تازه های فناوریفناوریموبایل

مقایسه پرچمداران جدید اپل، هوآوی و سامسونگ در طیف نیوز

مقایسه پرچمداران جدید اپل، هوآوی و سامسونگ در طیف نیوز

اواسط سال جاری روزهای بسیار پر هیجان و باطروتی در دنیای دوست داران و طرفداران اسمارت فون ها سپری شد. مدل های جدید از برترین برندهای گوشی هوشمند نگاه همگان را مجذوب خود کرد. سامسونگ با گلکسی نوت 10 و مدل های جدید آیفون 11 و پس از این دو هوآوی میت 30 با قابایت های فنی متفاوت سه رقیب قدر در حوزه ی تلفن های هوشمند بودند. در این بخش از طیف نیوز به مقایسه پرچمداران جدید سه کمپانی پرطرفدار و قدرتمند سامسونگ، اپل و هوآوی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید… .

ساختارهای ظاهری گلکسی نوت ۱۰ پلاس، آیفون ۱۱ پرو مکس و هوآوی میت ۳۰ پرو

گلکسی نوت ۱۰ پلاس

نوت از کمپانی سامسونگ در وجه مقایسه پرچمداران پیشین خود تغییراتی داشته است. جنس پنل پشتی نوت 10 شیشه و فلز بوده و بارنگ های چشم نواز، براق و شاد سطح تنوع بالایی نسبت به مدل قبلی خود ایجاد کرده است. صفحه نمایش مستطیل مانند و لبه های نوک تیز، حواشی بسیار کم و دوربین جلو در قسمت بالای پنل جلویی از خصوصیت های قابل ذکر این مدل جدید از گوشی می باشد.

آیفون ۱۱ پرو مکس

گوشی جدید آیفون در پنل جلویی تغییری نداشته اما در بخش پشتی با وجود دوربین سه گانه با ظاهر چهارگوش تغییرات چشمگیری داشته است.

هوآوی میت ۳۰ پرو

در راستای مقایسه پرچمداران جدید سه کمپانی نامبرده شده میت سی پرو پرتحول ترین گوشی در رابطه با تغییرات ساختار ظاهری می باشد. صفحه نمایش در این مدل خمیده گی بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد و به دنباله همین تغییرات دکمه های فیزیکی شاتر و تنظیم صدا نیز به طور کامل حذف شده اند. مورد بعدی ظاهر دایره ای دوربین چهار لنزه است که طراحی این گوشی را بسیار چشم نواز کرده است.

بررسی و مقایسات کلی

در باب مقایسه پرچمداران جدید از نظر ظاهری می توان گفت که بیشترین پهنای گوشی را آیفون یازده پرو و بلندترین طول را گلکسی نوت ده پلاس دارد. همانطور که در بالا نیز ذکر شد جنس بدنه سامسونگ و همچنین هوآوی از شیشه و فلز است اما در رابطه با اپل جنس بدنه شیشه و استیل می باشد. شباهت هر سه مدل مقاومت در برابر گردو غبار است و یک تفاوت دیگر در رابطه با گلکسی نوت 10 پلاس است که دارای قلم اس پین می باشد.

صفحه نمایش گلکسی نوت ۱۰ پلاس، آیفون ۱۱ پرو مکس و هوآوی میت ۳۰ پرو

گلکسی نوت 10 پلاس چیزی به تبلت بودن کم ندارد، این گوشی هوشمند با صفحه نمایش 6.8 اینچ تنها چند دهم کمتر از تب لت است و با توجه به نسبت حدود نود درصدی نمایشگر به کل بدنه در میان کل دنیای اسمارت فون ها گوشی بزرگی محسوب می شود. اما از جهت مقایسه پرچمداران جدید، هوآوی با 94 درصد بزرگترین نسبت صفحه نمایش به کل بدنه را دارد. صفحه نمایش نیز در میت 30 پرو و آیفون 11 پرو به ترتیب 6.53 و 6.5 اینچ می باشد و در نتیجه در میان این سه مدل گلکسی نوت بزرگترین گوشب محسوب می شود.

بررسی کیفیت ها

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس از پنل قدرتمند داینامیک آمولد برخوردار است و تصاویر بسیار با کیفیت و شفافی را به نمایش می گذارد. هوآوی میت 30 پرو از پنل اولد برخوردار است. این صفحه نمایش رتبه سوم را در مقایسه پرچمداران جدید دارد. این ویژگی هم می تواند مزیت باشد و هم یک ایراد محسوب گردد. از این باب مزیت است که می تواند تا حدی قیمت بالای این پرچمدار را کم کند. صفحه نمایش در آیفون 11 نیز از نوع سوپر رتینا XDR اولد می باشد. صفحه نمایش در این گوشی با نسبت 84 درصد نسبت به کل بدنه است که خود بیان گر این موضوع است که اپل زیاد دغدغه کاهش حواشی گوشی را ندارد. سنسور حساس تاچ 120 هرتزی و ویژگی دالبی اتموس از دیگر قابلیت های آیفون 11 پرو مکس محسوب می شود.

بررسی دوربین ها

سامسونگ

در رابطه با بررسی دوربین ها را می توان گفت که گلکسی نوت 10 اولین دوربین گوشی های هوشمند در جهان است. اما مقایسه پرچمداران جدید هنوز نمی تواند قابل قبول باشد. چرا که بررسی دوربین گوشی های جدید هوآوی و اپل هنوز انجام نگرفته است. دوربین با چهار لنز با سنسور‌های ۱۲ مگاپیکسلی واید، ۱۲ مگاپیکسل تله‌فوتو، ۱۶ مگاپیکسل فوق واید و TOF 3D است. دوربین جلو نیز با لنز 10 مگا پیکسلی واید بوده و تصاویر بسیار با کیفیتی را با اچ دی آر 2گانه ثبت می نماید. ویدئو ها نیز در این دیوایس ۲۱۶۰ با ۶۰ فریم بر ثانیه تثبیت می گردند.

هوآوی

هنوز نمی توان اظهار نظر کرد ولی با توجه به ادعا هایی که هوآوی دارد احتمال آن وجود دارد که جایگاه سامسونگ را تصاحب کند و خود لقب برترین دوربین گوشی را داشته باشد. دوربین با لنز چهارگانه با سنسور‌های ۴۰ مگاپیکسل واید، ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو، ۴۰ مگاپیکسل فوق واید و TOD 3D بهره می‌برد. دوربین جلو دوگانه می باشد و حسگر ۳۲ مگاپیکسلی واید و یک حسگر TOF 3D به عکس برداری بسیار باکیفیت پرتره کمک شایانی کرده است.

اپل

دوربین با لنز سه گانه با سنسور های دوازده مگاپیکسلی، واید فوق واید و تله فوتو. دوربین جلو دوگانه و با دو حسگر دوازده مگاپیکسلی و TOF 3D در قسمت دوربین جلو استفاده می‌کند این دوربین مثل دوربین پشت امکان ثبت ویدئوهای ۲۱۶۰ مگاپیکسلی را دارا می باشد.

بررسی باتری ها

مقایسه پرچمداران جدید از جهت باتری ها
گلکسی نوت ده پلاس دارای یک باتری چهارهزار و سیصد میلی آمپر بر ساعت با شارژ پرسرعت 45 واتی و همچنین با امکان پشتیبانی از شارژ 15Qi می باشد. میت 30 پرو دارای یک شارژر بی سیم 27 واتی و یک شارژر پرسرعت چهل واتی می باشد و از یک باتری نیز چهار هزار و پانصد میلی آمپر بر ساعت نیز برخوردار است. در آیفون 11 گرو مکس شارژر پرسرعت و هجده واتی است و باتری در یازده پرو 3969 میلی آمپر بر ساعت است که البته از دو مدل دیگر کمتر بوده ولی از نسخه های قبلی اپل پر قدرت تر است و 5 ساعت بیشتر شارژ را نگاه میدارد. استفاده از فناوری شارژر پرسرعت برای نخستین بار است که در بالارده های اپل به کار گرفته می شود.

موارد بیشتر

میت 30 پرو از جهت دارا بودن ویژگی سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش با گلکسی نوت 10 پلاس و از جهت فیس آی دی با آیفون 11 پرو مکس ویژگی های مشترک دارد. از دیگر ویژگی های منحصر بفرد در باب مقایسه پرچمداران جدید می توان ویژگی سامسونگ دسک، قلم اس پین و دستیار هوشمند بیکسپی برای گلکسی، طراحی فاقد دکمه های فیزیکی برای میت و دستیار هوشمند سیری برای آیفون را نام برد.

بررسی هزینه های خرید

طبق روال غالب بازار هوآوی قیمت ها تا حداکثر هشتصد یورو اعلام شده بودند اما حالا با مقایسه پرچمداران جدید ارقامی مشابه با قیمت های گلکسی و آیفون به چشم می خورد. میت 30 پرو این بار با قیمت حدودی یکسان با گلکسی نوت 11 ظاهر شده. هردو این دیوایس ها حدود 1100 یورو قیمت دارند و آیفون طبق معمول همیشه کمی برای کاربران پرهزینه تر و با 1250 یورو قیمت گذاری شده است.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + پنج =

دکمه بازگشت به بالا