اینترنت و شبکهفناوری

تستر شبکه چیست؟ + ویدئو نحوه کار با آن

تستر شبکه چیست؟ + ویدئو نحوه کار با آن

یکی از ابزارهای مهم که در پسیو شبکه مورد استفاده قرار می گیرد، تستر شبکه است. با استفاده از Network Cable Tester می توان از سرعت و کیفیت جابجایی اطلاعات در شبکه مطلع شد. در ادامه به بررسی بیشتر این ابزار پسیو کار شبکه می پردازیم و ویدئویی از نحوه کار با یکی از انواع آن را قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

عملکرد Network Cable Tester

کابل کشی شبکه کار ساده ای نبوده و از پیچیدگی ها و دشواری های برخوردار است. برای این که بعد از اتمام کابل کشی، از وضعیت سلامت شبکه مطلع شد و در صورت وجود عیب و نقص در صدد برطرف کردن آن بر آمد، باید از ابزار تستر شبکه استفاده کرد که این وسیله همانطور که اشاره شد، برای اطمینان از درست کار کردن شبکه و قطع نبودن کابل های شبکه کاربرد دارد. تسترهای شبکه با توجه به نوع قابلیت های خود، اطلاعات متفاوتی را ارائه می دهند و در حالت کلی می توان اطلاعاتی از قبیل قطعی در مسیر کابل کشی، میزان متراژ و افت سرعت و … را دریافت کرد.

با توجه به تعداد بالای کارخانه های سازنده Network Cable Tester در سراسر دنیا، هر کدام از آن ها قابلیت های متفاوتی دارند که می توانند اطلاعات متفاوتی را ارائه دهند. از بهترین نوع تستر شبکه، تستر شبکه فولک نام دارد. به دلیل تولید این نوع تستر توسط سازنده های مختلف، اطلاعات ارائه شده توسط آن ها متفاوت است. از مهمترین قابلیت های یک تستر شبکه، پیدا کردن قطعی در مسیر کابل کشی و تعیین متراژ استفاده است.

تستر شبکه

علت برتری Network Cable Tester Fluke نسبت به دیگر تسترها در این است که میزان خروجی اطلاعات از این ابزار شبکه بسیار بیشتر از سایر تسترها است. این دستگاه علاوه بر نظارت بر Network Cable، سایر تجهیزات و اتصالات در طول مسیر را مورد بررسی قرار می دهد و در درون خود ذخیره کرده و در آخر گزارش کاملی را از وضعیت شبکه ارائه می دهد.

تسترها چه اطلاعاتی را ارائه می دهند:

  • تست کامل بخش های فیزیکی شبکه مانند کابل شبکه، کیستون، پچ پنل و پچ کابل
  • مشخص کردن اصل یا غیر اصل بود تجهیزات پسیو شبکه مانند کابل شبکه، کیستون، پچ کابل و پچ پنل
  • مشخص کردن میزان کابل استفاده شده
  • بررسی قطع یا ضعیف بودن اتصالات کابل شبکه
  • گزارش وجود نویز در مسیر کابل
  • ارائه درصد میزان رسانایی کابل شبکه

در ادامه ویدئویی از نحوه کار کردن و عملکرد تستر شبکه را قرار می دهیم:

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا