فناوریموبایل

مقایسه دوربین گوشی پی 40 پرو با گوشی اس 20 اولترا

مقایسه دوربین گوشی پی 40 پرو با گوشی اس 20 اولترا

در این مطلب به بررسی مشخصات دوربین دو گوشی P40 Pro و S20 Ultra خواهیم پرداخت و در ادامه هم ویدئویی از مقایسه دوربین گوشی پی 40 پرو و اس 20 اولترا قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

در بخش دوربین دو گوشی P40 Pro و S20 Ultra از لنزهایی استفاده شده است که کاربر می تواند به ثبت تصاویری با کیفیت بسیار بالا اقدام کند. با توجه به حضور لنز 50 مگاپیکسلی در گوشی پی 40 پرو و لنز 108 مگاپیکسلی در گوشی اس 20 اولترا، می توان گفت که دیگر نیازی به دوربین های دیجیتال نیست و دوربین این دو گوشی هوشمند می توانند از عهده عکسبرداری های حرفه ای بر بیایند. در ادامه مطلب به بررسی جزئیات و قابلیت های دوربین این دو اسمارت فون خواهیم پرداخت.

قابلیت های دوربین گوشی هواوی P40 Pro و گوشی سامسونگ S20 Ultra

اولین لنز دوربین:

در قاب پشتی گوشی P40 Pro یک ماژول دوربین مستعطیلی تعبیه شده است که چهار لنز دوربین در آن جای گرفته است. اولین دوربین این گوشی هوشمند دارای لنز 50 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.9 و قابلیت بزرگنمایی خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر است. در مقابل، گوشی S20 Ultra هم در پنل پشتی خود به یک ماژول دوربین مستعطیلی شکل مجهز است که در داخل این ماژول چهار لنز دوربین تعبیه شده است. دوربین اول آن از یک لنز 108 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 و قابلیت زوم خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می برد.

دومین لنز دوربین:

سنسور دوم گوشی هواوی پی 40 پرو به یک لنز 12 مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو با دیافراگم f/3.4 و ویژگی های بزرگنمایی خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس اپتیکال 5 برابری بهره می برد که با توجه به زوم 50 برابری، می تواند تصاویر را در فاصله بالا ثبت کند. در مقابل، دومین دوربین گوشی Galaxy S20 Ultra از یک لنز 48 مگاپیکسلی Telephoto با دیافراگم f/3.6 و قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری است که می توان تصاویر را تا 100 برابر به صورت دیجیتال بزرگنمایی کرد. گفتنی است که ثبت تصاویر در فاصله دور دست بر کیفیت تصاویر تاثیر گذاشته و نمی توان تصاویری با رزولوشن بالا ثبت کرد.

سومین لنز دوربین:

دوربین بعدی گوشی Huawei P40 Pro از یک لنز 40 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/1.8 که دارای ویژگی فوکوس خودکار با تشخیص فاز است، بهره می برد. در مقابل گوشی سامسونگ اس 20 اولترا به یک لنز Ultrawide با قابلیت زوم خودکار و فیلمبرداری Super Steady مجهز شده است.

چهارمین لنز دوربین:

هر دو گوشی هوشمند در چهارمین دوربین خود به یک لنز 3D TOF تجهیز شده اند که می تواند تصاویری با قابلیت تشخیص عمق ثبت کنند.
گفتنی این است که دوربین این دو گوشی پرچمدار قابلیت ثبت تصاویر HDR و پانوراما را دارا هستند.
در ادامه می توانید ویدئو مربوط به مقایسه دوربین این دو اسمارت فون را مشاهده کنید:

 

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

  1. بازتاب: 늑대닷컴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا