توجه شود کارت گرافیک می باشد منجر به نمایش با کیفیت تصاویر گرافیکی با بالاترین وضوح و جزئیات می شود. مهمترین مورد برای یک کارت ویدئو جی پی یو یا پردازنده گرافیکی می باشد و میزان رم گرافیکی نیز در سنجش کیفیت و قدرت این کارتهای گرافیک بسیار اهمیت دارد. برای مثال اگر دو کارت گرافیک داشته باشیم که هردو یک GPU مشابه باشند باشند، گرافیک کارتی قدرتمند تر است که رم گرافیکی بالاتری داشته باشد.

راهنمای خرید کامپیوتر

نکته ای که در این راهنمای خرید کامپیوتر لازم است به آن اشاره کنیم این است که صرفا امکان استفاده از دو کارت گرافیک به صورت همزمان که موجب افزایش قیمت رایانه ها می شود اهمیت ندارد. بهتر است سعی کنید این هزینه را صرف خرید پرسرعت ترین کارت ویدئو برای دستیابی به بهترین حالت اجرای بازی های کامپیوتری کنید.

CPU

در راهنمایی خرید کامپیوتر در این بخش از طیف نیوز به شما می گوییم که پردازنده ای که مارک و خصوصیات آن شاید حتی چند بار روی سیستم لیبل می خورد اولین قطعه مهم در رایانه برای اجرای بازی های کامپیوتری نیست. این کارت گرافیک است که مقام اول را دارد به این مورد توجه داشته باشید. اما به هر حال سی پی یو نیز از ارزش خود برخوردار است. این قطعه دو ویژگی در خود دارد که اهميت دارند.

راهنمای خرید کامپیوتر

یکی تعداد هسته ها می باشند که بین دو تا شش هسته متغیر هستند که برای بازیها حد اقل دو هسته ضروریست. و دیگری سرعت ساعت است که در مبحث اجرای بازی های کامپیوتری بیشتر اهمیت دارد و هرچه رقم آن بالاتر باشد مناسبتر است. به راهنمای خرید کامپیوتر دقت کنید، لزومی ندارد یک آپگرید بسیار بالا در پردازنده ها را انتخاب کنید، همان سی پی یو دو هسته ای در بیشترین مواقع بهترین گزینه خواهد بود.

MOTHERBOARD

در این راهنمای خرید کامپیوتر به شما کاربران طیف نیوز می گوییم که مادربرد لزوما نباید گران خریداری شود. ارزشمند ترین بخش در مادربرد چیپست شمالی است که موجب ارتباطات سایر قطعات نیز می شود. تفاوت در عملکرد مادر بورد ها مربوط به اوورکلاک تراشه شمالی می شود. پس به این نکات توجه کنید و صرفا قیمت بالای Motherboard را ملاک خرید خود برای بهترین نحوه اجرای بازی های کامپیوتری قرار ندهید.

رم

رایانه ها جهت اجرای بازی روان به ترتیب به مقدار، سرعت، تایمینگ و دیگر موارد مربوطه در رم بستگی دارند. این یک راهنمای خرید کامپیوتر است که در آن جزء به جزء قطعات رایانه بررسی شده اند. ما به شما پیشنهاد می کنیم رم را گران نخرید یا بهتر است بگوییم گرانترین Ram را نخرید چون لزوما تضمین کننده ی ایجاد بهترین حالت برای اجرای بازی های کامپیوتری نمی باشد.

پاور یا منبع تغذیه

راهنمای خرید کامپیوتر

قلب تپنده سیستم شما پاور آن است هرچه این منبع تغذیه قوی تر باشد طبیعتا اجزاء مختلف بیشتر تغذیه شده و عملکرد بهتری را خواهند داشت. در این بخش از راهنمای خرید کامپیوتر در طیف نیوز می گوییم که اگر این تغذیه به درستی و خوبی انجام در عملکرد قطعات اختلال و در نتیجه در کل سیستم مشکل ایجاد می شود و ممکن است شاهد ریست های مکرر شوید این مشکلات را می توانید در تورم خازن ها به علت تغذیه نامناسب و البته به علت دی الکتریک مایع مادربورد مشاهده کنید.

Hard

هارد دیسک دونوع سرعتی و ذخیره ای دارد. هارد هایی که برای ذخیره داده هایی همچون فیلم و عکس و موزیک و غیره استفاده می شوند در دسته بندی های شرکت تولید کننده معمولا در دسته سبز قرار می گیرند. هاردهای سرعتی نیز برای انجام فرآیندهای محاسبات و اجرای بازی های کامپیوتری اهمیت دارند. سرعت هارد در تایم بارگذاری بازیها تأثیر گذار خواهد بود.

کیس

وقتی یک رایانه مدام در حال اجرای بازی های کامپیوتری باشد، قطعات کامپیوتری مثل پردازنده ها و کارت های ویدئویی دمای بالایی تولید می کنند و اگر مدیریت دما صورت نگیرد کامپیوتر به زانو در خواهد آمد. پس پیشنهاد ما در این راهنمای خرید کامپیوتر این است که به این خصوصیات فنی توجه کنید و ظاهر و زیبایی کیس را ملاک خرید قرار ندهید.

سایر موارد

ماوس، کیبورد، کارت صدا، و اتصالات شبکه اینترنتی در هنگام اجرای بازی های کامپیوتری اهمیت دارند و هرچه کیفیت این موارد بیشتر باشد لذت و آرامش در هنگام بازی بیشتر خواهد بود. در نهایت آنچه در این راهنمای خرید کامپیوتر نتیجه گیری می شود، عدم توجه صرف به برند ها و قیمت های بالا است. فراموش نکنید این کارت گرافیک است که توانایی سیستم را تعیین می کند و پس از آن پردازنده و سایر قطعات مهم هستند که به هرکدام به طور جداگانه در بالا پرداخته شد. امید که باترین خاطرات را با جذاب ترین بازی ها و مهم تر از همه قدرتمندترین کامپیوترها و قطعات آن تجربه کنید

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 1 =

دکمه بازگشت به بالا