آموزشآموزش کامپیوترنرم افزار و اپلیکیشننرم افزارهای ویندوزی

کنترل رایانه از دور چگونه امکان پذیر می شود؟

کنترل رایانه از دور چگونه امکان پذیر می شود؟ (معرفی بهترین نرم افزارها)

از همان روزهای ابتدایی که کامپیوتر ها در دسترس شدند نرم افزارهایی مانند تل نت برای کنترل و هدایت از دور  (ریموت دسکتاپ) وجود داشتند. با پیشرفت و ایجاد تغییرات در کاربری رایانه ها و روش و نوع استفاده ما از این سیستم به مراتب نرم افزارهای ریموت نیز تغییر کردند. در این بخش از طیف نیوز چند نرم افزار مهم و کاربردی را در این زمینه معرفی خواهیم کرد. با ما بمانید… .

چرا نرم افزارهای ریموت اهمیت دارند؟

اگر در شرکتتان به اطلاعات داخل کامپیوتر شخصی خود احتیاج پیدا کردید، اگر میخواهید مشکل کامپیوتری دوستتان را که با شما فاصله دارد را برطرف کنید یا برعکس اگر میخواهید استادتان سوال شما و مشکل شما را داخل کامپیوتر خودتا و از راه دور برطرف کند حتما لازم است از نرم افزا های کنترل رایانه از راه دور استفاده کنید.

آیا می توانم به این برنامه ها اعتماد کنم؟

شما برای ورود به کامپیوتر شخص دیگر نیاز به دریافت و تأیید رمز عبور دارید. این رمز های شخصی امنیت را هنگام دسترسی به اطلاعات فراهم میکند. پس خیالتان راحت باشد.

امکانات نرم افزارهای هدایت از دور

این نرم افزار ها بسته به نوعی که دارند می توانند در زمینه های مختلف از جمله: مدیریت فایل ها، دسترسی کامل به ماوس و کیبورد، امکان انتقال فایل، امکان مشاهده و تسلط بر نمایشگر مانیتور و… به شما کمک کنند. در ادامه چند نرم افزار کنترل رایانه از دور را به شما کاربران طیف نیوز معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار ویندوز ریموت دسکتاپ

شرکت مایکرو سافت، سازنده ی ویندوز، خود یک برنامه کنترل از راه دور برای ویندوز در نظر گرفته است و آن Windows Remote Desktop است.
قابلیت ها
تسلط کامل و کنترل کامل بر رایانه ی میزبان و امکان انتقال فایل ها. این برنامه مستقیم ترین و نرمال ترین مسیر برای کنترل رایانه از دور است.

Anydesk

کنترل رایانه از دور

اگر شما نیز کمی حوصله تان کم است و دوست دارید همه چیز راحت و سریع اتفاق بیفتد، این انیدسک انتخاب خوبی می تواند باشد. با حجم کمی که این نرم افزار دارد شما میتوانید خیلی راحت تر وارد عمل شوید. احتمالا بخاطر سبک بودن و امکان استفاده آسان از این برنامه است که برخی فکر میکنند گزینه ی مناسب نمی تواند Anydesk باشد، اما کاملا برعکس است و قدرت و قابلیت های برجسته ی این برنامه نبایست دست کم گرفته شود. احتياجی نیست این برنامه را رو سیستمتان نصب کنید، تنها کافیست از سرعت اینترنت خوبی بهره مند باشید. علاوه بر ثبت تصاویر شما در طول فرآیند کنترل رایانه از دور می توانید صداها را نیز ثبت کنید. به روز رسانی به صورت اتوماتیک است. و قابلیت استفاده در سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز نیز وجود دارد.

نکته مهم:

وجود نسخه ای برای موبایل است که از طریق آن می توانید با گوشی موبایل‌تان کنترل را انجام دهید.

TeamViewer

TeamViewer

سومین برنامه ای که نام میبریم در واقع بهترین و پرقدرت ترین برنامه است و می تواند در رأس سایر نرم افزارها باشد. چراکه به جز امکان هدایت و کنترل از دور می توانید با این برنامه جلسات گروهی و آنلاین نیز برگزار کنید. شما با کمک تیم ویور میتوانید به چندین سیستم به طور همزمان متصل شویدو آنهارا کنترل کنید.
در میان برنامه های کنترل رایانه از دور این نرم افزار به علت وجود چندین بخش امنیتی ایمن ترین است. همچنین به علت وجود رابط کاربری خوب و نمونه ای دارد بسیار مشکلات در زمینه ریموت در دستگاه های مختلف را مدیریت و برطرف کرده است. جذاب تر از همه اینکه TeamViewer یک نسخه Free برای عموم دارد که دسترسی و نصب این برنامه را بسیار ساده کرده است.

نرم افزار کروم ریموت دسکتاپ

ریموت دسکتاپ

این برنامه یک پلاگین برای مرورگر Chrome بحساب می آید. کمپانی گوگل این نرم افزار را ارائه کرده است و برای همه ی انواع Platform می توان از آنها استفاده کرد. با یک یار اتصال خیالتان می تواند راحت باشد که ارتباط قطع نمی شود و محیطی که ایجاد می شود کاملا ایمن خواهد بود. دسترسی به این برنامه هیچ هزینه ای در بر ندارد. از نظر حجم نیز، مرورگر کروم حجم دارد اما نرم افزار کروم ریموت دسکتاپ هیچ حجم چشم گیری ندارد.
افرادی که میخواهند با یک بار دریافت مجوز ورود به رایانه مقصد هر بار بسیار ساده و راحت اتصال را برقرار کنند، این نرم افزار بهترین انتخاب خواهد بود.

نکته:

یک ایراد به این برنامه وارد است. حتما رایانه مقصد میبایست کرورگر کروم را نصب کرده باشد.

نرم افزار ریموت پی سی

با کمک این نرم افزار به راحتی می توانید با یک کلیک ساده به خاطر وجود رابط کاربری خوب به سیستم مقصد متصل شوید. ریموت پی سی انتقال فایل هایتان را پشتیبانی می کند. شما به آسانی می توانید فایلهایتان را انتقال دهید. امکان مدیریت جلسات و همچنین کنترل از طریق گوشی هوشمندتان نیز وجود دارد.

انتخاب آخر

موارد بالا را برای انتخاب بهترین نرم افزار کنترل رایانه از دور با هم بررسی کردیم. بنا به شرایطی که برای استفاده از این برنامه ها دارید انتخاب با شماست. اگر روزانه به این برنامه احتیاج دارید؛ و به دلیل شرایط شغلی تان روزانه به چندین کامپیوتر متصل می شوید:
TeamViewer گزینه ی خوبی برای شماست.
اما در صورتی که گهگداری میخواهید از این برنامه استفاده کنید و یا فقط یک بار تصمیم به استفاده دارید، بهتر است Anydesk را انتخاب کنید. اگر می خواهید به رایانه شخصی خودتان از یک رایانه دیگرتان وصل شوید کروم ریموت دسکتاپ گزینه ی خوبیست. در صورتی که می خواهید به رایانه ای دیگر که از شبکه محلی خودتان استفاده می کن وصل شوید Windows Remote Desktop گزینه ی مناسب است.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫11 نظرها

  1. بازتاب: NKSFB Dave Bolno
  2. بازتاب: togel hk
  3. Hi! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
    Is it very difficult to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things
    out pretty fast. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure
    where to begin. Do you have any points or suggestions? Many thanks

  4. بازتاب: join
  5. بازتاب: quik 2000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا