دوربینموبایل

برترین دوربین های گوشی در سال 2019 به گفته DXOMARK

برترین دوربین های گوشی در سال 2019 به گفته DXOMARK

چیزی تا پایان سال میلادی نمانده است و سایت معتبر DXOMARK لیستی از بهتری دوربین های گوشی که در سال 2019 عرضه شده اند را منتشر کرده است. با طیف نیوز همراه باشید… .

هواوی و شیائومی برترین های 2019

در لیست منتشر شده در خصوص برترین دوربین های گوشی توسط DXOMARK، رتبه نخست به طور مشترک در اختیار گوشی هواوی Mate 30 Pro و شیائومی Mi Note 10 می باشد. این دو گوشی هوشمند به طور مشترک موفق به کسب امتیاز 121 شدند که با توجه به این امتیاز، هر دو آن ها در جایگاه نخست بین تمام گوشی های عرضه شده در سال 2019 قرار گرفته اند.

با اینکه این دو گوشی امتیاز یکسانی دارند، اما هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که بر دیگری برتری دارد. برای مثال گوشی شیائومی Mi Note 10 در بخش زوم، به دلیل داشتن دو لنز Telephoto با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 2 و 5 برابری و همچنین در بخش عکسبرداری Ultrawide، دارای عملکردی چشمگیرتر نسبت به گوشی هواوی می باشد. اما گوشی هواوی Mate 30 Pro در هنگام شب، عملکرد بهتری دارد و عکس هایی با نویز پایین تر می گیرد. همچنین در محیط های کم نور نیز موج های رو تصاویر را کاهش می دهد.

کدام دوربین برای فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد؟

برترین دوربین های گوشی در قسمت فیلمبرداری، دو گوشی شیائومی می نوت 10 و آیفون 11 پرو مکس موفق یه کسب امتیاز یکسان 121 شده اند که در نتیجه به طور مشترک در جایگاه نخست قرار می گیرند. اما با وجود دریافت امتیاز یکسان، گوشی آیفون 11 پرو مکس به دلیل تصویربرداری رنج دینامیکی وسیع تر، نمایش مربوط به بخش های روشن و تیره و بخش های موجود در سایه با وجود کنتراست بالا، عملکرد بهتری رو به نمایش می گذارد.

برترین عملکرد در قسمت بزرگنمایی

در این بخش، بهترین عملکرد را گوشی شیائومی می نوت 10 از خود نشان می دهد. این گوشی به دلیل داشتن دو لنز Telephoto که یکی از آن ها دارای بزرگنمایی اپتیکال دو مرحله ای برای ثبت تصاویر پرتره و دیگری با زوم 5 برابری اپتیکال برای ثبت تصاویر از مناظر عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. گفتنی است که در زمان بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری، این گوشی به قابلیت تثبیت اپتیکال مجهز می باشد تا در هنگام زوم کردن بر روی شی مورد نظر از فاصله دور، بتوان تصاویر با کیفیتی را ثبت کرد.

بهترین عملکرد در قسمت عکاسی فوق عریض

جایگاه نخست در این بخش به گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس 5G می رسد. این گوشی به یک لنز Ultrawide 13 میلی متری مجهز است که باعث ثبت تصاویر با کیفیت شده است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا