فناوریموبایل

مقایسه S20 با S21 ؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های دو پرچمدار

در این مقاله قصد داریم تا دوتا از مدل‌های پرچمدار و پرطرف‌دار سامسونگ را بررسی کنیم و ارزش خرید و کارایی آنها را بهتر بشناسیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با مقایسه S20 با S21 این دو تلفن همراه رده‌بالا را بهتر بشناسیم.

آشنایی با مشخصات فیزیکی S20 وS21

سامسونگ در طراحی گوشی‌های موبایل سری S از ظرافت و زیبایی خاصی بهره برده است. سامسونگ S20 در ابعاد 151.7* 69.1 *7.9 میلی‌متر ساخته شده است. مدل جدیدتر سری S یعنی S21 از عرض بیشتری برخوردار است و این موبایل زیبا و ظریف با ابعاد 151.7 * 71.2 * 7.9 میلی‌متر به بازار ارائه شده است.

در مقایسه S20 با S21 از نظر جرم کلی پی می‌بریم که نسخه قدیمی‌تر به دلیل ابعاد کوچک‌ تر به‌ اندازه 6 گرم وزن کمتری دارد. S20 با جرم 163 گرم و  S21 با جرم 169 گرم ساخته شده‌اند. جنس بدنه هر دو تلفن همراه از بهترین متریال موجود ساخته شده است.

گوشی گلکسی s21

رنگ‌های ارائه‌شده برای S21

سامسونگ در ساخت S20  از فلز و شیشه و محافظ گوریلا گلس سری ششم بهره برده است. برای ساخت و تولید S21  در قاب جلو و پشتی شیشه به ‌کار رفته است و از محافظ گوریلا گلس نسخه Victus استفاده شده است. در مقایسه S20 با S21 به این نکته پی می‌بریم که سامسونگ در طراحی S21 از یک فریم آلومینیومی نیز بهره برده است.

برای ساخت هر دو این پرچمداران شرایط لازم جهت دریافت گواهی و استاندارد IP68 رعایت شده و در مقابل گرد و غبار و آب و رطوبت مقاوم هستند. این دو تلفن‌ همراه از دو سیم‌کارت سایز نانو با ابعاد 12.3 *8.8 پشتیبانی می‌کنند. هیچ‌کدام از گوشی‌های موبایل S20 و S21 شیار جداگانه‌ای برای کارت حافظه ندارند.

سایر ویژگی‌هایی که در هر دو پرچمدار سری S به چشم می‌خورد، شامل حسگر اثر انگشت که در پایین صفحه طراحی شده و کیفیت و راندمان مناسب برای اجرای بازی‌های سنگین است. هر دو این پرچمداران کاربران خود را در بخش ویژگی ظاهری و فیزیکی راضی کرده‌اند و در زمان ارائه خود از استقبال خوبی برخوردار شدند.

 

گوشی گلکسی s20

نمای پشت S20

سیستم داخلی  S20 و S21

 

برای مقایسه S20 با S21 به لحاظ سیستم داخلی در اولین گام به سراغ مدل پردازنده و تراشه آنها می‌رویم. در قلب سامسونگ s20 یک چیپست اگزینوس مدل 990 و 7 نانومتری قرار داده شده و مدل جدیدتر این تلفن همراه یعنی S21 در دل خود یک چیپست قدرتمند و جدید اگزینوس مدل 2100 و 5 نانومتری دارد.

در گام بعد اگر بخواهیم دقیق‌تر به این دو تلفن همراه نگاهی بیندازیم به سراغ پردازنده‌های مرکزی آنها می‌رویم. شرکت سامسونگ برای S20 پردازنده مرکزی از نوع:

 (Dual-core Mongoose M5 + Dual-core Cortex-A76 + Quad-core Cortex-A55 CPU)

و برای S21 نیز پردازنده مرکزی به ‌صورت

Single-Core Cortex-X1 + Triple-Core Cortex-A78 + Quad-Core Cortex-A55

استفاده شده است. هر دو این پردازنده‌ها از نوع 64 بیتی بوده و فرکانس پردازنده آنها نیز برای نسخه قدیمی‌تر 2.0 و 2.60 و 2.73 گیگاهرتز و برای نمونه جدیدتر 2.2 و 2.8 و 2.9 گیگاهرتز است. در ساخت سامسونگ S20 از پردازنده گرافیکی مدل Mali-G77 MP11 GPU و برای نسخه S21  از نمونه جدیدتر آن یعنی  Mali-G78 MP14 GPU استفاده کرده‌اند.

بررسی حافظه‌ها

یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که برای کاربران عام و خاص تلفن‌های هوشمند قابل‌توجه است، ظرفیت حافظه داخلی و مقدار رم است. امروزه در بازارهای تلفن همراه تمامی مخاطبان به دنبال گوشی موبایلی با حداکثر حافظه ممکن هستند.

برای مقایسه S20 با S21  در ابتدا به سراغ حافظه داخلی آن‌ها می‌رویم. هر دو این گوشی‌ها دارای 128 حافظه داخلی هستند. اما نکته قابل‌توجه این است که سامسونگ برای S20 به‌ اندازه 12 گیگابایت و برای S21 ، 8 گیگابایت رم در نظر گرفته است. عامل دیگری که در تصمیم‌گیری بر اساس حافظه حائز اهمیت است، پشتیبانی از کارت حافظه‌های جانبی است. S20 از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می‌کند اما برخلاف آن S21  از چنین قابلیتی برخوردار نیست.

صفحه‌نمایش‌های S20 و S21

صفحه‌نمایش تلفن‌های همراه دروازه ورود به سرزمین بزرگ داده‌ها و تکنولوژی است. سامسونگ در طراحی و ساخت هر دو این تلفن‌های همراه از Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است. اندازه هر دو صفحه‌نمایش 6.2 اینچ بوده و رزولوشن تصویر در S20، 1440* 3200 پیکسل و در S21 ، 2400 * 1800 پیکسل است.

صفحه‌نمایشS20

دوربین‌های فوق هوشمند

دوربین هر دو تلفن همراه از سه حسگر با کیفیت 12 و 64 و 12 مگاپیکسلی ساخته شده‌اند که حسگر نخست تحت عنوان واید (wide) با کیفت 12 مگاپیکسل کار می‌کند. حسگر دوم هر دو نوع گوشی‌ها نیز از نوع تله فوتو (tele photo) بوده و فناوری فوکوس اتوماتیک در آنها استفاده شده است. حسگر سوم در هر دو نمونه از نوع فوق عریض بوده است. قابلیت‌هایی مانند عکاسی پانوراما و  HDR خودکار در هر دو دوربین وجود دارد.

رزولوشن فیلمبرداری هر دو نمونه با توجه ‌به سرعت فریم متغیر است. هرچه رزولوشن بالاتر باشد تعداد فریم بر ثانیه کمتر خواهد بود. برای مقایسه S20 با S21 به سراغ دوربین‌های سلفی می‌رویم. دوربین سلفی در S20 دارای دو حسگر با رزولوشن 10 مگاپیکسل و دوربین سلفی نسخه جدیدتر دارای یک حسگر با رزولوشن 10 مگاپیکسل است.

 

گوشی گلکسی s21

نمای جلو و دوربین سلفی S21

سایر فناوری‌ها و اطلاعات

در مقایسه S20 با S21 به این نکته می‌رسیم که سیستم‌ عامل نسخه قدیمی‌تر اندروید 10 بوده و نسخه جدیدتر با اندروید 11 ارائه شده است، هرچند اندروید 11 برای تمام سری s20 نیز منتشر شده است. هر دو نوع تلفن همراه به درگاه USB -C مجهز هستند. باتری هر دو تلفن همراه از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت 4000 میلی‌آمپر دارد. باتری هیچ‌کدام از دو نسخه قابل تعویض نیست.

همچنین قابلیت فست‌شارژ 25 واتی در هر دو نمونه به چشم می‌خورد. هر دو این تلفن‌های همراه از شبکه ارتباطی 5G برخوردارند. قیمت S20 به طور متوسط در دنیا 1000 دلار و بین 900 تا 1000 یورو بوده و نسخه جدیدتر آن با قیمتی مابین 800 تا 850 دلار وارد بازار شده است.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی دوتا از پرچمداران سامسونگ سری S پرداختیم. تلاش ما بر این بود تا با مقایسه S20 با S21  به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو تلفن همراه هوشمند پی ببریم و با توجه ‌به قیمتشان برای خرید یک موبایل هوشمند راحت‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

حتما ویدئوی مقایسه S20 با S21 رو ببینید

 

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫13 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. Hi there! This post could not be written any better!
    Reading through this article reminds me of my previous roommate!
    He continually kept talking about this. I am going to forward
    this post to him. Pretty sure he’s going to have a very
    good read. Many thanks for sharing!

  3. Howdy would you mind stating which blog platform you’re
    working with? I’m planning to start my own blog soon but I’m having a
    hard time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.

    The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something
    completely unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!

  4. Hi! I realize this is kind of off-topic however I needed to ask.
    Does managing a well-established website
    like yours require a large amount of work?
    I am completely new to writing a blog however I do write in my diary on a daily basis.
    I’d like to start a blog so I will be able to share my experience and thoughts
    online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips for brand new aspiring blog owners.
    Appreciate it!

  5. Do you mind if I quote a couple of your articles
    as long as I provide credit and sources back to your website?
    My blog is in the very same area of interest as yours
    and my visitors would certainly benefit from a lot of the information you
    present here. Please let me know if this ok with you.

    Thank you!

  6. بازتاب: bonanza178
  7. بازتاب: amanita mushroom gummies

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا