فناوریهوش مصنوعی

پیش بینی مرگ بیماران از طریق هوش مصنوعی

پیش بینی مرگ بیماران از طریق هوش مصنوعی

یکی از مراکز درمانی واقع در کشور امریکا، با آموزش هوش مصنوعی از طریق تجزیه و تحلیل نتایج نوار قلب بیماران، قابلیت پیش بینی مرگ افراد تا یکسال آینده را دارد. برای در جریان قرار گرفتن تحقیقات صورت گرفته، با طیف نیوز همراه باشید… .

نحوه عملکرد Artificial Intelligence

محققان برای آموزش این هوش مصنوعی، حدود 1.77 میلیون نوار قلب از چهارصد هزار بیمار مختلف را با توجه به نشانه هایی که باعث علت بیماری قلبی مانند سکته قلبی می شود را در اختیار Artificial Intelligence گذاشته اند و در ادامه در جریان عملکرد و نتایج فوق العاده ای از آنالیز هوش مصنوعی قرار گرفتند.

عملکرد این AI به گونه ای است که با آنالیز ولتاژ نوار قلب، از زنده ماندن یا مرگ بیمار در یکسال آینده خبر می دهد. نتایج حاصل شده از بررسی های صورت گرقته توسط این هوش مصنوعی، حتی از عملکرد متخصصان قلب نیز یک قدم جلوتر بوده و یکسری از مشکلاتی که پزشکان به آن توجه نداشته اند را مورد بررسی قرار داده است.

یکی از محققین این پروژه تحقیقاتی در مصاحبه ای با سایت New Scientist چنین می گوید:
“عملکردهای یک Artificial Intelligence به بررسی مسائلی می پردازد که از نظر انسان پنهان مانده و یا آن را یک مسئله عادی تلقی می کند. هوش مصنوعی با توانایی های خود چیزهای را به انسان می آموزند که شاید تا سال ها در یادگیری آن مسائل با مشکلاتی مواجه باشیم.”

این تنها مورد استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی مرگ انسان نبوده است، شرکت Google در سال گذشته نیز با توسعه یک هوش مصنوعی توانسته بودن که با در اختیار قرار دادن سوابق بیماری افراد به AI ، مرگ افراد را پیش بینی کند. به غیر از این مورد، از هوش مصنوعی در تشخیص بیماری های قلبی و سرطان ریه نیز بکار گرفته می شود که حتی در مواردی دارای عملکرد بهتری نسبت به متخصصان داشته است.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. I am really loving the theme/design of your web
    site. Do you ever run into any browser compatibility problems?
    A small number of my blog visitors have complained about
    my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Safari.
    Do you have any tips to help fix this problem?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − پنج =

دکمه بازگشت به بالا