سیستم عاملفناورینرم افزار و اپلیکیشن

ویندوز 10X برای دستگاه های عادی تک نمایشگر نیز منتشر خواهد شد

ویندوز 10X برای دستگاه های عادی تک نمایشگر نیز منتشر خواهد شد

ویندوز 10 با تغییر به نسخه ی جدید به نام ویندوز 10X در ابتدا برای دستگاه های دو نمایشگره عرضه شد و حالا این نسخه برای دیوایس های معمولی تک نمایشگر مثل لپتاپ ها نیز منتشر می شود. با طیف نیوز همراه باشید… .

جزئیات اخبار مربوط به انتشار نسخه جدید ویندوز ده

شرکت مایکروسافت نسخه تغییر یافته سیستم عامل محبوب خود به نام ویندوز 10X را رسما معرفی کرد. ویندوز 10 ایکس در ابتدا تنها برای دستگاه های دو نمایشگر منتشر شد و از این پس برای دیوایس های تک نمایشگره نیز در دسترس قرار داده خواهد شد، البته هنوز شرکت مایکروسافت زمان اجرای این تصمیم را اعلام نکرده است.

هنوز زمان عرضه سیستم عامل ویندوز 10X برای دستگاه های دونمایشگره نیز همچنان مشخص نشده است. اما با تمام این اوصاف آنچه مشخص شده است، ویندوز 10 ایکس ابتدا برای دستگاه های تک نمایشگر عرضه و منتشر می شود و احتمالا این تأخیر در زمان انتشار ویندوز 10X برای دونمایشگره ها به شیوع ویروس کرونا در جهان مربوط می شود.

ویندوز 10X

کرونا بر روی استفاده کاربران از ويندوز 10 تأثیر مثبت داشته یا منفی؟

بدیهی است که فراگیر شدن ویروس کرونا نه تنها محصلان و دانشجویان بلکه عده زیادی از کارمندان و کارکنان کمپانی ها و شرکت های مختلف را نیز خانه نشین کرده است اما این به معنای بیکاری آنها نیست. تعداد بسیار زیادی از افراد در قرنطینه خانگی به فعالیت های قبلی خود به صورت آنلاین و مجازی ادامه می دهند. این یعنی رشد بسیار زیاد استفاده از لپتاپ ها و سیستم های خانگی و روی آوردن عده زیادی از افراد به خرید این دستگاه ها.

استفاده از دنیای اینترنتی تأثیر بسیار زیادی بر رشد استفاده از ویندوز ده داشته است. جالب است بدانید استفاده کاربران از این سیستم عامل در حال حاضر نسبت به سال گذشته حدود هفتادوپنج درصد افزایش پیدا کرده است. و این یعنی ارتباط مستقیم کرونا بر استفاده از سیستم عامل ویندوز ده یا حتی ویندوز 10 ایکس.


ویژگی های ویندوز ده ایکس

رابط کاربری ویندوز 10X نسیت به ویندوز ده ساده تر و امروزی تر است واحتمالا کابران زیادی را به خود جذب خواهد کرد. برای مثال در سیستم عامل ویندوز 10 ایکس قابلیت مولتی تسکینگ جدید و منو استارت و همچنین امکان دسترسی ساده و سریعتر به منو تنظیمات از قابلیت های قابل ذکر ویندوز ده ایکس می باشند.

همانطور که اشاره شد نسخه تغییر یافته ویندوز ده مایکروسافت تجربه کاربری بهبود یافته ای را در اختیار کاربران قرار می دهد و اپلیکیشن ها را در محیطی کاملا ایزوله اجرا خواهد کرد، اما صرف نظر از این ها هنوز هم به طور کامل مشخص نیست که ویندوز 10X قرار است که چه خصوصیاتی داشته‌ باشد که نسخه معمولی این سیستم عامل فاقد آن است. به زودی در یک کنفرانس آنلاین که توسط ردموندی ها برگزار می شود می توانیم اطلاعات بیشتری از جزئیات این خبر را دریافت کنیم و آنرا در اختیار شما کابران طیف نیوز قراردهیم.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫3 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا