اینترنت و شبکهفناوری

آشنایی با اجزای مختلف رک شبکه + ویدئو نحوه اسمبل کردن آن

آشنایی با اجزای مختلف رک شبکه + ویدئو نحوه اسمبل کردن آن

 رک های شبکه از اجرا مختلفی تشکیل شده است که با در کنار هم قرار دادن این اجزا، رک شبکه ساخته می شود. در ادامه به معرفی اختصاری این اجزا تشکیل دهنده Network Rack پرداخته و ویدئویی از نحوه اسمبل کردن آن قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

معرفی اجزا Network Rack

چرخ رک

رک های ایستاده به دلیل داشتن فضای زیاد، تعداد زیادی از تجهیزات شبکه در آن قرار می گیرند و در نتیجه وزن این رک بسیار سنگین خواهد شد. به منظور جابجایی راحت تر Network Rack از چرخ های مخصوص رک که قابلیت قفل شدن را هم دارند، استفاده می شود.

محافظ بلانک پنل

داخل رک شبکه تعداد زیادی تجهیزات شبکه تعبیه می شود که از لحاظ مالی، گران قیمت هستند و برای محافظت از این تجهیزات در برابر ضربات خارجی، رک شبکه از محافظ بلانک پنل بهره می برند.

نگهدارنده کابل

برای جلوگیری از بی نظمی کابل های شبکه در داخل Netwrok Rack ، از نگهدارنده کابل که بر روی پنل جلو یا عقب آن نصب می شود، استفاده می کنند. این نگهدارنده ها تقریبا اندازه یک یونیت ارتفاع دارند.

سینی ثابت رک

برای قرار دادن تجهیزاتی مانند مانیتور، NVR، یو پی اس و … داخل رک شبکه، از سینی های ثابت استفاده می شود که به بدنه رک پیچ می شوند و قابلیت تحمل وزن زیاد تجهیزات شبکه را دارا هستند.

رک شبکه

سینی متحرک رک

سینی متحرک نوع دیگری از سینی هایی است که در داخل رک شبکه، مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از اسم آن پیداست، این سینی حالت کشویی دارد و می توان آن را به سمت جلو کشید و معمولا بر روی این سینی تجهیزاتی مانند کیبورد و ماوس را قرار می دهند.

فن رک

داخل Network Rack به دلیل قرارگیری تعداد بالایی تجهیزات شبکه، دارای دمای بالایی است که به تهویه و خنک کردن هوای داخل رک، از فن های مخصوصی استفاده می شود که در سقف رک نصب شده و با ولتاژ 220 ولت کار می کنند.

پاور ماژول

یکی دیگر از اجزا رک شبکه ، پاور ماژول است که برای اتصال تجهیزات شبکه به برق، از آن استفاده می شود. پاور ماژول از چند پریز برق تشکیل شده است که می توان مانیتور، یو پی اس، سوئیچ شبکه و … را به آن متصل کرد.

لایت پنل

برای ایجاد روشنایی در داخل Network Rack و دسترسی راحت تر به تجهیزات تعبیه شده در داخل آن، از لایت پنل ها استفاده می شود که در محل مناسبی در داخل رک نصب می شوند.

در ادامه می توانید ویدئو مربوط به نحوه اسمبل کردن رک ایستاده را مشاهده کنید:

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫64 نظرها

  1. I know this if off topic but I’m looking into starting my own blog and was curious what all
    is required to get setup? I’m assuming having a blog like yours
    would cost a pretty penny? I’m not very internet smart so I’m not 100% certain. Any tips or advice would be greatly
    appreciated. Kudos

  2. بازتاب: click to find out more

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 3 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا