آموزش عکاسی

عکاسی در مسافرت چه ترفند هایی دارد؟ بخش اول

عکاسی در مسافرت چه ترفند هایی دارد؟ بخش اول

عکاسی در مسافرت از گذشته تا به امروز امری بسیار جذاب بوده که همیشه عده ای را به خود مشغول ساخته است. اگر نگاهی به عکس های دوران گذشته بیندازیم می توانیم تصاویر زیبایی را ببینیم، که البته برای ثبت آنها روزها، هفته ها و شاید ماه ها تلاش شده است. اما امروز این امر بسیار آسان شده و به راحتی در کسری از ثانیه می توان تصاویر زیبا و متعددی را ثبت کرد. بدست آوردن کمی مهارت می تواند به هر چه درخشان تر بودن عکسهایتان در میان دنیایی از عکس های ثب شده کمک بسزایی کند. پس با طیف نیوز برای کسب مهارت ها و ترفند های بخشی از دنیای عکاسی همراه باشید.
اگر مسافر هستید دوربینتان را بردارید و از ثبت خاطرات و دیدنی های سفر غافل نشوید.

نکات و ترفندها

1. ساعت خوابتان را تنظیم کنید.

عکاسی در مسافرت

سفر شما شروع شده است. حالا برای قدم اول عکاسی در مسافرت تنها کافیست سحر خیز باشید. سحر خیزی به معنای واقعی. پس از طلوع آفتاب همراه با نور طلایی آفتاب فرصت ها برای شما نیز طلایی خواهند بود. پس در این تایم از طبیعت و حتی از خلوتی های شهر غافل نشوید! اگر خوب به طبیعت و فضای اطرافتان نگاه کنید می توانید معجزه ی نور و بازی رنگ ها را ببینید. اگر در سطح شهر هستید نیز با شروع به موقع عکاسی می توانید در سطح شهر قدم زده و با هنر خودتان سوژه های جذاب و نابی را شکار کنید. سوژه هایی که در شلوغی های ظهر خبری از آنها نیست. تا می توانید صبح زود شکار آنچه که می خواهید را رقم بزنید.

ظهر دیگر خبری از آنها نیست.

نور شدید و آفتاب تابان به هنگام ظهر زیاد نمی تواند به ثبت تصاویر جذاب بینجامد مگر برخی موارد خاص. پس ظهر را پس از یک سحرخیزی و عکاسی های پی در پی زمان خوبی برای استراحت شماست. اما یادتان نرود پیش از غروب نیز زمان را از دست ندهید. وقتی خورشید در حال غروب است نیز می توانید تصاویر خاص مانند عکس های سلوئیته بگیرید. پس از آن هم می توانید در سطح شهر سوژه های زیبایی پیدا کنید. دوربینتان را تنظیم کنید تا بتوانید در شب نیز عکاسی در مسافرت خود را ادامه دهید. عکس های ثبت شده در شلوغی ها زیر نور چراغ های خیابان های پر هیاهو، حس جریان زندگی و آرامش را به ببینده خواهد داد.
در طبیعت نیز بهتر از هر کسی می دانید شب است و آسمان پهناور و زیبا.

2. ذهنتان را آماده کنید.

عکاسی در مسافرت

عکاسی در مسافرت نیاز به آمادگی دارد. قبل از اینکه چمدانتان را ببندید، به دنیای اینترنت یا صفحات کتابها سفر کنید. از هر موقعیت و مکانی که می خواهید بروید اطلاعات جمع آوری کنید. مکانهای دیدنی آن و هر مکانی را که می دانید می تواند سوژه ی مدنظرتان باشد را در ذهنتان علامت گذاری کنيد. وقتی پیش زمینه و تصویری از مکانی که می روید از قبل داشته باشید بهتر می توانید عکاسی کنید. این آمادگی زمان را برای شما می خرد.

3. تسلط بر دوربین عکاسی.

عکاسی در مسافرت

عکاسی در مسافرت قرار نيست به یک عمل وقت گیر تبدیل شود. قبل از اینکه سفرتان را شروع کنید، دوربینتان را بیاورید و عکاسی را دوباره یا آن تمرین و مرور کنید. اجازه ندهید درست زمان شکار لحظه ها دکمه ها و اجزای مختلف دوربین وقت شما را بگیرند. لذت از سفر و خوش گذرانی های سفر را از خود دریغ نکنید. پس کمی زمان بگذارید و چند عکس تمرینی بگیرید و برای شروع سفری بی دغدغه آماده شوید.

4. از تمام لحظات استفاده کنید.

عکاسی در مسافرت

اگر بر خلاف دوستانتان محل اقامت شما در طبیعت نیست و داخل یک شهر شلوغ سکونت دارید، نا امید نشوید. باید خوشحال باشید چون عکاسی در مسافرت از ساختمانهای بلند و کوتاه و مناطق محلی بسیاری را به خود جذب خواهد کرد. اگر هتل اقامتی شما بلند است به بالاترین نقطه بروید؛ از تنظیمات و قابلیت های دوربین تان کمک بگیرید، به سراغ عکس پانوراما بروید. این عکس های با وسعت زیاد از سطح بسیار عالی و خیره کننده خواهند بود.

5. برقراری ارتباط صمیمی با افراد بومی هر منطقه.

عکاسی در مسافرت

یک مورد بسیار ناب عکاسی در مسافرت همین عکاسی از به اصطلاح محلی ها است. ابتدا با چند نفرشان صحبت کنید، برقراری یک رابطه صمیمی با آنان می تواند به شما بسیار کمک کند. با اجازه ی خودشان درست زمانی که با آنها گپ میزنید، سلام میکنید یا میخندید لحظات ناب و واقعی را ثبت کنید. این عکس ها سرزنده و سرحال هستند و حس خوبی را به بیننده منتقل می کنند.

6. از عکس های دیگر ایده بگیرید.

عکاسی در مسافرت

خوشبختانه دنیای مجازی و اینترنت دریای وسیعی از تصاویر است. دیدن این عکس ها می تواند به قدرت ایده پردازی ذهن شما پر و بال دهد. عکاسی در مسافرت سخت نیست، فقط کمی دقت میطلبد. عکس های مختلف را نگاه کنید، به زاویه ها و کادرها دقت کنید. به کانون و مرکزیت عکس ها و گوشه ها توجه کنید. این موارد را به ذهنتان بسپارید و آماده سفر شوید.

7. خود را یکی از خودشان بدانید.

فقط دیدن عکس ها به تنهایی کافی نیست. برای موفقیت در عکاسی در مسافرت دوربین را برای لحظاتی کنار بگذارید. با افراد محلی مکانی که سفر کرده اید روابط گرمی برقرار کنید. خوش و بش ها و گپ زدن ها، خوردن از غذاهایشان و پوشیدن لباسهایشان، لمس گیاهان و زراعت هایشان و هرآنچه که حس زندگی در آنجا را به شما می دهد، قدرت چندین برابری برای ثبت عکس های پرانرژی می دهد. پس دنیای خود را با دنیای آنها یکی کنید و فاصله ها را کم کنید.

8. حال و هوای مراسمات و روز های جشن را ثبت کنید.

عکاسی در مسافرت

با بومی ها و محلی ها صحبت کنید. روزهایی که مراسم خاص و دورهم نشینی های رسمی و خاص دارند و یا جشن هایشان را از دست ندهید. عکاسی در مسافرت کمی صبر و تلاش لازم دارد. پس با تحقیق و جست و جو روزهای خاص را پیدا کنید و به موقع در آن مکان ها حاضر شوید.

ادامه ی نکات و ترفند های عکاسی در مسافرت در بخش دوم… .

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: buy cloned cards​
  2. بازتاب: from this source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا