حافظهسخت افزار

مقایسه هارد درایو M.2 SSD با mSATA SSD

مقایسه هارد درایوM.2 SSD با mSATA SSD

در این مطلب به بررسی تفاوت های هارد درایو M.2 SSD با mSATS SSD می پردازیم و در ادامه هم ویدئویی از سرعت عملکرد هارد ام.2 اس اس دی و ام ساتا اس اس دی قرار می دهیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی هارد ام.2 اس اس دی و ام ساتا اس اس دی

فرم فاکتور mSATA در سال 2011 معرفی شد و دو سال پس از آن، فرم فاکتور M.2 در سال 2013 به دنیای تکنولوژی عرضه شد. از هارد درایو M.2 SSDو mSATA SSD با توجه به ابعاد کوچک آن ها، می توان در دیوایس هایی ماننده لپ تاپ، مینی کیس ها و … استفاده کرد و دارای عملکرد بسیار بالایی هستند. این داریوها را می توان به علت سرعت و عملکرد بالا، در سرورها نیز مورد استفاده قرار دارد. درایو ام.2 اس اس دی و ام ساتا اس اس دی در اندازه و نوع کانکتورها با هم تفاوت دارند.

در رابطه با هارد SSD می توان گفت که این درایو از رابط SATA پشتیبانی می کند و داریوM.2 SSD قابلیت پشتیبانی از رابط SATA یا PCIe را دارد. قابل ذکر است که هارد ام.2 می تواند از SATAe نیز هم پشتیبانی می کند و در SATA 3.2 تعریف شده و کانکتورهای SATA و PCIe را فعال می کند. درایو M.2 بر پایه SATAe، از هاست می خواهد که از PCIe یا از SATA استفاده کند.

در خصوص پهنای باند و سرعت انتقال داده در هارد درایو SATA SSD و mSATA SSD می توان گفت که می تواند تا حداکثر سرعت 6Gbps پیش برود اما پهنای باند در مورد M.2 SSD از این عدد بیشتر خواهد بود. همچنین PCIe Based M.2 SSD از NVMe پشتیبانی می کند که باعث افزایش کارایی و همچنین کاهش زمان تاخیر آن نسبت به سایر دیوایس ها ATA یا SCSI می شود.

با توجه به عملکرد بهتر هارد درایو ام.2 اس اس دی نسبت به mSATA SSD، استفاده از آن به مراتب بیشتر است. همچنین از هارد M.2 می توان در دیوایس های Client و سیستم های Enterprise استفاده کرد.

 

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + هشت =

دکمه بازگشت به بالا