پردازنده

افزایش 2.5 برابری محبوبیت چیپست AMD در میان کاربران

افزایش 2.5 برابری محبوبیت چیپست AMD در میان کاربران

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، شاهد افزایش 2.5 برابری استفاده از چیپست AMD توسط گیمرها هستیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

با توجه به نظرسنجی انجام شده در ماه نوامبر 2019، 20.5% از کاربران استیم با پردازنده AMD و 79.5% با پردازنده INTEL کار می کنند. این درحالی است که در اوایل سال 2018، تنها هشت درصد گیمرها از پردازنده ای ام دی استفاده می کردند. اما پس از ارائه پردازنده نسل دوم Ryzen در ماه ژوئن سال 2018، آمار استفاده از چیپست ای ام دی به حدود 16.6% افزایش پیدا کرد.

از اوایل تابستان امسال هم پردازنده ای ام دی روند رو به رشد خود در بخش پردازنده های استیم ادامه داده است. شرکت AMD با ارائه پردازنده نسل سوم Ryzen در ماه ژوئیه سال 2019، شاهد رشد 2 درصدی آمار استفاده از پردازنده AMD در بین گیمرها بودیم و در مجموع 20 درصد کاربران از چیپست ای ام دی استفاده می کنند. از طرف دیگر، سیستم 15.48 درصد از گیمرهای استیم گرافیک کارت ای ام دی مجهز است؛ اما در مقابل چیزی در حدود 74.55 درصد از گیمرها از گرافیک کارت NVIDIA و 9.83 درصد از گرافیک کارت INTEL استفاده می کنند.

شرکت AMD در بخش گرافیک کارت رشد چشمگیری نداشته است و در دو سال اخیر هیچ گونه رشدی نداشته و آمار آن بر روی 15 درصد متوقف شده است. در میان کارت های گرافیک عرضه شده توسط شرکت AMD، پر طرفدارترین گرافیک کارت های آن RX 570 و RX 580 می باشند و سری RX 5000 هم امسال نتوانست عملکرد قابل توجهی را ارائه دهد و تاثیر زیادی در جذب کاربر نداشته است. اما در آخر گرافیک کارت RX 5700 XT تنها توانست چیزی در حدود 0/22 درصد از کاربران را به خود جذب کند و تاثیری زیادی بر عدد کلی آن نداشته است.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

  1. بازتاب: dmt pen for sale​
  2. بازتاب: buy vigrx plus
  3. بازتاب: faceless niches

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + ده =

دکمه بازگشت به بالا