اینترنت و شبکه

رک دیتا سنتر چیست و چه خصوصیاتی دارد

رک دیتا سنتر چیست و چه خصوصیاتی دارد

رک اتاق سرور یکی از مهمترین تجهیزات زیر ساخت شبکه های کامپیوتری است که هم موجب حفاظت و نگهداری از سرور می شود و هم جهت تهویه و افزایش طول عمر تجهیزات عملکرد مناسبی دارد. با طیف نیوز همراه باشید… .

چنانچه به اقتضای کار و رشته تحصیلی تان با تکنولوژی ارتباط زیادی دارید، سرمایه گذاری بر روی رک دیتا سنتر و یا کابینت سرور می تواند ایده خوبی باشد. وقتی سیم ها و کابل ها و تجهیزات مختلف از روی زمین و قفسه ها جمع شود عملکرد کلی در آن مسیر شغلی رو به پیشرفت خواهد رفت.

آشنایی با کابینت سرور و رک مرکز داده

تجهیزات و قطعات الکترونیکی هنگام قرارگیری در رک مرکز داده به یک سازماندهی و نظم کلی میرسند. امنیت این تجهیزات با وجود رک دیتا سنتر بالا می رود و علاوه بر اینکه در مقابل ضربات ناگهانی، نفوذ آب یا گردو غبار و آسیب به آنها جلوگیری می شود به علت ایجاد شرایط تهویه مناسب هیچ آسیبی در سرما و گرمای هوا به قطعات و تجهیزات نخواهد رسید. علاوه بر این سیم ها با سازماندهی قرارگیری در یک جایگاه مناسب از هر نوع آسیب احتمالی نظیر درهم پیچیدن و گره خوردن و احتمال قطع شدن در امان می مانند.

کابینت سرور چیست؟

کابینت سرور هم درست مثل رک مرکز داده وظیف مراقبت و محافظت از قطعات الکترونیکی دارد با این تفاوت که در شرایط جوی نامناسب به علت حساسیت زیاد به دما عملکرد بهتری دارند و از نظر حفاظت در مقابل سرقت و مشکلات اینچنینی عملکرد بهتر یدارند در نتیجه در شرکت های پر رفت و آمد و شلوغ گزینه مناسب تری نسبت به رک دیتا سنتر هستند. اابته رک ها نیز برای جلوگیری از دزدیده شدن و آسیب های احتمالی اهمیت زیادی دارند.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + پنج =

دکمه بازگشت به بالا