سخت افزارکامپیوتر رومیزی

راهنمای خرید کیس کامپیوتر

راهنمای خرید کیس کامپیوتر

در این بخش قصد داریم به معرفی انواع کیس ها و ویژگی های مربوطه بپردازیم. اگر قصد خرید این جعبه ی رایانه را دارید راهنمای خرید این بخش را از دست ندهید. با طیف نیوز همراه باشید… .

اهمیت و ضرورت استفاده از کیس

کیس کامپیوتر

استفاده از کیس کامپیوتر برای حفظ قطعات مهم کامپیوتر مثل، مادربورد، هارد، دیسک، پردازنده، درایو و… اهمیت زیادی دارد چراکه این جعبه می تواند از نفوذ ذرات گردو غبار یا آب به داخل قطعات جلوگیری کند. علاوه بر این عمر قطعات مختلف با وجود فن داخل کیس رایانه طولانی تر می شود. علت فلزی بودن کیسها نیز همین است چون فلز عایق گرما نیست منافذ موجود نیز به جریان مداوم هوا کمک می کنند و مانع ازایجاد سروصدای داخلی زیاد حاصل از فعالیت کیس می شود. با این اوصاف کیسها اهمیت بسیار زیادی دارند و در ساخت و طراحی آنها باید دقت شود. در ادامه راهنمای خرید کیس کامپیوتر به معرفی چند انواع مختلف آن می پردازیم:

کیس دسکتاپ

کیس کامپیوتر

کیسهای دسکتاپ یا رومیزی به شکل افقی بر روی میز قرار می گیرند. البته ساخت این مدل به علت اینکه کمتر استفاده می شوند کم تر از قبل شده است.

کیس های برجی

همانطور که از اسم این جعبه های رایانه ای پیداست تنها به صورت عمودی قرار می گیرند، بر خلاف نمونه های دسکتاپ. این نوع از کیس کامپیوتر ابعاد، شکل و تنوع زیادی دارند و استفاده از آنها بسیار رایج است.

کیس برجی مینی یا کوچک: در این نوع کیسها دو درایو کوچک با سایز 2.5 اینچ و دو درایو بزرگ با سایز 5.25 اینچ قابل جایگیری هستند. مینی کیسهای برجی مدل های قدیمی هستند و امروزه کمتر شاهد استفاده از آنها هستیم.

کیس برجی مدیوم یا متوسط: این نمونه به گونه ای طراحی و ساخته شده است که فضای مناسبی برای قرار دادن سه یا چهار درایو بزرگ و دو درایو کوچک را دارا می باشد. کیس رایانه برجی متوسط بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

کیس برجی فول یا بزرگ: این کیس ها نیز می توانند نهایتا چهار یا پنج درایو بزرگ و چند درایو کوچک و یا درایو نوری را درخود جای دهند. به علت وجود فضای کافی برای قطعات، این نوع کیس ها بسیار مناسب هستند اما طبیعتا از دیگر مدل ها جایگیر تر هستند و فضای بیشتری را اشغال می کنند.

کاهنده دما

کیس کامپیوتر ها همیشه حاوی انواع مختلفی از قطعات کامپیوتری هستند که به گرما حساس هستند و دمای بالای محیط می تواند به این قطعات آسیب برساند. وجود فن داخل کیسها با خارج کردن هوای گرم و تولید سرمایی متعادل، کمک می کند تا عمر تجهیزات طولانی تر شود و استهلاک نیز به حداقل برسد. همچنین علاوه بر فن معمول داخل کیس می توان از فن مکشی پایین کیس نیز استفاده کرد که در این صورت هوا به داخل کیس رایانه هدایت می شود، اما اگر این فن مکنده در قسمت بالای کیسها قرار داده شود هوای گرم داخل دستگاه را به بیرون میراند.


در کیس کامپیوتر هایی که فعاليت چندانی ندارند تنها وجود دو فن مکنده جهت ورود هوای متعادل و فن دمنده برای خروج هوای گرم کافیست.

تولید صوت

فن های داخل کیس رایانه ها به علت ساختار مکانیکی که دارند با چرخش پروانه ها سرو صدا نیز ایجاد میکنند که برای کاربران چندان جالب نخواهد بود، جالب است بدانید فن های بزرگ در مقایسه با فن های کوچکتر سروصدای کمتری تولید می کنند.

از دیگر موارد تولید کننده صدا هارد دیسک ها هستند که سروصدای زیادی دارند، مورد دیگر که تولید صدای زیادی دارند، کیسهایی هستند که قطعات در آن ها پیچ می شوند. برای کاهش تولید صدا باید از کیس هایی استفاده کرد که در قسمتی که دیسک سخت قرار میگیرد پوشش لاستیکی داشته باشند.

اس اس دی و اچ دی دی

بعضی قطعات مثل کارت گرافیک، حافظه رم و پردازنده مستقیما روی مادربورد وصل می شوند و مادربرد نیز به سینی کف کیس کامپیوتر پیچ می شود. اما SSD و HDD و درایو نوری خود جداگانه به قسمت جلوی کیس ها متصل می شوند.

پنل جلویی

کیس کامپیوتر

در قسمت جلویی کیس رایانه لوازم جانبی مثل هدفون و فلش و میکروفون قابل اتصال هستند همچنین در برخی کیس ها برای دسترسی ساده تر پنل ها در بخش جلویی قرار داده شده اند.

بدنه

بدنه کیس ها از جنس ورقه های فلز است و این جود باعث استحکام مقاومت دربرابر آسیب ها، خم شدگی و لرزش است. درب و یا روکش کیس نیز با پیچ به فریم وصل می شود. البته در کیسهای جدید اصولا از پیچ برای بستن درب استفاده نمی شود و پنلها متحرک اند. طول عمر و زیبایی کیس رایانه ها به جنس و ظاهر روکش و فریم است.

منبع تغذیه

غالبا کیس ها بدون پاور تولید می شوند و قسمتی از قالب کیس نیستند. منبع تغذیه و فن روی بدنه کیس رایانه قرار می گیرند و در پنل پشتی کیسها نصب می شوند. برخی از پاورها یک سوییچ دارند که جهت تغییر ولتاژ استفاده می شوند. منبع تغذیه به وسیله کابل همراه کیسها به برق وصل می شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫11 نظرها

  1. An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who had
    been doing a little homework on this. And he in fact bought me breakfast due to the fact
    that I found it for him… lol. So allow me to reword this….

    Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this matter here
    on your internet site.

  2. Excellent website you have here but I was curious if you knew of any user discussion forums that cover
    the same topics discussed in this article? I’d really
    love to be a part of online community where
    I can get feedback from other experienced people that share the
    same interest. If you have any recommendations,
    please let me know. Kudos!

  3. بازتاب: superkaya88
  4. بازتاب: click for source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا