اینترنت و شبکهفناوری

ایجاد مرکز داده بدون سه اشتباه رایج

ایجاد مرکز داده بدون سه اشتباه رایج

برای ایجاد مرکز داده در یک فضای خالی، باید به نحوه چیدمان و معماری دستگاه هایی که در این مکان قرار است پیاده سازی شود، توجه کنید تا با هیج گونه مشکلی رو به رو نشوید. در ادامه می خواهیم به سه اشتباه رایج در هنگام چیدمان تجهیزات دیتاسنتر همانند رک، کابل ها، سیستم سرمایشی و … اشاره کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی اشتباهات چیدمانی دیتاسنتر

توجه نکردن به ابعاد رک های مختلف

یکی از اشتباهاتی که در هنگام چیدمان تجهیزات یک مرکز داده وجود دارد، توجه نکردن به سایز و اندازه رک های مختلف و در نظر گرفتن ابعاد یکسان رک ها با یکدیگر است. حتی امکان دارد که دو رک با عرض 24 اینچ در یک دیتاسنتر قرار گیرد ولی هر کدام از آن ها برای شرکت های متفاوتی است و در نتیجه دارای ابعاد یکسانی نباشند. باید بدانید که یک رک 52 یونیتی در قیاس با یک رک 45 یونیتی از 15 درصد ظرفیت بیشتر بهره می برد که این موضوع در طراحی یک دیتاسنتر بسیار اهمیت دارد.

بکار گرفتن پنل پریزهای قدیمی

سیستم های پنل پریزهای برق قدیمی از کارایی کمتری نسبت به پنل ها پریز جدید برخودار هستند. پنل پریزهای جدید با وجود ابعاد کوچک از قابلیت اتصال بیشتری به دستگاه ها بهره می برند و برای مرکز داده بسیار مناسب تر است. همچنین این پنل های جدید با دلیل هوشمند بودن، می توانند میزان ولتاژ و آمپر دستگاه ها و تمامی سیستم را اندازه گیری و ارائه دهند. این سیستم های جدید امکان مدیریت بهتر دستگاه ها و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی را دارند. در زمان ایجاد یک مرکز داده باید به این نکته توجه شود که هر ردیف چه میزان ولتاژ یا آمپر مصرف می کند و چه تعداد دستگاه به پنل پریز متصل می شود.

کابل کشی

از دیگر اشتباهات رایج در ایجاد یک دیتاسنتر ، نداشتن طراحی مناسب برای کابل کشی است. برای ایجاد یک مرکز داده نیاز است تا بدانید به چند درصد کابل فیبر نوری یا مسی نیاز است و باید چه مقدار کابل کشی 10 گیگابایتی، 40 گیگابایتی و 100 گیگابایتی صورت گیرد. کابل کشی دیتاسنتر باید به گونه ای صورت گیرد که در صورت افزایش ظرفیت مرکز داده در آینده، دچار محدودیت در کابل کشی نشوید.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: colt delta elite
  2. بازتاب: 뉴토끼
  3. بازتاب: cartel oil gummies
  4. بازتاب: imac start niet meer op

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا