اینترنت و شبکهفناوری

ترفند های افزایش سرعت و کیفیت WiFi

ترفند های افزایش سرعت و کیفیت WiFi

هم اکنون که این پست را مطالعه می کنید، احتمالا از اینترنت وای فای محل کار یا منزلتان استفاده می کنید. حتما شما نیز بارها این تجربه را داشته اید که شبکه قطع و وصل شود و یا سرعت و کیفیت WiFi کاهش پیدا کند. گاهی این نارضایتی ها به شبکه اصلی منطقه شما مربوط می شود اما در غیر این صورت شما خود می توانید با ترفند هایی این رویه را کمی به نفع خودتان تغییر دهید. با طیف نیوز همراه باشید… .

1. مودم منزل یا محل کارتان را در بهترین مکان بگذارید.

روتر ها و یا مودم ها برای انتشار و ایجاد شبکه WiFi در منطقه سیگنال منتشر می کنند. اگر این دستگاه ها در گوشه خانه یا کنار پنجره ها قرار گیرند سیگنال ها بیهوده پخش می شوند و به هدر می روند. پس مرکزی ترین نقطه منزلتان را انتخاب کنید، مودم را در همان منطقه بگذارید. اگر سیم مودم کوتاه است یا پریز برق به نقطه مرکزی دور است و بسیاری موارد اینچنینی، سیم بلند دیگری انتخاب و جایگزین کنید چون به نتیجه اش می ارزد.

2. شما مودم را کجا می گذارید؟

 WiFi

اگر روتر یا مودم شما روی زمین است باید بگوییم، اشتباه کرده اید. علت چیست؟
علت این است که سیگنال های منتشر شده اغلب انتشاری نزولی دارند، یعنی به سمت پایین منتشر می شوند، پس وقتی دستگاه بالا باشد بیشتر می توانید سیگنال دریافت کنید. یک علت دیگر این است که وقتی دستگاه بالا ترین نقطه باشد اشیاء و وسایل در اطراف آن بسیار کمتر هستند، درنتیجه مانعی برای سیگنال بوجود نخواهد آمد. پس مودم یا روتر را در بالاترین نقطع و روی دیوار نصب کنید،
در غیر اینصورت حداقل روی میز یا کتابخانه تان قرار دهید تا از شبکه WiFi نهايت استفاده را ببرید.

3. نزدیکترین مکان را انتخاب کنید.

اگر در منزل شما تنها خودتان از مودم استفاده میکنید. یا بیشترین مکانی که در آن قرار میگیرید اتاقتان است مودم را در اتاق بگذارید. اگر از تملم فضای خانه استفاده نمیکنید لزومی ندارد مودم به همه نقاط خانه سیگنال ارسال کند. پس هر جایی از خانه یا اداره که همیشه هستید مودم را نیز به همان مکان انتقال دهید. اینگونه شبکه WiFi پر قدرت تری خواهید داشت.

4. موانع را ازبین ببرید.

 WiFi

همانطور که تا به الان نیز متوجه شده اید. تمام اشیاء، لوازم و بافت ها برای مودم یا روتر مانع محسوب می شوند. پس خلوت ترین مکان را انتخاب کنید، مکانی که در مودم کاملا در معرض دید باشد و هیچ وسیله ای جلوی آن را نپوشاند. این کار بالاترین اثر گذاری را در میزان دریافت شبکه WiFi خواهد داشت.

5. جداسازی امواج

اجازه ندهید امواج دستگاه ها یا گجت های مختلف بر روند سیگنال رسانی مودم شما تأثیر منفی بگذارند. موبایل ها، و حتی تلفن بیسیم یا تلوزیون و مایکروفر همگی بر کیفیت سیگنال تأثیر می گذارند و تداخل در شبکه WiFi ایجاد می کنند. جالب است بدانید:
حتی آینه و یا قفسه های فلزی آشپزخانه بر روند انتشار سیگنال تأثیرات منفی میگذارند.

6. آنتن ها را فراموش نکنید.

قطعا آنتن دستگاه های سیگنال رسان تزئینی نیستند. وقتی آنتن در حالت ایستاده قرار بگیرد، امواج را در وسعت بیشتری منتشر می کند.
وقتی آنتن ایستاده و عمودی باشد سیگنال ها افقی پخش می شوند. در این حالت بهترین سرعت و کیفیت دریافت امواج WiFi ایجاد می گردد.
نکته: اگر روتر را به دیوار زدید دیگر لازم نیست آنتن مثل وقتی باشد که روتر روی میز بود. پس آنتن را عمود بر روتر نگذارید. آنتن می بایست در امتداد دیوار و مودم باشد. پس عمود بر دیوار نباشد.

7. از نرم افزار های مختلف کمک بگیرید.

بسیاری از برنامه ها مانند Cloudcheck یا Amped’s Wi-Fi Analytics می توانند مکان هایی که امواج در آنها منتشر شده را به شما نشان دهند. با این قابلیت می توانید بهترین نقطه را در خانه یا اداره تان انتخاب کنید و مودم را آنجا قراردهید.

8. این بار از ترفندهای نرم افزاری استفاده کنید.

آدرس آی پی مودمتان را از پشت یا زیر آن پیدا کرده و برای انجام تنظیمات آنرا در مرورگر رایانه تان باز کنید. اگر آدرس IP را پیدا نکردید، کافیست مودل دستگاهتان را سرچ کنید. گاهی تمام اقدامات گفته شده در بالا به علت تراکم شبکه WiFi های متنوع نمی توانند کارساز باشند. در این شرایط باید تنظیمات را دستکاری کرد تا بهترین فرکانس و کانال فرکانس خروجی ایجاد و دریافت شود.
برای مثال دستگاه های روتر قدیمی تر فرکانس های 1، 6 و 11 انتخاب های برتر گی هستند.

مورد دوم

مورد دیگر این است که نرم افزار های روتر را به حال خود نگذارید. شاید برنامه های آن قدیمی شده‌ باشد و نیاز به یک به روز رسانی یا ارتقا داشته باشند. با انجام Firmware یا همان ارتقاء نرم افزاری می توانید شرايط بهتری ایجاد کنید. پس به سایت کمپانی تولید کننده مودمتان رفته و از وجود آخرین نسخه ها مطلع شوید.

9. تست سرعت

در هر لحظه تمام کاربران شبکه WiFi می توانند سرعت اینترنت خود را چک کنند. با مراجعه به این قسمت می توانید سرعت را چک کنید. اگر شرایطش را دارید، این تست را یک بار به صورت وایرلس و یک بار با سیم امتحان کنید. نتیجه نباید تفاوت زیادی داشته باشد.
اگر تفاوت چشم گیری رؤیت نشد، احتمالا ایراد از سرویس دهنده اینترنت باشد. در صورتی که نتیجه تست سرعت وایرلس سرعت کمتری نسبت به تست سرعت با سیم داشت موارد فیزیکی مطرح شده در بالا را امتحان کنید.

10. گام آخر

اگر تمام مراحل و اقدامات بالا را انجام دادید و هیچ نتیجه ای حاصل نشد، آنتن روترتان را عوض کنید. اگر همچنان سرعت و کیفیت نامطلوب و آزاردهنده بود چاره ای باقی نمی ماند جز خرید یک مودم یا روتر جدید و با کیفیت.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫147 نظرها

  1. I’m curious to find out what blog platform you are utilizing?
    I’m experiencing some small security problems with my
    latest site and I’d like to find something more safeguarded.
    Do you have any recommendations?

    Have a look at my site Trucking accident compensation Claim, webfinary.com,

  2. I do not know whether it’s just me or if everyone else encountering issues with your website.
    It appears as if some of the text in your posts are running off the screen. Can someone else please comment and let me
    know if this is happening to them too? This could be a issue with my web
    browser because I’ve had this happen previously. Thanks

    My web blog; truck accident compensation claims, Sanford,

  3. Admiring the dedication you put into your website and detailed information you offer.
    It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the same unwanted rehashed information.
    Fantastic read! I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

    Feel free to surf to my web page – Trucking Accident Lawyer, http://Www.Milimsyscon.Com,

  4. بازتاب: psykholog
  5. بازتاب: batmanapollo.ru
  6. بازتاب: Update Site Error ¹ 654
  7. بازتاب: Update Site Error ¹ 655
  8. بازتاب: 354
  9. بازتاب: Link
  10. بازتاب: psy
  11. بازتاب: kiino4k.ru
  12. بازتاب: depresiya
  13. بازتاب: film
  14. بازتاب: new 2024
  15. بازتاب: batman apollo
  16. بازتاب: film2024
  17. بازتاب: 123 Movies
  18. بازتاب: 000
  19. بازتاب: samorazvitiepsi
  20. بازتاب: spisok

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا