تازه های فناوریفناوریموبایل

بررسی مشخصات گوشی های جدید و جذاب خانواده میت 30 هوآوی

بررسی مشخصات گوشی های جدید و جذاب خانواده میت 30 هوآوی

هوآوی بار دیگر تولید جدید خود را رونمایی کرد. این دو محصول چند چشمی Mate 30 و Mate 30 Pro نام دارند و قدرت نمایی دیگری از هوآوی را به رخ می کشند. قطعا از جهت تمرکز در طراحی دوربین ها و ویژگی های سخت افزاری و طراحی زیبا می توانند رقیبان قدری برای هم نوعان خود باشند. در ادامه به بررسی بیشتر و جزئی تر این دو محصول خانواده میت 30 خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه بمانید… .

محصولات جدید هوآوی

شرکت نامدار هوآوی امسال نیز مثل رویه سال گذشته چند ماه پس از آغاز سال جدید مدل های جدید خانواده میت را رونمايی کرد. پارسال شاهد عرضه میت 20 بودیم و اواخر شهریور امسال نیز با میت 30 روبه رو شدیم. در حال حاضر در دنیا Mate 30 و Mate 30 Pro با چیپ پرقدرت kirin990 و دوربین 4 گانه خود جزو صدرنشینان دنیای گوشی های هوشمند هستند. این دو محصول قطعا شبیه به ورژن های قبلی خود هستند ولی با برتری های ظاهری و داخلی زیاد.

صفحه‌نمایش

سایز صفحه نمایش در مدل میت 30، 6.62 اینچ از نوع OLED است. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل است و بریدگی در بخش بالایی صفحه نمایش بسیار کوچک است. در رابطه با میت سی پرو نیز پنل صفحه نمایش از جنس OLED FLAX است. همچنین سایز صفحه نمایش 6.53 است و هورایزن دیسپلی نامیده شده است. نمایشگر این صفحه نمایشی هیچ حاشیه ای ندارد و این خود یکی از نقاط قوت این دیوایس محسوب می شود.

سنسور اثر انگشت در هر دو گوشی خانواده میت 30 درون صفحه ای است. دوربین جلو و دوربین شناسایی عمق 3D و سنسورهای حرکت و محیط همگی در بریدگی کوچک جلوی صفحه نمایش جای داده شده اند.

حذف حواشی و دکمه ها

میت 30

با توجه به اینکه پنل جلویی در میت 30 پرو تماما نمایشگر است و هیچ حاشیه ای ندارد دکمه های تنظیم صدا و دکمه های جانبی در حواشی موحود نمی باشند. جالب است بدانید با وجود حذف این دکمه ها قابلیت های تنظیم صدا و ثبت عکس همچنان از همان محل امکان پذیر است. کاربر می تواند با لمس حواشی به این امکان دسترسی پیدا کند. مزیت این ویژگی این است که دکمه ثبت عکس امکان جابه جایی نیز خواهد داشت.

مقاومت

هردو مدل خانواده ی میت 30 هوآوی با وجود قابلیت های IP53 و IP68 نسبت به نفوذ خاک و دوده مقاوم بوده و همچنین ضد آب نیز می باشند. باتری در Mate 30 با قدرت 4.200 و در Mate 30 Pro با قدرت 4.500 میلی آمپر بر ساعت می باشد. و همچنین برای شارژ می توان به دو صورت باسیم و بی سیم و به ترتیب 40 و 27 واتی بهره مند شد. شارژ با فناوری معکوس سه برابر سریعتر از مدل قبلی خود عمل می کند.

شبکه ارتباطی

وجود تراشه کرین 990 خبر از شبکه 5G قدرتمند می دهد که در مقایسه با گوشی صدر نشین سامسونگ گلکسی نوت ده پلاس نیز سرعت اینترنت بسیار بالاتری دارند. هر دو گوشی های جدید خانواده میت 30 در شبکه 5G خود از 21 آنتن برخوردارند و این در حالی است که رقبا تنها از شش آنت بهره مند هستند. این دو گوشی دو سیم کارته هستند و جالب اینجاست که هردو سیم کارت نیز از شبکه 5G برخوردارند. نکته قابل توجه دیگر این است که یکی از جایگاه های سیم کارت ها این قابلیت را دارند که جایگاه حافظه رم باشند.

دوربین

میت 30

یکی از قابلیت های خاص و کاربردی میت 30 پرو دوربین زوم کننده لیزری است که یکی از چهار دوربین پنل پشتی محسوب می شود. دوربین در این گوشی قابلیت زوم از فاصله بسیار کم حدود دو سانتی را فراهم می سازد. دوربین رینگی این هوآوی های جدید را خاص کرده و بر همین مبنا طراحی این نوع دوربین دایره ای Halo Ring نامگذاری شده است.

دوربین های میت سی

از میان سه دوربین میت سی دوربین اصلی لنز واید با سنسور چهل مگاپیکسلی و دیافراگم با قطر f به 1.8 و همچنین فاصله کانونی 27 mm می باشد. دوربین دوم با سنسور شانزده مگاپیکسلی و لنز فوق واید و از فاصله کانونی هفده میلی متر و دیافراگم f به 2.2 تجهیز شده است. و از قابایت های دوربین سوم نیز لنز Telephoto داشته و ضد لرزش است، سنسور د این دوربین هشت مگاپیکسلی و دیافراگم f به 2.4 میباشد و از فاصله کانونی هشتاد میلی متری مجهز شده است. قدرت فوکوس اپتیکال و دیجتال به ترتیب سه و پنج برابری میباشد.

دوربین میت سی پرو

این گوشی نیز دوربین مشابه میت 30 دارد. با این تفاوت ها که از زوم لیزری برخوردار نبوده و به عنوان جایگزین آن دارای سنسور 3D شناسایی چهره میباشد.
در هردو این مدل ها دوربین جلو با سنسور 32 مگاپیکسلی در بخش بالا صفحه نمایش در بریدگی ناچ طراحی و عرضه شده است.

ثبت تصاویر و ویدئو

این کمپانی قدر ادعا دارد که ثبت تصاویر در شب یا گوشی های میت 30 با وجود ایزو معادل 52000 بسیار با کیفیت تر از رقیب گلکسی پرچمدار خود یعنی S10 است. ثبت تصاویر پرتره با جلوه های بوکه بسیار فنی و ثبت فیلم های ویدئویی 4K با شصت فریم بر ثانیه انجام می گیرد.
ثبت ویدئو های خاص حرکت آهسته 720p با 7860 فریم بر ثانیه نیز از قابلیت های منحصر به فرد میت سی پرو می باشد. لازم به ذکر است که جهت حصول این نرخ فریم، حافظه DRAM جداگانه لازم است.

حافظه

گوشی هوشمند میت 30 پرو به حافظه های ذخیره ای 128 و 256 گیگابایتی و همچنین حافظه رم هشت گیگا بایتی مجهز است. البته گوشی میت سی را نیز با چنین حافظه رم می توان یافت. اما به طور معمول میت سی از حافظه رم 6 گیگا بایتی و حافظه ذخیره ای 128 گیگابایتی برخوردار است.

رنگ بندی

هر دو گوشی جدید خانواده میت 30 هوآوی با رنگ های سبزآبی، مشکی، بنفش و نقره ای موجود می باشند. در رابطه با رنگ سبز آبی طراحی جذاب مات و براق به جلوه ی نظری این دیوایس زیبایی دوچندان بخشیده. بخش پایینی میت 30 پرو مات است و این خاصیت باعث می شود لک و اثر انگشت ها کمتر محسوس و مشهود شوند.
جالب است بدانید کمپانی نامدار هوآوی دو رنگ سبز و نارنجی با جنس بدنه چرم گیاهی خاص نیز عرضه میدارد.

قیمت

میت 30 با حافظه رم شش گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی 128 گیگابایتی هزینه خرید 800 یورویی در بردارد و مدلهای 4G میت سی پرو و 5G به ترتیب با قیمت های هزار و صد و هزار و دویست یورو عرضه می شوند.

نگرانی ها در رابطه‌ با تحریم های اخیر

کاربران گوشی های چینی هوآوی با توجه به تحریم های اخیر امریکا در رابطه با عدم امکان استفاده از سرویس های گوگل با نگرانی هایی مواجه شدند. در رابطه با سرویس های گوگل برای میت 30 تحریم ها موجب محدودیت استفاده از اپلیکیشن ها برای کاربران شده اند. این موضوع می تواند نقطه ضعف و جای نگرانی برای هوآوی قلمداد شود اما این کمپانی با طراحی یک قابلیت جدید با نام سرویس موبایل هوآوی امکانات غیر قابل استفاده در گوگل پلی را برای کاربران خود در این سرویس ممکن ساخته است. با این پروژه ی یک میلیارد دلاری که چینی ها هزینه کرده اند کاربران می توانند از فروشگاه آنلاین اپ گالری داخلی گوشی خود با آیدی هوآوی به اپلیکیشن ها دسترسی پیدا کنند.

سرویس Huawei Mobile Cloud

هوآوی در جهت رقابت با Google Drive و Google Photos این سرویس را فراهم ساخته تا شرایط سینک عکس ها در بین گوشی ها و تهیه نسخه پشتیبان در داده ها امکان پذیر باشد. ناگفته نماند که در سرویس هوآوی ویدئو نیز کاربران ایتالیا و استرالیا میتوانند به راحتی فیلم ها، سریال ها و انیمیشن ها و مستند ها را تماشا کنند.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا